درمان فلج بل چقدر طول می کشد؟

اکثر افراد مبتلا به فلج بل به طور کامل بهبود می یابند. هیچ درمان یکسانی برای فلج بل وجود ندارد.

اما پزشک شما ممکن است داروها یا فیزیوتراپی را برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبودی شما پیشنهاد کند. جراحی به ندرت گزینه ای برای فلج بل است. آیا فلج بل خوب میشود؟

از آنجایی که چشم در سمت آسیب دیده بسته نمی شود، مهم است که اقداماتی برای محافظت و مراقبت از آن چشم انجام دهید. از قطره های چشمی روان کننده در روز و از پماد چشمی در شب استفاده کنید تا به مرطوب نگه داشتن چشم کمک کند. در طول روز از عینک یا عینک و در شب از چشم گیر استفاده کنید تا از خراشیدگی یا خراشیدگی چشم خود محافظت کنید. برای پیگیری درمان لازم است حتما به یک متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنید.

درمان دارویی فلج بلز

داروهای رایج مورد استفاده برای درمان فلج بل عبارتند از:

کورتیکواستروئیدها، مانند پردنیزونینها عوامل ضد التهابی قوی هستند. اگر آنها بتوانند تورم عصب صورت را کاهش دهند، عصب می تواند راحت تر در دالان استخوانی که آن را احاطه کرده است، قرار بگیرد. اگر کورتیکواستروئیدها در چند روز پس از شروع علائم شروع شوند، ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند. استروئیدهایی که زود شروع شده اند، احتمال بهبودی کامل را افزایش می دهند.

داروهای ضد ویروسی نقش داروهای ضد ویروسی مشخص نیست. داروهای ضد ویروسی به تنهایی هیچ فایده ای در مقایسه با دارونما نشان نداده اند. داروهای ضد ویروسی اضافه شده به استروئیدها ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به فلج بل مفید باشد، اما این هنوز ثابت نشده است.

با وجود این، یک داروی ضد ویروسی مانند والاسیکلوویر (والترکس) یا آسیکلوویر، گاهی اوقات همراه با پردنیزون در افراد مبتلا به فلج شدید صورت تجویز می شود.

درمان فلج بلز با فیزیوتراپی

ماهیچه های فلج می توانند کوچک و کوتاه شوند که ممکن است دائمی باشد. یک فیزیوتراپ می تواند به شما یاد دهد که چگونه عضلات صورت خود را ماساژ داده و تمرین دهید تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

طب سوزنی برای فلج بلز

قرار دادن سوزن های نازک در یک نقطه خاص از پوست به تحریک اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند، که ممکن است کمی تسکین دهد.

عمل جراحی

در گذشته از جراحی رفع فشار برای کاهش فشار روی عصب صورت با باز کردن مسیر استخوانی که عصب از آن عبور می کند استفاده می شد. امروزه جراحی رفع فشار توصیه نمی شود. آسیب عصب صورت و کاهش شنوایی دائمی از خطرات احتمالی مرتبط با این جراحی هستند.

به ندرت ممکن است برای اصلاح مشکلات پایدار عصب صورت به جراحی پلاستیک نیاز باشد. جراحی بازسازی صورت کمک می کند تا چهره یکدست تر به نظر برسد و ممکن است حرکت صورت را بازیابی کند. نمونه هایی از این نوع جراحی عبارتند از لیفت ابرو، لیفت پلک، کاشت صورت و پیوند عصب. برخی از روش ها، مانند لیفت ابرو، ممکن است پس از چندین سال نیاز به تکرار داشته باشند.

C:\Users\diamond\Desktop\Bells_palsy_.jpg

شیوه زندگی و درمان های خانگی

درمان خانگی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مصرف مسکن ها آسپرین، ایبوپروفن یا استامینوفن و مسکن های بدون نسخه در دسترس هستند و ممکن است به کاهش درد شما کمک کنند.

انجام تمرینات فیزیوتراپی. ماساژ و ورزش صورت طبق توصیه فیزیوتراپ ممکن است به شل شدن عضلات صورت شما کمک کند.

خوب است که برای قرار ملاقات خود آماده شوید. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا آماده شوید.

کاری که می توانید انجام دهید

هر علائمی را که تجربه می کنید یادداشت کنید. حتماً مواردی را که ممکن است به دلیل تعیین وقت ملاقات نامرتبط به نظر برسد را وارد کنید.

اطلاعات شخصی کلیدی را یادداشت کنید. آیا اخیراً دچار استرس یا تغییر زندگی شدید؟ به اشتراک گذاری این نوع اطلاعات ممکن است به تشخیص کمک کند.

فهرستی از تمام داروها تهیه کنید. دوز هر دارویی که مصرف می کنید را درج کنید. هر ویتامین یا مکملی را که مصرف می کنید یادداشت کنید.

در صورت امکان یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را همراه داشته باشید. گاهی اوقات به خاطر سپردن تمام اطلاعاتی که در طول یک قرار ملاقات به دست می آورید دشوار است. کسی که با شما می آید ممکن است چیزی را که از دست داده اید یا فراموش کرده اید به خاطر بیاورد.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد