کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8815792 1608097 2018 8 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Mapping network connectivity among symptoms of social anxiety and comorbid depression in people with social anxiety disorder
ترجمه فارسی عنوان
نگاشت اتصال شبکه در بین علائم اضطراب اجتماعی و افسردگی همراه در مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی
کلمات کلیدی
اختلال اضطراب اجتماعی، افسردگی، چند ابتلایی، تحلیل شبکه، نظریۀ گراف، تأثیر مورد انتظار، تأثیر مورد انتظار پل
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1. روش

1.1 شرکت‌کنندگان

1.2 مواد و سنجه‌ها

1.2.1 سنجه‌‌‌های علائم اضطراب اجتماعی

1.2.2. سنجۀ علائم افسردگی

جدول 1. سنجه‌‌‌های دموگرافیک و بالینی برای افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی.

جدول 2. موقعیت‌‌‌های اجتماعی نمایه‌شده در مقیاس اضطراب اجتماعی لیبوویتز و علائم افسردگی طبق پرسش‌نامه افسردگی بک-II.

1.3 روش عمومی

2. طرح تحلیلی داده‌ها

2.1 برآورد شبکه

2.2. مرکزیت گره

2.3 تأثیر پل گره

3. نتایج

3.1 شبکۀ گراف LASSO

شکل 1. شبکه‌ای که همبستگی‌‌‌های جزئی منظم در بین علائم SAD و افسردگی همزمان در افراد مبتلا به SAD را نشان می‌‌دهد. توجه: ضخامت لبه بزرگی ارتباط را نشان می‌‌دهد (ضخیم‌ترین لبه که مقدار 52/0 را نشان می‌‌دهد). خطوط آبی نشان‌دهندۀ همبستگی مثبت است، در حالی که خطوط قرمز نشانگر همبستگی منفی است. گویه‌‌‌ها در جدول 2 به‌تفصیل آورده شده است (برای مشاهدۀ تفسیر منابع رنگی در این شکل، خواننده به نسخۀ اینترنتی مقالۀ حاضر ارجاع داده می‌‌شود).

شکل 2. نمودار نشانگر معیارهای تأثیر مورد انتظار یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای برای شبکه گراف LASSO. توجه: گویه‌‌‌ها در جدول 2 به‌تفصیل آورده شده است.

3.2 تأثیر مورد انتظار

3.3 تأثیر مورد انتظار پل

4. بحث

شکل 3. نمودار نشانگر معیارهای تأثیر مورد انتظار پل یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای برای شبکه گراف LASSO. توجه: گویه‌‌‌ها در جدول 2 به‌تفصیل آورده شده است.

ضمیمۀ الف. مطالب تکمیلی

 
ترجمه چکیده
پیشینه: اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) و علائم افسردگی اغلب تغییرات همزمانی دارند. با این حال، هنوز دربارۀ ارتباطات فردی علائم بین این دو اختلال ابهاماتی وجود دارد. با الهام از رویکرد شبکه در آسیب‌شناسی روانی که به چند ابتلایی به‌عنوان نتیجۀ طبیعی برخاسته از علائم پل‌زننده‌ای مفهوم می‌‌بخشد که می‌‌توانند فعال‌سازی را از یک اختلال به اختلال دیگر منتقل کنند، برای توصیف ارتباطات علائم اصلی SAD – یعنی، ترس و دوری‌گزینی از موقعیت‌‌‌های اجتماعی - و علائم افسردگی همراه در میان 174 فرد با معیارهای DSM-IV-TR برای SAD، از روش‌‌‌های تحلیلی شبکه استفاده کردیم. روش‌ها: با برآورد شبکۀ همبستگی جزئی نظام‌دهی‌‌شده با استفاده از الگوریتم تصویری LASSO، ساختار کلی این علائم را بررسی کردیم. سپس، مشخصاً بر اهمیت و تأثیر علائم متمرکز شدیم. برآورد تأثیر منحصربه‌فرد هر علامت از یک اختلال به تمام علائم اختلال دیگر با استفاده از معیار جدیدی به‌نام تأثیر مورد انتظار پل بسیار مهم است. یافته‌ها: تصویر LASSO چندین ارتباط متقابل بین SAD و افسردگی همراه را نشان می‌‌دهد. برای هر اختلال، علائمی شناسایی شدند که بیشترین ارتباط متقابل با اختلال دیگر را نشان می‌‌دهند. محدودیت‌ها: با توجه به داده‌‌‌های مقطعی ما، یافته‌‌‌های ما فقط می‌‌توانند فرضیه‌‌‌های مربوط به روابط علت و معلولی را ارائه دهند. نتیجه‌گیری: مطالعۀ حاضر به منابع تجربی کوچک اما روبه‌رشدی می‌‌افزاید که نشان می‌‌دهند همراهی بین دو اختلال به‌بهترین‌نحو به‌عنوان مجموعه‌ای از ارتباطات علامتی نشان داده می‌شود. از آنجا که برخی از علائم فردی ارتباط متفاوتی را در همراهی بین SAD و افسردگی نشان می‌‌دهند، این علائم ممکن است اهداف ارزشمندی برای تحقیقات و درمان آینده باشند.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی روانپزشکی و بهداشت روانی
چکیده انگلیسی
This study adds to a small but growing empirical literature revealing that the co-occurrence between two disorders is best portrayed as sets of symptom-to-symptom connections. As some individual symptoms show differential association in the co-occurrence between SAD and depression, those symptoms may be valuable targets for future research and treatment.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Journal of Affective Disorders - Volume 228, 1 March 2018, Pages 75-82
نویسندگان
, , ,