ترافیک صبحگاهی تهران ۲۰ درصد سبک‌تر می‌شود؛ تغییر ساعت کار ادارات و مدارس موثر واقع شد؟

از 15 خرداد، ساعت کار ادارات دولتی و مدارس در ایران تغییر کرده است. این تغییر به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق در فصل گرم سال انجام شده است. اما یکی از نگرانی‌ها در مورد این طرح، تاثیر آن بر ترافیک صبحگاهی بود.

تغییر ساعت کار ادارات، طرح ترافیک را تغییر نمی‌دهد

شهریار افندیزاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد که با وجود تغییر ساعت کار ادارات، هیچ تغییری در ساعات اجرای طرح ترافیک ایجاد نخواهد شد. طرح ترافیک همچنان از ساعت 6:30 صبح تا 18:00 بعد از ظهر اجرا می‌شود.

کاهش 20 درصدی ترافیک صبحگاهی

آقای افندیزاده با اشاره به آمار سفرهای روزانه در تهران (حدود 20 میلیون سفر) گفت که 43 درصد از این سفرها، مربوط به سفرهای شغلی و 18 درصد مربوط به سفرهای آموزشی است.

با توجه به تعطیلی مدارس در تابستان، 60 درصد از سفرهای آموزشی (یعنی حدود 11 درصد از کل سفرها) حذف می‌شود. همچنین با تغییر ساعت کار ادارات، 9 درصد از سفرهای شغلی در بخش دولتی (یعنی حدود 2 درصد از کل سفرها) به ساعات غیر پیک منتقل خواهد شد.

**در مجموع، پیش‌بینی می‌شود که ترافیک صبحگاهی تا 20 درصد کاهش یابد.

مزایای دیگر تغییر ساعت کار

  • کاهش هزینه طرح ترافیک برای کارمندان: کارمندانی که قبلاً بین 7:30 تا 8:30 صبح وارد محدوده طرح ترافیک می‌شدند، مجبور به پرداخت هزینه طرح در ساعات اوج بودند. با تغییر ساعت کار، ورود آنها به خارج از ساعات طرح و خروجشان در ساعات غیر پیک اتفاق می‌افتد.
  • تقویت حمل و نقل عمومی: برنامه اصلی مدیریت شهری، تقویت ناوگان و استفاده از حمل و نقل عمومی برای همه شهروندان است.

پایش و کنترل ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در روزهای ابتدایی اجرای طرح، وضعیت ترافیک را پایش و کنترل خواهد کرد. در صورت نیاز، در خصوص ساعت اجرای طرح ترافیک تصمیم‌گیری جدیدی اتخاذ خواهد شد.

جمع‌بندی

تغییر ساعت کار ادارات و مدارس، می‌تواند به کاهش 20 درصدی ترافیک صبحگاهی و کاهش هزینه طرح ترافیک برای کارمندان منجر شود.

منبع: نورنیوز

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد