آشنایی با موضوع

کرونا یک تخلیه ی نسبتا نورانی است که در فشار اتمسفر در نزدیکی نقاط تیز، لبه های ورقه ی فلزی و سیم های نازک که میدان الکتریکی به میزان کافی بزرگ است تشکیل می شود. تخلیه های کرونا همیشه غیریکنواخت هستند: یک میدان الکتریکی، یونیزاسیون و روشنایی قوی در مجاورت یک الکترود قرار می گیرد. به طور مشخص کرونا شامل ولتاژهایی از 10 کیلو ولت تا چند ده کیلو ولت و جریان های از 1 تا 100 میلی آمپر را داشته باشد. کرونا در اطراف خطوط انتقال ولتاژ بالا و ستون رعد و برق قابل مشاهده است. کرونای پالسی یکی از پرکاربرد ترین تخلیه های فشار اتمسفری غیر حرارتی است. اگر جریان کرونا نسبتا بالا باشد، کرونا از لحاظ تکنیکی می تواند یک "تخلیه ی درخشان" باشد که با چشم قابل رؤیت است. برای جریان های پایین تخلیه ی کرونا بصورت تاریک خواهد بود. کرونا کاربردهای صنعتی بسیار مهمی دارد از جمله در: رسوب دهنده های الکتروستاتیکی، زیروگرافی، ایجاد خواص چسبندگی یا قابلیت خیس شدگی در لایه های پلیمری، کاربردهای ضد الکتریسیته ی ساکن برای فیلم های عکاسی و ورقه های پلاستیکی و. . .
در این صفحه تعداد 320 مقاله تخصصی درباره تخلیه کرونا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تخلیه کرونا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تخلیه کرونا; Current-voltage characteristics; Corona discharge; Wire-to-cylinder arrangement; Inception voltage; Empirical formula; Ionic wind;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تخلیه کرونا; IMS; Residues; Contaminants; Risk assessment; Mass spectrometry; AIMS; aspiration ion mobility spectrometry; CCS; collision cross section; CD; corona discharge; CV; compensation voltage; DMS; differential mobility spectrometry; DTIMS; drift time ion mobil