قبل از اینکه ساقه‌های گیلاس را دور بیندازید، این خبر را بخوانید!

گیلاس‌های خوشمزه، پر از ویتامین و آنتی‌اکسیدان، اما صبر کنید! قبل از اینکه ساقه‌هایشان را دور بیندازید، این خبر را بخوانید. ساقه‌های گیلاس که به دم گیلاس معروف هستند، گنجینه‌ای پنهان از خواص سلامتی هستند که می‌توانند زندگی‌تان را متحول کنند.

سم‌زدایی بدن با دم گیلاس

دم گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. با افزودن دم گیلاس به برنامه سم‌زدایی خود، می‌توانید پاکسازی عمیقی را تجربه کنید و شادابی و طراوت را به بدنتان هدیه دهید.

خداحافظی با سنگ کلیه با دم گیلاس

خاصیت ضد التهابی دم گیلاس، کلیه‌ها را تصفیه کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. ترکیبات فرار و نمک‌های پتاسیم موجود در آن نیز به سلامت و عملکرد بهتر کلیه‌ها کمک می‌کنند.

آرامش مفاصل با دم گیلاس

اگر از درد مفاصل و بیماری‌های التهابی مانند نقرس و روماتیسم رنج می‌برید، دم گیلاس می‌تواند ناجی شما باشد. خاصیت ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در آن، مفاصل، تاندون‌ها، رباط‌ها و ماهیچه‌ها را تقویت می‌کنند و التهابات دردناک را تسکین می‌بخشند.

کنترل کلسترول با دم گیلاس

اگر کلسترول بالایی دارید، دم گیلاس می‌تواند به شما کمک کند. نوشیدن روزانه 1 تا 2 فنجان چای دم گیلاس، سطح کلسترول را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و سلامت قلب و عروق شما را تضمین می‌کند.

مسکن طبیعی درد با دم گیلاس

به جای مصرف مسکن‌های شیمیایی، به سراغ قدرت تسکین‌دهنده دم گیلاس بروید. این ماده‌ی شگفت‌انگیز، درد را به طور طبیعی تسکین می‌دهد، اعصاب را تقویت می‌کند و آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

کاهش وزن با دم گیلاس

آنتی‌اکسیدان‌ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در دم گیلاس به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند. این ترکیبات علاوه بر سموم، چربی‌ها را نیز از بدن دفع می‌کنند و با تنظیم حرکات روده، یبوست را درمان می‌کنند.

درمان عفونت ادراری با دم گیلاس

عفونت مجاری ادراری (UTI) مشکلی شایع و دردناک است. دم گیلاس با خواص ضد عفونی‌کننده‌ی قوی خود، عفونت را از بین برده و علائم آن مانند سوزش ادرار و تکرر ادرار را التیام می‌بخشد.

دم گیلاس، چگونه مصرف کنیم؟

بعد از خوردن گیلاس، ساقه‌های آن را دور نریزید! آن‌ها را در آفتاب خشک کرده و در ظرفی در بسته نگهداری کنید. می‌توانید ساقه‌ها را به صورت پودر مصرف کنید یا از آن‌ها به طور کامل در دم‌نوش استفاده کنید. برای تهیه چای دم گیلاس، یک لیوان آب را جوشانده و 1 قاشق چایخوری پودر ساقه گیلاس یا چند ساقه گیلاس را به آن اضافه کنید. مقداری دارچین به دلخواهتان بریزید و 5 تا 6 دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف کرده و گرم بنوشید. از طعم و عطر دلنشین این چای لذت ببرید و از فواید بی‌نظیر آن برای سلامتی خود بهره‌مند شوید.

یادتان باشد: دم گیلاس، گنجینه‌ای پنهان در دل طبیعت است که می‌تواند به ارتقای سلامتی شما در ابعاد مختلف کمک کند. آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان