افزایش قابل توجه قیمت سکه و طلا در بازار تهران

در این هفته، بازار سکه و طلا در تهران شاهد افزایش چشمگیری بود. علی‌رغم کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی، نوسانات ارزی داخلی تأثیر عمده‌ای بر این بازار داشته‌اند. این در حالی است که بازار با رکودی عمیق مواجه بوده و افزایش قیمت‌ها به ایجاد تقاضا منجر نشده است.

تحلیل وضعیت کنونی بازار

  • نوسانات ارزی و تأثیر آن بر بازار: نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به افزایش قیمت‌ها علی‌رغم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی، نوسانات نرخ ارز را عامل اصلی این افزایش قیمت در بازار داخلی معرفی کرده است.

  • رکود بازار و کاهش تقاضا: علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، بازار با رکود شدید و کاهش تقاضا مواجه است. این وضعیت از ابتدای سال جاری بر بازار سکه و طلا سایه افکنده است.

آخرین تغییرات قیمت‌ها

  • افزایش قیمت طلا و سکه: بذرافشان اشاره کرده که هر گرم طلای ١٨ عیار با افزایشی ۶۵ هزار تومانی به دو میلیون و ۶٢٣ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت سکه تمام طرح جدید و طرح قدیم نیز به ترتیب به ٣١ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و ٢٨ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان افزایش یافته است.

  • رشد قیمت نیم سکه و ربع سکه: نیم سکه با رشد یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومانی، ١٧ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ٨٠٠ هزار تومانی، ١١ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

  • افزایش حباب سکه: حباب سکه نیز در طول هفته ٩٠٠ هزار تومان افزایش یافته و به حدود شش میلیون و ٢٠٠ هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی وضعیت آینده بازار بذرافشان پیش‌بینی می‌کند که در صورت عدم تغییر در بازار جهانی و کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی، تغییر چشمگیری در قیمت‌ها رخ نخواهد داد. او افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر را بیشتر ناشی از نوسانات نرخ ارز می‌داند.

منبع: تجارت نیوز

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد