خبر داغ داغ! آخر هفته دو روزه برای کارمندان دولت!

ساعت کاری ادارات به ۴۰ ساعت در هفته کاهش می‌یابد در خبری که به تازگی منتشر شده، مجلس شورای اسلامی طرحی را مبنی بر دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته برای کارمندان دولت به تصویب رساند. این طرح که در صورت تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد، نویدبخش اوقات فراغت بیشتر برای کارکنان دولت و همچنین رونق در فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در کشور است.

جزئیات طرح

طبق این طرح، روزهای جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات رسمی در نظر گرفته می‌شود و ساعات کاری کارمندان دولت در پنج روز باقی‌مانده هفته (از یکشنبه تا پنجشنبه) به ۴۰ ساعت در هفته کاهش می‌یابد.

موارد استثنا

با این حال، واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین بخش‌های عملیاتی واحدهای خدماتی مثل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، بهزیستی، بانک‌ها و اماکن ورزشی از این طرح مستثنی هستند و موظفند در شش روز هفته به فعالیت خود ادامه دهند.

کاهش ساعت کار بدون کاهش حقوق

یکی از نکات مهم این طرح، حفظ حقوق و مزایای کامل کارمندان دولت با وجود کاهش ساعات کاری است. به این معنی که با اجرای این طرح، حقوق و مزایای کارمندان به تناسب ساعات کار جدید آنها محاسبه خواهد شد.

تاثیر بر اقتصاد

کارشناسان معتقدند که دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته می‌تواند تاثیرات مثبت متعددی بر اقتصاد کشور داشته باشد. از جمله این تاثیرات می‌توان به رونق گردشگری داخلی، افزایش تقاضا برای کالا و خدمات تفریحی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و در نهایت، افزایش نشاط و شادابی در جامعه اشاره کرد.

مراحل پیش رو

در حال حاضر این طرح منتظر تایید نهایی توسط شورای نگهبان است. در صورت تایید نهایی، این طرح از تاریخ مشخصی به اجرا درخواهد آمد.

نکات مهم

  • این طرح شامل تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی می‌شود.
  • ساعات کار جدید ادارات از یکشنبه تا پنجشنبه خواهد بود.
  • حقوق و مزایای کامل کارمندان حفظ خواهد شد.
  • واحدهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بخش‌های عملیاتی واحدهای خدماتی از این طرح مستثنی هستند.

این خبر مسرت‌بخش را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید!

 

کپی شد
دیدگاه
  • ناشناس

    اصلاًتاثیری نداردبه مناسبت روزکارگر شوهرم درخانه بوداگردرمحل کاربرای آنهاجشن میگرفتندیاناهارمیدادند بیشترخوشحال میشدیم حالاشنبه که روزتعطیلی یهودیان است را تعطیل کنیم به نفع یهودیان وبه نفع مسیحیان است که یکشنبه هم تعطیل هستندمابایدطبق آیات و روایات اسلامی عمل کنیم اگربین مال وجان ودین یکی راانتخاب باید کنین مال وجان رابدهیم ودین را بر گزینیم نه اینکه دین راحاشیه قرار دهیم

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد