آشنایی با موضوع

فرهنگ ایمنی به مجموعه ای از باورها،هنجارها، انگیزه ها، نقشها و عملکردهای اجتماعی و فنی گفته می شود که موجب کاهش رویارویی کارکنان، مدیران و ذینفعان با شرایط خطرناک و صدمه رسان شود. پرداختن به راهکارهای ایمنی و بهداشت نظیر فرهنگ ایمنی در سازمان نه تنها احتمال بروز حوادث را کاهش داده بلکه دارای منافع اقتصادی و مالی بوده که نشان دهنده بازگشت سرمایه در درازمدت به سازمان می باشد. بدیهی است که استقرار فرهنگ ایمنی، در ابتدا کار بسیار دشواری بوده، به خصوص در جوامعی که فرهنگ استفاده ایمن از تجهیزات و ماشین آلات و تکنولوژی، بعد از جا افتادن عادت های غلط ترویج می گردد، مثلا ابتدا خودرو وارد شده و سپس سعی می شود که بستن کمربند ایمنی به عنوان یک ارزش ترویج گردد، ولی در جوامع پیشرفته صنعتی این دو از یکدیگر جدا نیستند و افراد از همان ابتدای استفاده از یک ماشین یا تکنولوژی، فرهنگ ایمنی خاص آن را نیز کسب نموده و از انجام اعمال غیر ایمن که گاهاَ به صورت عادت در می آیند بصورت ناخودآگاه اجتناب می کنند. به عبارت دیگر در یک سازمان موفق رفتار ایمن یک ارزش و باور پایدار می باشد. این بدان معناست در سازمانهایی که ایمنی در آنها پایدار و با دوام است افراد برای رعایت اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات حفاظت تشویق نمی شوند و برای قصور در انجام آن ها توبیخ نمی گردند. بلکه در این سازمان ها رعایت ایمنی، … فردی و باور و رفتار ذاتی افراد و امری بدیهی است.
در این صفحه تعداد 260 مقاله تخصصی درباره فرهنگ ایمنی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده فرهنگ ایمنی
مقالات ISI فرهنگ ایمنی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فرهنگ ایمنی; Cultura organizacional; Sanción; Cultura de seguridad; Seguridad del paciente; Organisational culture; Punishment; Safety culture; Patient safety;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فرهنگ ایمنی; HEU; Highly Enriched Uranium; IAEA; International Atomic Energy Agency; LWR; Light-Water Reactor; NEA; Nuclear Energy Agency; NPT; Non-Proliferation Treaty; SMR; Small Modular Reactor; Nuclear safety; Reactor safety; Nuclear proliferation; Reactor physica