آشنایی با موضوع

لیزر ND YAG یک لیزر حالت جامد است که قادر به تولید طول موج کوتاه مادون قرمز است. قابلیت نفوذ عمیق به پوست را دارد و به آسانی توسط کروموفورهای هموگلوبین و ملانین جذب می شود. نانو الکتریواکتیو ND Yag یک کریستال ساختمانی است که توسط یک لامپ با شدت بالا پمپ می شود و در یک رزوناتور (حفره ای که قادر به تقویت لیزر است) قرار می گیرد. با ایجاد یک طول پالسی متغیر و یک اندازه مناسب نقطه ممکن است به طور قابل توجهی گرما به پوست و بافت های پوستی مانند عروق خونی بزرگ و ضایعات عروقی منتقل کند. لیزر Nd: YAG برای اولین بار توسط J. E. Geusic در آزمایشگاه های بل نشان داده شد. طول موج نور خروجی معمول از این لیزر 1064 nm می باشد که در ناحیه ی مادون قرمز می باشد و ما آن را نمی توانیم ببینیم و در صورت برخورد به چشم تحت شرایط کنترل نشده ای می تواند بسیار خطرناک باشد. پس هنگام کار با این لیزر در آزمایشگاهها یا جا های دیگر حتما باید از عینک های ایمنی استفاده شود چون حتی انعکاس آن از روی فلزات و. . . ممکن است به چشم آسیب برساند. این لیزر تحت شرایطی می تواند طول موج های دیگری را نظیر 940،1120، 1320، 1440 (همگی به نانومتر ) تولید کند. این لیزر در دو مد کاری پیوسته و پالسی کار می کند،یعنی اگر مثلا مانند لیزر پوینتر های معمول که دیده اید کار کند به آن مد کاری پیوسته گفته می شود. کاربردهای لیزر Nd: YAG: 1- مصارف پزشکی(جراحی، لیزر پوست و لیزر شبکیه چشم) 2- مصارف صنعتی مانند حکاکی و برش کاری و سوراخ کاری 3- مصارف نظامی و فاصله یابی 4- لیدار 5- کاربردهای تحقیقاتی.
در این صفحه تعداد 293 مقاله تخصصی درباره لیزر ND YAG که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI لیزر ND YAG (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: لیزر ND YAG; Chlorpromazine hydrochloride (PubChem CID: 6240); Promazine hydrochloride (PubChem CID: 5887); Promethazine hydrochloride (PubChem CID: 6014)Phenothiazines; Nd:YAG laser; Surface tension; Solid surfaces wettability; Photoproducts; Laser induced fluorescen