آشنایی با موضوع

رشته‌ داروسازی‌ بخشی‌ از علوم‌ پزشکی‌ است‌ که‌ در رابطه‌ با تولید و ساخت‌ دارو، بررسی‌ وضعیت‌ دارو در بدن‌ انسان‌ و موجودات‌ زنده‌ و میزان‌ تأثیر دارو در سلامت‌ جامعه‌ و کم‌ کردن‌ بحران‌های‌ بیماری‌زا نقش‌ ایفا می‌کند. به‌ عبارت‌ دیگر رشته‌ داروسازی‌ به‌ شناخت‌ ماده‌ مؤثر، فرموله‌ کردن‌ این‌ ماده‌ (تبدیل‌ ماده‌ مؤثر به‌ فرمی‌ که‌ قابل‌ مصرف‌ برای‌ بیمار باشد مثل‌ قرص‌، کپسول‌، شربت‌ یا استفاده‌ از روش‌های‌ تزریقی‌) و بررسی‌ اثرات‌ دارو بر بدن‌ بیمار می‌پردازد. رشته سم شناسی رشته پرکاربردی است که در زمینه داروهای مسمومیت تحقیق مینماید و جزء رشته های داروسازی درنظرگرفته میشود. بازار کار این رشته مناسب است ودرآزمایشگاه بیمارستانهایی که تخصصی مسمومیت است، کارخانه های داروسازی وپزشکی قانونی کاربرد دارد. رشته علوم دارویی علمی است که به مطالعه عناصر شیمیایی و ترکیبات شیمیایی که شامل اتم ها، مولکول ها و برهم‌کنش میان آنهاست می پردازد. این علم قدمتی طولانی دارد و همیشه در زندگی انسان ها مورد توجه بوده است.
در این صفحه، فهرستی از مقالاتی که در «نشریات داروسازی، سم شناسی و علوم دارویی پایگاه ساینس دایرکت» منتشر شده و پیش از این به صورت کامل به زبان فارسی ترجمه شده اند، نمایش داده شده است.
این مقالات به موضوعات اکتشاف دارویی، علوم دارویی، داروشناسی، فارماکولوژی، سم شناسی و اقلام دارویی (عمومی)، سم شناسی، و... مرتبط هستند و با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی ISI همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
ترجمه مقالات ISI داروسازی، سم شناسی و علوم دارویی

سفارش ترجمه

در صورتی که ترجمه مقاله مورد نظر شما در لیست فوق وجود ندارد، می توانید با مراجعه به لیست نشریات و مقالات انگلیسی این موضوع، مقاله مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید تا مترجمان این سایت مقاله مورد نظر را برای شما ترجمه نمایند.
مشاهده نشریات و مقالات داروسازی، سم شناسی و علوم دارویی