97% نگرانی های شما هرگز اتفاق نمی افتند!

آیا تا به حال غرق در افکار منفی و نگرانی های بی پایان شده اید؟ آیا نگرانی های کوچک و بزرگ زندگی تان را تحت تاثیر قرار داده اند؟ اگر پاسختان مثبت است، تنها نیستید. مطالعه ای جدید نشان می دهد که 85 درصد از نگرانی های ما هرگز به واقعیت تبدیل نمی شوند!

85% نگرانی ها پوچ و بی اساس هستند!

پانصد سال پیش، میشل دو مونتنی فیلسوف فرانسوی گفت: "زندگی من پر از فکر و خیالات ترسناک بوده که بیشترشان هرگز اتفاق نیفتادند." این جمله حکیمانه به خوبی نشان دهنده ی تمایل ذاتی انسان به نگرانی و اضطراب است.

مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است، این موضوع را به طور علمی اثبات می کند. در این پژوهش، از افراد خواسته شد که نگرانی های خود را در طول یک دوره ی طولانی مدت ثبت کنند و سپس مشخص کنند که کدام یک از این نگرانی ها به واقعیت تبدیل شده اند.

نتایج این مطالعه شگفت انگیز بود

  • 85% از نگرانی های ثبت شده هرگز به واقعیت تبدیل نشدند!
  • در مورد 15% باقی مانده که اتفاق افتاده بود، 79% از افراد دریافتند که بهتر از حد انتظار با مشکل مواجه شده اند یا آن مشکل درسی ارزشمند برایشان داشته است.

نگرانی؛ قاتلی خاموش!

در حالی که بسیاری از نگرانی های ما بی اساس هستند، اما استرسی که این افکار منفی ایجاد می کنند، می تواند مشکلات جدی را به همراه داشته باشد. هورمون های استرس با موارد زیر مرتبط هستند:

  • کوچک شدن مغز
  • کاهش IQ
  • افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و پیری زودرس
  • مشکلات زناشویی
  • افسردگی بالینی
  • افزایش احتمال بروز زوال عقل و آلزایمر در سالمندان

راهکاری ساده برای رهایی از نگرانی های بی پایان

خبر خوب این است که می توان با کنترل نگرانی ها، احتمال زندگی طولانی تر، شادتر و موفق تر را به طور قابل توجهی افزایش داد. تحقیقات جدید نشان داده که می توان این افکار منفی را کنترل کرد. قدم اول ساده است:

به نگرانی های خود باور نداشته باشید!

شما می توانید تصمیم بگیرید که از نگرانی ها رها شوید و به مرور زمان از آنها گذر کنید. مغزتان را طوری تنظیم کنید که نگرانی را کاهش دهد. این کار از آنچه که تصور می کنید، ساده تر است.

تمرین "دکمه نامرئی" برای رهایی از نگرانی

یکی از راهکارهای ساده برای شروع، تمرین "دکمه نامرئی" است. این تمرین به شما کمک می کند تا افکار منفی را متوقف کنید و به ذهنتان آرامش ببخشید.

مراحل تمرین دکمه نامرئی

  1. یک دکمه را در کف دستتان تصور کنید.
  2. آن را فشار دهید و تا سه بشمارید و هر عدد را به عنوان یک رنگ تصور کنید.
  3. نفس بکشید، عدد 1 را بشمارید و رنگ قرمز را تصور کنید.
  4. نفس بکشید، عدد 2 را بشمارید و رنگ آبی را تصور کنید.
  5. نفس بکشید، عدد 3 را بشمارید و رنگ سبز را تصور کنید.
  6. در هنگام بازدم، یک لحظه فکر کردن به هر چیزی را کاملاً رها کنید.

نکات مهم

  • طبعیت به ما یک فرصت 90 ثانیه ای داده تا افکار استرس زا را قبل از اینکه مزمن و جدی شوند، متوقف کنیم.
  • هر چه بیشتر در طول روز افکار استرس زای خود را متوقف کنید، مغز شما سیناپس هایی را که منجر به پایان دادن به نگرانی می شوند، تقویت می کند.
  • قسمت مغز که واکنش استرس را کنترل می کند، هوشی به اندازه یک کودک نوپا دارد. شما باید حواس این کودک را پرت کنید. به همین خاطر است که تمرین دکمه نامرئی، حواس کودک دو ساله وحشت زده در مغزتان را از افکار منفی پرت می کند.

با رها شدن از نگرانی های بی اساس، زندگی شادتر و سالم تری را برای خود رقم بزنید!

کپی شد
دیدگاه
  • ناشناس

    چقدر جالب بود.من تا به حال به این موضوع فکر نکرده بود🤔

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد