آشنایی با موضوع

فسفین با فرمول شیمیایی PH۳ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۲۴۴۰۴ است. که جرم مولی آن 33. 99758 g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، گاز بی‌رنگ است. فسفید‌های فلزی مانند آلومینیوم، روی یا منیزیم به راحتی با آب و یا اسید معده واکنش داده و تولید گاز فسفید هیدروژن می‌کنند. فسفین عامل استحاله کننده و به شدت فعالی است. این ماده باعث اثر اکسیداتیو بوده که به طیفی از اثرات سیتوتوکسیک غیراختصاصی منجر می‌شود. این ماده به طیفی از آنزیم‌هایی که در تنفس سلولی نقش دارند متصل شده و به فرض باعث مهار فسفریلاسیون اکسیداتیو می‌شود. فسفین پس از آنکه نمک‌های فسفید در روده هیدرولیز شده و یا پس از استنشاق به سرعت جذب می‌شود. جذب پوستی کم و عموماً کم اهمیت است. فسفین ماده‌ای محلول است با این حال به شدت واکنش‌دهنده و ماده‌ای بسیار ساده است. متعاقباً اطلاع کمی در مورد انتشار و وضعیت متابولیک آن در دسترس است. این ماده در ترکیب با اکسیژن تشکیل فسفیت و هیپوفسفیت می‌کند. از طرفی فسفین می‌تواند به بسیاری از پروتئین‌ها دیگر اتصال شود. تقریباً 40 درصد از فسفین در ادرار به شکل فسفیت و هیپوفسفیت دفع می‌شود. سرنوشت متابولیکی مابقی فسفین نامشخص است. بعید است که روندی باعث افزایش دفع این ماده شود. گاز فسفین سبب می‌شود لارو یا حشرات در دانه‌های غلات به‌ویژه غلات انبار شده از بین برود. هر قرص برنج در مجاورت با رطوبت برنج حدود 400 ppm ا (part per milion) گاز فسفین آزاد می‌کند. اگر در فضای مناسبی حدود5 -3 ppm فسفین آزاد شود قابل استشمام خواهد بود که بویی بسیار نامطبوع همچون ماهی گندیده دارد. اگر میزان گاز متصاعد شده به حدود 50 تا 100 ppm برسد استشمام آن هم خطرآفرین می‌شود. در تماس با گاز فسفین، علائم فوق ممکن است دیده شود اما اثرات تنفسی فوقانی و تحتانی در قیاس با علائم گوارشی برجسته‌تر هستند. تماس خفیف با فسفین می‌تواند به تحریک چشم و بینی، سرفه، سردرد، خستگی، تهوع، استفراغ و درد شکمی منجر شود. تماس‌های جدی‌تر معمولاً ایجاد تنگی نفس شدید، ادم ریوی، آریتمی قلبی و هیپوتانسیون می‌کند.
در این صفحه تعداد 658 مقاله تخصصی درباره فسفین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI فسفین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فسفین; E; P, As, Sb or Bi; M; Lewis acid atom usually metal or metalloid; X; F, Cl, Br or I; R; alkyl or aryl; DMPP; tris(2,6-dimethoxyphenyl)phosphine; TMPP; tris(2,4,6-trimethoxyphenyl)phosphine; HCB; closo-2-{(dimethylphosphino)methyl}-1,2-dicarbaborane; MOCV