خانم‌های خوش‌ذوق چی کار میکنن که خونه‌شون همیشه بوی خوب میده؟!

خانه‌ای که بوی خوب می‌دهد، حس طراوت و شادابی را به همراه دارد. بانوان باسلیقه با استفاده از روش‌های مختلف، خانه خود را به مکانی خوش‌بو تبدیل می‌کنند. در این مقاله، به برخی از این رازها اشاره می‌کنیم.

ترفندهای خوشبو کردن خانه

  • شمع‌های معطر: روشن کردن شمع‌های معطر با رایحه‌های دل‌انگیز، روشی ساده و پرطرفدار برای خوشبو کردن خانه است. می‌توانید شمع‌ها را در نقاط مختلف خانه، مانند پذیرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی قرار دهید. حتی می‌توانید با خلاقیت خود، شمع‌های معطر را در خانه بسازید.

شمع

  • ظروف شیشه‌ای پر از مواد خوشبو: استفاده از ظروف شیشه‌ای درب‌دار که حاوی مواد معطر مانند چوب دارچین، سیب خشک و گلبرگ‌های خشک شده گل باشد، ایده‌ای خلاقانه برای خوشبو کردن خانه است. این مواد با گذشت زمان، عطر خود را در فضای خانه پخش می‌کنند.

خوش بو

  • روغن‌های معطر: اسپری کردن مخلوط آب و چند قطره روغن معطر، روشی رایج برای خوشبو کردن خانه است. می‌توانید از روغن‌های مختلفی مانند اسطوخودوس، لیمو، پرتقال و... استفاده کنید.

o_a f__11zon

  • بخور: استفاده از دستگاه بخور و افزودن مواد معطر مانند پوست پرتقال، اسانس وانیل یا گیاهان معطر به آن، روشی effective برای خوشبو کردن و ضدعفونی کردن هوا است.

  • قهوه: قهوه می‌تواند بوی نامطبوع غذاهایی مانند سیر و پیاز را خنثی کند. برای این منظور، کمی قهوه آسیاب شده را روی کاغذ ریخته و در نقاط مختلف خانه قرار دهید.

  • گلبرگ‌های خشک شده: استفاده از گلبرگ‌های خشک شده گل‌های معطر مانند مریم، نه تنها زیبایی خانه را دوچندان می‌کند، بلکه عطر دل‌انگیزی را نیز در فضا پخش می‌کند.

  • جوش شیرین برای بوی بد فرش: برای از بین بردن بوی بد فرش، می‌توانید مخلوطی از جوش شیرین و پودر دارچین را روی فرش بپاشید، 15 دقیقه صبر کنید و سپس جاروبرقی بکشید.

  • گیاهان معطر برای بوی سرویس بهداشتی: قرار دادن گلدان‌های حاوی گیاهان معطر مانند وانیل، لیمو، اکالیپتوس و... در سرویس بهداشتی، به خوشبو شدن و از بین بردن بوی نامطبوع آن کمک می‌کند.

با استفاده از این ترفندهای ساده، می‌توانید خانه خود را به مکانی خوش‌بو و دل‌انگیز تبدیل کنید و از حس طراوت و شادابی در آن لذت ببرید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان