کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7413615 1481774 2018 17 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Management accounting as a political resource for enabling embedded agency
ترجمه فارسی عنوان
علم "حسابداری مدیریت" به عنوان یک منبع سیاسی برای توانمند سازی موسسات دولتی نهادینه شده
کلمات کلیدی
حسابداری مدیریت، آژانس جاسازی شده، کارآفرینی سازمانی، کارهای سازمانی، تغییرات سازمانی، سیاست های سازمانی، قدرت سازمانی،
فهرست مطالب مقاله
چکیدهکلمات کلیدی1. مقدمه2. روش های بازبینی2.1. شناسایی مقالات مرتبط2.2. مشخصات نمونه2.3. سازماندهی یافته های بازبینی3. نتایج بازبینی3.1. شناسایی نیاز و جلب حمایت دیگران برای تغییرات نهادی3.1.1. بیان اراده سیاسی از طریق حسابداری مدیریت3.1.2. اطلاعات حسابداری مدیریتی مورد استفاده برای شناسایی نیاز و مشروعیت پیش بینی شده تغییر نهادی3.1.3. نواقص و ابهام در سیستم های حسابداری مدیریت3.2. اجرایی سازی تغییر نهادی3.2.1. حسابداری مدیریت مورد استفاده برای افزایش شفافیت سازمانی و کنترل فعالان درون‌زا و / یا برونی3.2.2. حسابداری مدیریت استفاده شده برای افزایش بهره وری فعالان یا جهت گیری بازار / کسب و کار3.2.3. حسابداری مدیریت استفاده شده برای افزایش مسئولیت پذیری فعالان3.3. تعامل بین حسابداری مدیریت و سایر عوامل در تحقق آژانس ادارات دولتی نهادینه شده4. بحث و بررسی و راه هایی برای پژوهش آتی4.1. سهم حسابداری مدیریت در شناسایی نیاز به تغییرات نهادی4.2. حسابداری مدیریت استفاده شده به عنوان یک منبع سیاسی برای توانمند سازی ادارات دولتی نهادینه شده و با عوامل بیشتر تعبیه شده و دارای سطح پایین4.3. خصوصیات زمینه ای نقش حسابداری مدیریت در توانمند کردن ادارات دولتی نهادینه شده5. نتیجه گیری
ترجمه چکیده
این که چگونه نقش آفرینان جای گرفته در موسسات می ‌توانند این موسسات را تغییر دهند به عنوان تناقضی برای ادارات دولتی نهادینه شده شناخته می‌ شود. اگرچه توجهات علمی به ادارات دولتی نهادینه شده در سالهای اخیر افزایش ‌یافته است، اما آنچه که نقش آفرینان را قادر می ‌سازد تا در ادارات دولتی نهادینه شده درگیر باشند هنوز بخوبی درک نشده اند. یک منبعی که ممکن است به نقش آفرینان در تشخیص ادارات دولتی نهادینه شده و غلبه بر مقاومت سیاسی توسط مخالفان تغییرِ کمک کند، علم "حسابداری مدیریت" می باشد، به طوری که حسابداری مدیریت می ‌تواند – در میان سایر عملکردها – به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم برای فعالان در ادارات دولتی نهادینه شده خدمت نماید. اگرچه مقالات موجود ممکن است به طور صریح به ادارات دولتی نهادینه شده اشاره نداشته باشند، مطالعات پژوهشی منتشر شده احتمالا شامل شواهدی از نقش حسابداری مدیریت به عنوان منبعی در کار نهادی می ‌باشد. بنابراین این مطالعه به دنبال بررسی و تحلیل مجدد مقالات موجود برای شواهد در این رابطه است که چگونه مدیریت حسابداری ممکن است به عنوان یک منبع سیاسی مورد استفاده قرار گیرد که ادارات دولتی نهادینه شده را توانمند سازد. برای این منظور، این مطالعه از روش ‌های مرور مقالات نظام‌ مند استفاده می کند و نشان می‌دهد که چرا و چگونه مدیریت حسابداری ممکن است به عنوان یک منبع سیاسی در تغییر نهادی عمل کند. این مطالعه شش نقش را در این رابطه توسعه می‌ دهد که چگونه مدیریت حسابداری ممکن است به عنوان یک منبع سیاسی در شناسایی نیاز و کسب پشتیبانی دیگران و اجرای تغییرات نهادی به کار گرفته می شود. این امر فراتر از آن نشان می‌دهد که حسابداری مدیریت ممکن است در تقابل با عوامل دیگر در توانمند سازی ادارات دولتی نهادینه شده باشد. در نهایت، یافته‌ های بررسی نشان می‌ دهد که حسابداری مدیریت نه تنها ممکن است یک منبع مهم در قانونمند سازی تغییرات نهادی به وقوع پیوسته باشد، بلکه در شناسایی نیاز به تغییر، به دست آوردن حمایت دیگران برای تغییر و اجرای تغییر نیز مهم است.
موضوعات مرتبط
علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، کسب و کار و حسابداری حسابداری
چکیده انگلیسی
How actors embedded in institutions can change those institutions is known as the paradox of embedded agency. Although academic interest in embedded agency has increased in recent years, what enables actors to engage in embedded agency is still not well understood. One resource that may assist actors in realising embedded agency and overcoming political resistance by opponents to change is management accounting, as management accounting can-among other functions-serve as an important information resource for actors willing to engage in embedded agency. Although the existing literature may not explicitly refer to embedded agency, published research studies are likely to already contain some evidence of the role of management accounting as a resource in institutional work. Thus, this study seeks to survey and re-analyse the existing literature for evidence regarding how management accounting may be used as a political resource that enables embedded agency. For this purpose, the study uses systematic literature review methods and demonstrates why and how management accounting may serve as a political resource in institutional change. The study develops six roles concerning how management accounting may be used as a political resource in the identification of a need for and gaining others' support for and the implementation of institutional change. It further shows that management accounting may be at interplay with other factors in enabling embedded agency. Finally, the review findings suggest that management accounting may be an important resource not only in legitimising institutional change ex post but also in identifying the need for change, gaining others' support for change and implementing change.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Management Accounting Research - Volume 38, March 2018, Pages 22-38
نویسندگان
,