آشنایی با موضوع

کرم خاکی آیزینیا فوتیدا Eisenia Foetida که در زبان فارسی به کرم قرمز خاکی حلقوی بارانی و در سطح بین‏المللی به کرم قرمز کالیفرنیاییRed Worm California معروف است. این کرم با تولید مثل هر هفته، با ویژگی داشتن 70 درصد پروتئین در مقایسه با 22 درصد پروتئین گوشت قرمز یعنی بیش از سه برابر و همچنین دارای امگا 3 یکی از مخلوقات نادر خداوند از لحاظ مواد غذایی می باشد. این کرم بیشترین میزان توجه را به خود جلب کرده است. دانشمندان و پرورش دهندگان کرم در کشورهای استوایی به هنگام تبادل اطلاعات و تجارب در مورد روشهای مناسب تولید کرم‌پوسال در مقیاس خانگی و عملیات در مقیاس های متوسط و بزرگ انواعی از این کرمها مانند کرم حاره ای (استوایی) آبی هند Perionyx excavates و خزنده شب آفریقایی Eudniluseugeniae اشاره می کنند. این کرمها در قسمت پشت خود نواری رنگی دارند و معمولاً در هر قطعه از بدن آنها، دو نوار دیده می شود. رنگ بدن کرمها در قسمت شکم، کدرتر است. به هنگام بلوغ، طول کلیتلوم در کرمها به هفت الی نه قطعه می رسد که بین قطعات 24، 25 یا 26 تا 36 می باشد. این کرم ها بسیار پرطاقت بوده و قادر به تحمل طیف وسیعی از نوسانات دما و رطوبت می باشند. فرایند تولید کرم‌پوسال در این نوع کرم نیز بدلیل سازگاری غذایی با مواد آلی، بسیار آسان انجام می گیرد، یعنی این کرم ها می توانند از انواع گوناگون زباله های آلی تجزیه‌پذیر تغذیه کنند. هر کرم می تواند روزانه بطور میانگین هفت میلی‌گرم زباله را بازیافت نماید. همچنین سرعت رشد آنها نیز بالاست. کرمهای بالغ، وزنی معادل با 5/1 گرم داشته و حدود 50 تا 55 روز بعد از بیرون آمدن از کوکون قادر به تولید مثل می باشند.
در این صفحه تعداد 256 مقاله تخصصی درباره آیزینیا فوتیدا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آیزینیا فوتیدا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آیزینیا فوتیدا; Domestic wastewater; Eisenia fetida; Microorganisms; Pathogens; Temperature; VermifilterBOD, biochemical oxygen demand; CFU, colony forming unit; COD, chemical oxygen demand; DO, dissolved oxygen; HLR, hydraulic loading rate; HRT, hydraulic retention time
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آیزینیا فوتیدا; GFP, Green Fluorescent Protein; CFU, Colony Forming Units; PBS, phosphate buffered saline; OC, organic carbon; N, total nitrogenVermicompost; Escherichia coli; Green Fluorescent Protein (GFP); Eisenia fetida; Earthworm; Antagonistic bacteria