آشنایی با موضوع

حالت چهره به جایگاه یا جابجایی ماهیچه‌های صورت در زیر پوست مربوط است و می‌تواند انتقال دهندهٔ احساسات یک فرد برای بیننده باشد. حالت چهره خود نوعی ارتباط غیرکلامی است. حالت چهره از ابزارهای اولیهٔ برقراری ارتباط در انسان‌ها است اما این پدیده در دیگر پستانداران و حتی دیگر گونه‌ها هم دیده شده‌است. دگرگونی حالت چهره معمولاً با یک تجربهٔ احساسی برای مغز همراه است که در این مسئه بادامهٔ مغز به شدت در تشخیص آن نقش دارد. حالات چهره نقشی اساسی در ارتباطات غیرشفاهی انتقال عقاید و نظرات بین افراد را برعهده دارند بررسی تشخیص حالات چهره یکی از مسائل مهم جهت ارتباطات میان کامپیوتر و انسان است که درمیان محققین بینایی ماشین نیز مورد توجه قرارگرفته است. برای تغییر حالت چهره باید ماهیچه‌های صورت که به پوست و نیام صورت متصل اند حرکت کنند و با ایجاد خط و تا در پوست صورت حالتی را برای چهره بوجود آورند مانند حرکت ابروها و دهان. ماهیچه گیجگاهی، ماهیچه جوشی، ماهیچه بالی درونی و ماهیچه بالی جانبی که بیشتر در هنگام جویدن کاربرد دارند می‌توانند در حالت چهره تأثیرگذار باشند. این ماهیچه‌ها همگی در نخستین مراحل رشد بوجود آمده‌اند (قوس حلقی).
در این صفحه تعداد 450 مقاله تخصصی درباره حالت چهره که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده حالت چهره
مقالات ISI حالت چهره (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: حالت چهره; Emotion recognition; Stationary wavelet entropy; Jaya algorithm; Facial expression; Affective computing; Single hidden layer; Optimal wavelet; Optimal decomposition level; Feedforward neural network;