از هفت تا یازده یار اوشن: 10 فیلم برتر برد پیت به انتخاب منتقدان

برد پیت، یکی از مشهورترین بازیگران دنیای سینما، در طول سه دهه فعالیت هنری خود، در فیلم‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته و نقش‌آفرینی‌های به‌یادماندنی از خود به یادگار گذاشته است.

اگرچه پیت در سال ۲۰۲۲ پس از فیلم "بابیلون" به کارگردانی دیمین شزل، بیشتر به فعالیت‌های تهیه‌کنندگی و صداپیشگی پرداخته تا بازیگری، اما امسال با حضور در دو فیلم "گرگ‌ها" به کارگردانی جون واتس و "فرمول یک" ساخته جوزف کوزینسکی، به سینما بازگشته است.

به همین مناسبت، در این مطلب نگاهی به 10 مورد از برجسته‌ترین نقش‌آفرینی‌های برد پیت در فیلم‌های مختلف می‌اندازیم:

1. تلما و لوئیز (1991)

نقشی کوتاه اما به‌یادماندنی در فیلمی سراسر زنانه که موفقیتی بزرگ برای پیت رقم زد.

2. هفت (1995)

در این فیلم پیت در نقش دیوید میلز، کارآگاهی که به تازگی به شهر منتقل شده، در کنار ویلیام سامرست (مورگان فریمن) که در آستانه بازنشستگی است، به دنبال قاتلی سریالی می‌گردند که جنایت‌های خود را بر اساس هفت گناه کبیره انجام می‌دهد.

3. باشگاه مشت‌زنی (1999)

جوانی بی‌نام (ادوارد نورتون) که از بی‌خوابی و زندگی روزمره خود رنج می‌برد، با تایلر داردن (پیت) آشنا می‌شود و با هم باشگاهی را راه می‌اندازند که در آن افراد تا سر حد مرگ با هم مبارزه می‌کنند.

4. یازده یار اوشن (2001)

دنیل اوشن (جرج کلونی) پس از آزاد شدن از زندان، با دوست قدیمی خود راستی رایان (پیت) تیمی یازده نفره تشکیل می‌دهد تا یکی از بزرگترین خزانه‌های کازینوهای لاس وگاس را سرقت کنند.

5. تروآ (2004)

این فیلم روایت‌گر جنگ معروف تروآ است، جایی که جنگجویان یونانی با اسب چوبی وارد شهر می‌شوند و آشیل (پیت)، قهرمان افسانه‌ای، قدرت جنگاوری خود را به رخ می‌کشد.

6. خانم و آقای اسمیت (2005)

جان (پیت) و جین اسمیت (آنجلینا جولی) که در ظاهر زن و شوهری عاشق به نظر می‌رسند، هر دو قاتلان مزدوری هستند که بدون اطلاع از هویت یکدیگر، برای کشتن طرف مقابل استخدام شده‌اند.

7. حرامزاده‌های لعنتی (2009)

آلدو آپاچی (پیت) فرمانده جوخه کارآزموده و ضد نازی حرامزاده‌ها، عملیاتی را برای ترور هیتلر طراحی می‌کند و در نهایت موفق می‌شود به هدفش برسد.

8. درخت زندگی (2011)

این فیلم داستان زندگی و خاطرات دوران کودکی مردی میانسال در دهه 1950 در تگزاس را روایت می‌کند و مفهوم زندگی و تاریخ را به تصویر می‌کشد. پیت در این فیلم نقش آقای اوبرین، پدر خانواده را بازی می‌کند.

9. روزی روزگاری در هالیوود (2019)

در سال 1969 در لس آنجلس، ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو) بازیگری رو به افول، به همراه بدلکار حرفه‌ای خود، کلیف بوث (پیت)، در تلاش برای یافتن راهی برای موفقیت در هالیوود هستند که به طور ناخواسته در ماجرای قتل شارون تیت و دست چارلز منسون گرفتار می‌شوند.

10. قطار سریع‌السیر (2022)

پنج آدمکش حرفه‌ای در یک قطار سریع‌السیر ژاپنی با یکدیگر روبرو می‌شوند و متوجه می‌شوند که مأموریت هر یک به نوعی به هم مرتبط است. برد پیت در این فیلم در نقش لیدی باگ، قاتلی ماهر اما بدشانس که از اضطراب رنج می‌برد، بازی می‌کند.

اینها تنها تعدادی از نقش‌آفرینی‌های ماندگار برد پیت در طول دوران حرفه‌ای او بودند. بدون شک او یکی از محبوب‌ترین و پرا

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان