نوید محمدزاده: در مسیر اوج ماندن

نوید محمدزاده، یکی از بازیگران شاخص سینمای ایران در دهه اخیر، این روزها در سریالی به نام "جنگل آسفالت" در شبکه خانگی به هنرنمایی می‌پردازد. به همین مناسبت، در این مطلب مروری به فعالیت‌های چند سال اخیر او در حوزه بازیگری خواهیم داشت.

دغدغه‌مندی در انتخاب نقش

محمدزاده از همان ابتدا مسیری ویژه را برای خود برگزید. او در انتخاب ژانر و فرم‌های سینمایی که در آنها به نقش‌آفرینی پرداخته، نوعی دغدغه‌مندی مشاهده می‌شود. این دغدغه‌مندی هم جنبه هنری دارد و هم تصویری از فضای زیستی و اجتماعی روز جامعه را به تصویر می‌کشد.

تجربه در تئاتر

محمدزاده بعد از اولین تجربه سینمایی‌اش در فیلم "در میان ابرها" به کارگردانی روح‌الله حجازی، به سمت تئاتر سوق پیدا کرد. به نظر می‌رسد فهم او از بدن، بیان و میمیک از زمانی که در تئاتر شروع به فعالیت کرد شکل گرفته است.

اوج‌گیری در سال‌های ۹۴ تا ۹۷

محمدزاده در روند مسیر بازیگری‌اش از سال ۹۴ تا ۹۷ به دوران اوج خود رسید. او برای نقش‌آفرینی در فیلم "ابد و یک روز" جایزه سیمرغ بلورین نقش مکمل را از آن خود کرد و سال بعد برای بازی در فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" شیر نقره‌ای جشنواره ونیز را به دست آورد.

آثار قابل توجه دیگر

از دیگر فیلم‌های قابل توجه محمدزاده می‌توان به "متری شش و نیم"، "مغزهای کوچک زنگ زده" و "سرخ‌پوست" اشاره کرد.

حضور در سریال‌های "قورباغه" و "آکتور"

محمدزاده در سال گذشته در دو سریال "قورباغه" و "آکتور" نیز به ایفای نقش پرداخت.

آیا او شخصیت‌ها را تکرار می‌کند؟

این سوالی است که مدتی است در فضای سینما مطرح می‌شود. با بررسی دقیق‌تر کارهای محمدزاده می‌توان دریافت که او اغلب کارهایی را به عهده می‌گیرد که به وضعیت جامعه، به خصوص طبقات پایین‌تر، می‌پردازد.

برداشت‌های سطحی

زمانی که بازیگر در دوران اوج خود به سر می‌برد، معمولا جزو انتخاب‌های اول کارگردانان قرار می‌گیرد و برخی از آنها تا آنجا پیش می‌روند که شخصیتی را منحصرا برای او خلق می‌کنند. محمدزاده نیز از این قاعده مستثنا نیست.

آزمون و خطا

پس از پخش اولین قسمت از سریال "جنگل آسفالت" توجه قسمتی از مخاطبین دوباره به بازی متفاوت نوید محمدزاده جذب شد. این بار او با شخصیتی بسیار متفاوت‌تر از قبل بازگشته است.

محمدزاده در حال خلق چالشی جدید

به نظر می‌رسد محمدزاده در حال خلق چالشی جدید در مواجه با فیلمنامه‌ها است. او در حال ساخت یک رویه جدید در آفرینش شخصیت‌ها است.

جمع‌بندی

نوید محمدزاده با انتخاب‌های جسورانه و بازی‌های درخشان خود، جایگاه ویژه‌ای در سینمای ایران پیدا کرده است. او بدون شک یکی از بهترین بازیگران حال حاضر سینمای ایران است و از او می‌توان انتظار درخشش‌های بیشتر در آینده داشت.

منبع: ویجیاتو

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان