شروع طوفانی، پایانی معمولی؛ "در انتهای شب" چقدر جذاب است؟

مینی‌سریال "در انتهای شب" به کارگردانی آیدا پناهنده، اولین تجربه این کارگردان در شبکه نمایش خانگی است که به تازگی از فیلیمو پخش خود را آغاز کرده است. این سریال که در 9 قسمت روایت می‌شود، داستان زندگی زوجی از طبقه متوسط را به تصویر می‌کشد که در آستانه جدایی قرار دارند.

داستان از کجا شروع می‌شود؟

بهنام (پارسا پیروزفر) نقاش و همسرش ماهی (هدی زین‌العابدین) به همراه پسر کوچکشان در پردیس زندگی می‌کنند. در همان ابتدای سریال متوجه می‌شویم که این زوج تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

اما چرا این زوج به بن‌بست زندگی مشترک رسیده‌اند؟

پاسخ به این سوال، ما را به یک ماه قبل از تصمیم به جدایی می‌برد. در این زمان، ماهی برای تولد بهنام کیک خریده است، اما او را در خانه پیدا نمی‌کند. بهنام به اشتباه سوار اتوبوس کارمندان یک سازمان نظامی شده و ماموران او را به اتهام جاسوسی بازداشت می‌کنند.

این اتفاق، جرقه‌ای برای کشمکش‌های بین بهنام و ماهی می‌شود. بهنام از شرایط زندگی در پردیس ناراضی است و ماهی را مقصر آشفتگی زندگیشان می‌داند. در نهایت، ماهی تصمیم به جدایی می‌گیرد.

قسمت اول چطور بود؟

تیتراژ سریال خوش‌ساخت و مختصر است. عنوان سریال در طلوع خورشید در شهر پردیس و با نمایی از ساختمان‌های بلند نشان داده می‌شود که تناسبی با حال و هوای سریال دارد.

داستان بدون لکنت و روان روایت می‌شود و در قسمت اول شخصیت‌ها، روابط آنها و محیط زندگیشان به خوبی معرفی می‌شوند.

با این حال، ابهاماتی در مورد دلیل اصلی جدایی این زوج وجود دارد که برای رفع آنها باید منتظر قسمت‌های بعدی بود.

فضای کلی سریال در قسمت اول پرانرژی و پرهیجان است، اما پایان آن بدون تنش و هیجان خاصی روایت می‌شود.

در مجموع، قسمت اول سریال "در انتهای شب" راضی‌کننده است و می‌تواند مخاطب را به دنبال کردن ادامه داستان ترغیب کند.

بازی‌ها چطور بود؟

بازی پارسا پیروزفر در نقش یک هنرمند ناراضی در جامعه امروز، باورپذیر است. نگاه‌های معنی‌دار، سکوت و بی‌تفاوتی و خشم ناگهانی او به خوبی به شخصیت بهنام عمق می‌بخشد.

هدی زین‌العابدین هم انتخاب مناسبی برای نقش مقابل پارسا پیروزفر است. او به خصوص بعد از تجربه موفق سریال "رهایم کن"، به خوبی از پس نقش برآمده و حس‌آمیزی مناسبی با بازیگر مقابلش دارد.

بازی بچه‌ها در سریال هم قابل قبول است.

فیلمبرداری و نورپردازی چطور بود؟

یکی از نقاط قوت سریال "در انتهای شب" فیلمبرداری و نورپردازی آن است. فرشاد محمدی، فیلمبردار سریال، نماهای زیبایی از تهران، اتوبان‌ها، ترافیک، جاده و فضای شهرک‌های ویلایی مانند پردیس را به تصویر کشیده است.

بازی نور و تاریکی هم از نکات قابل توجه قسمت اول بود.

انتظارات از قسمت‌های بعدی

قسمت اول "در انتهای شب" در مجموع رضایت‌بخش بود و می‌توان با اطمینان گفت که اکثر مخاطبان قسمت‌های بعدی را هم از سر کنجکاوی دنبال خواهند کرد.

انتظار می‌رود در ادامه داستان بیشتر بسط پیدا کند و شخصیت‌های فرعی و داستان‌های فرعی به کمک ماجرا بیایند.

با توجه به حضور بازیگران چهره و مطرح در این سریال، "در انتهای شب" پتانسیل دیده شدن به صورت فراگیر را دارد.

باید دید که آیا "در انتهای شب" می‌تواند به مانند سریال "پوست شیر" در جلب توجه مخاطبان و ایجاد بحث‌های مجازی پیرامون خود موفق باشد یا خیر.

نقاط قوت

  • بازی خوب پارسا پیروزفر و هدی زین‌العابدین
  • فیلمبرداری و نورپردازی چشم‌نواز
  • روایت داستانی روان و بدون لکنت

نقاط ضعف

  • پایان قسمت اول بدون تنش و هیجان
  • ابهاماتی در مورد دلیل اصلی جدایی زوج

امتیاز از نظر کاربران

3.5 از 5

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد