کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی ترجمه فارسی نسخه تمام متن
5629441 1580207 2017 3 صفحه PDF 5 صفحه WORD دانلود کنید
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Intraparenchymal hemorrhage after electroconvulsive therapy
ترجمه فارسی عنوان
جراحی مغز و اعصاب رشته های مختلف: تکنیک های پیشرفته و مدیریت پرونده گزارش مورد و سری موارد خونریزی داخل پارانشیم بعد از الکتروکانوالسیوتراپی
کلمات کلیدی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلیدواژهها

مقدمه

گزارش مورد   

شکل1.(A)CT محوری بدون تزریق ماده حاجب یک غده بزرگ خونریزی با امتداد بطنی را نشان میدهد،(B)مقطعی، (C) محوری، و (D) سی تی آنژیوگرافی کرونال عروق نرمال بدون مدرکی از آنوریسم یا ناهنجاری عروقی را نشان میدهد. 

بحث

شکل 2-(A) پیشاپیش و (B) دید جانبی از رگ کاروتید داخلی راست، (C) پیشاپیش و (D) دید جانبی از رگ کاروتید داخلی چپ، و (E)از روبهرو و (F) دید جانبی از عروق مهره ای سمت راست، عروق معزی نرمال را بدون نشانه ای از آنرمالی که موجب خونریزی بیمار باشد، نشان میده

شکل3- (چپ) محور وزنی T1 بدون ماده حاجب و (راست) محور وزنی T1 پس از تزریق متوالی ماده حاجب، خونریزی بدون ضایعه اساسی که موجب خونریزی در این بیمار شود را، نشان میدهد. 

نتیجه گیری

قدردانی

تضاد منافع

 
ترجمه چکیده
یک زن 46 ساله با سابقه افسردگی مقاوم به درمان پزشکی، یک تشنج توأمان تونیک و کلونیک را در زمان کمی پس از الکتروکانوالسیوتراپی برای افسردگی شدید، تجربه کرد. وضعیت بیمار تثبیت شد و تصویربرداری تشخیصی برای جلوگیری از آسیب عروقی اساسی که باعث خونریزی شده بود، انجام شد و بیمار تحت جراحی باز جمجمه برای کاهش فشار و خارج کردن هماتوم ، قرار گرفت. با وجود تهاجمی بودن اقدامات، اما در نهایت بیمار بر اثر مشکلات قلبی- ریوی ناشی از خونریزی فوت کرد. این گزارش، یک مشکل نادر ولی ویرانگر بالقوه ی الکتروکانوالسیوتراپی را مطرح می¬کند.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی مغز و اعصاب بالینی
چکیده انگلیسی


- Electroconvulsive therapy may result in intraparenchymal hemorrhage.
- Risk of hemorrhage after electroconvulsive therapy is small.
- Work-up for hemorrhage after ECT should include vascular imaging to look for malformations and MRI to evaluate for tumors.

A 46-year-old woman with a history of medically refractory depression experienced a tonic-clonic seizure shortly after electroconvulsive therapy for severe depression. The patient was stabilized, diagnostic imaging was performed to exclude an underlying vascular lesion responsible for the hemorrhage, and the patient underwent decompressive hemicraniectomy and evacuation of hematoma. Despite aggressive measures, however, the patient ultimately died of cardiopulmonary complications of the inciting hemorrhage. This report highlights a rare but potentially devastating complication of electroconvulsive therapy.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Interdisciplinary Neurosurgery - Volume 9, September 2017, Pages 89-91
نویسندگان
, , , ,