گرمای طاقت‌فرسا در راه است! علت افزایش ناگهانی دما در کشور چیست؟

در روزهای اخیر شاهد افزایش ناگهانی دما در سراسر کشور بوده‌ایم. این گرمای غیرمعمول، بسیاری از مردم را غافلگیر کرده و سوالاتی را در ذهن آنها ایجاد کرده است. در این گزارش، به بررسی علت این پدیده و پیش‌بینی وضعیت آینده خواهیم پرداخت.

علت افزایش ناگهانی دما

  • موج گرما از جنوب شرق آسیا: رئیس مرکز اقلیم سازمان هواشناسی اعلام کرد که امسال شاهد یک سال استثنایی از نظر گرمای هوا در جنوب شرق آسیا بوده‌ایم. این موج گرما به تدریج به سمت غرب در حال گسترش است و به همین دلیل، دمای هوا در کشور ما به شدت بالاتر از نرمال شده است.
  • گرمایش آب‌های اقیانوس: وی همچنین افزود که سطح آب‌های اقیانوس در منطقه غرب اقیانوس گرم‌تر از حد نرمال است. این گرمایش، به تشدید گرمای هوا در خشکی‌ها دامن می‌زند.

پیش‌بینی وضعیت آینده

هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که این موج گرما تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده همچنان شاهد گرمای هوا باشیم.

نکاتی برای مقابله با گرما

  • مصرف مایعات فراوان: نوشیدن آب به مقدار زیاد، به حفظ رطوبت بدن و جلوگیری از گرمازدگی کمک می‌کند.
  • پوشیدن لباس‌های خنک و روشن: لباس‌های تیره رنگ گرما را جذب می‌کنند، در حالی که لباس‌های روشن آن را منعکس می‌کنند.
  • کاهش فعالیت در فضای باز: تا حد امکان از فعالیت در فضای باز، به خصوص در گرم‌ترین ساعات روز، خودداری کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب: قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

موج گرما می‌تواند برای افراد مسن، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خطرناک باشد. بنابراین، مراقبت‌های لازم را از این افراد انجام دهید.

منبع: خبرآنلاین

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد