آشنایی با موضوع

گیاهان از دانه بوجود می آیند. هر دانه حاوی یک گیاه ریز است که منتظر شرایط مناسب است تا جوانه بزند یا شروع به رشد کند. آنچه باعث رشد گیاه در خاک می شود، جنس خاک و اجزای تشکیل دهنده خاک می باشد. خاک مخلوطی از مواد آلی و غیرآلی است. بخش آلی خاک را موجودات زنده مانند کرم های خاکی و اندام های پوسیده ی گیاهان و جانوران مرده تشکیل می دهند. بخش غیر آلی خاک نیز از ذرات سنگ و کانی ها تشکیل می شود. جوانه زدن دانه ها تا زمانی منتظر جوانه زدن می مانند که سه نیازشان برطرف شود: آب، دمای (گرمای) مناسب و موقعیت خوب (به عنوان مثال در خاک). در پله های اولیه رشد، جوانه به غذایی که در دانه ذخیره شده وابسته است تا به قدری بزرگ شود که برگ هایش از طریق فتوسنتز شروع به ساختن غذا کند. ریشه جوانه به داخل خاک هل داده می شود تا گیاه جدید را محکم کند و آب و مواد معدنی را از خاک جذب کند و ساقه با برگ های جدید به سمت بالا و به سوی نور هل داده می شود. رشد در گیاهان بر خلاف جانوران، بطور یکنواخت اتفاق نمی‌افتد. زیرا در گیاهان رشد به مناطق خاصی محدود می‌شود. در گیاهان دو نوع رشد، تحت عنوان رشد اولیه و رشد ثانویه تشخیص داده شده است. رشد اولیه در انتهای اندامهای هوایی یا ریشه‌ها و در زواید جانبی مانند برگها و جوانه‌ها رخ می‌دهد.
در این صفحه تعداد 373 مقاله تخصصی درباره رشد گیاه که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده رشد گیاه
مقالات ISI رشد گیاه (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: رشد گیاه; ANSD; Average normalized standard deviation; CAT; Catalase; CCD; Charge-coupled device; H2O2; Hydrogen peroxide; ICP-AES; Inductively coupled plasma- atomic emission spectrometry; NIF; Nanometric intrinsic fluctuation; POD; Peroxidase; RER; Relative elong
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: رشد گیاه; Abiotic stress; Arsenate; Arsenite; Arsenic; Halophyte; Heavy metals; Mineral toxicity; Phytoremediation; Plant growth; Plant physiology; Pollution; Salt; Salinity; Toxic ions