آشنایی با موضوع

در علم کامپیوتر، مجازی‌سازی به ساخت نمونه مجازی (غیر واقعی) از چیزهایی مثل پلتفرم سخت‌افزاری، سیستم عامل، وسایل ذخیره‌سازی یا منابع شبکه، گفته می‌شود. در ابتدا در دهه ی 60 میلادی به عنوان روشی برای تفکیک منابع سیستمی تولید شده توسط کامپیوتر های اصلی برای برنامه های مختلف به کار برده شد و از آن زمان تا به حال معنای گسترده تری به خود گرفته است. مجازی سازی تکنولوژی است که بوسیله آن می توان به طور همزمان دو یا چند سیستم عامل را روی یک سرور راه اندازی کرد. این تکنولوژی نرم افزاری موجبات دگرگونی در چشـم انـداز فناوری اطلاعات(IT) و همچنین تغییرات اساسی در زیرساخت سازمان را فراهم می کند. مجازی سازی به دلیل نشان دادن مزایای ملموس و زیاد خود باعث شده تا شرکت های توسعه دهنده ی نرم افزار نیز ناگزیر از این فناوری در آخرین محصولات خود استفاده نمایند و از آنجا که برخی این نرم افزار ها در صنایع به کار می روند، در نتیجه برای حفظ توان رقابت، استفاده از مجازی سازی در صنعت مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. در حال حاضر ادغام سرور ها یکی از خوشایند ترین فعالیت ها در مجازی سازی است. مجازی سازی در واقع به سنگ بنای صرفه جویی اقتصادی در منابع هر شرکت تبدیل شده است. تحلیل گران صنعت گزارش می دهند که چیزی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد از دپارتمان های IT به دنبال اجرای پروژه های ادغام سرورهایشان هستند و بدیهی است که در راستای اجرای این کار شرکت ها شاهد صرفه جویی قابل توجه در هزینه هایشان خواهند بود. از دیگر مزایای مجازی سازی می توان به کاهش مصرف انرژی و سهولت در مدیریت سرور اشاره کرد. همچنین مزیت کلیدی دیگر این فناوری، انعطاف پذیری می باشد. زیرا در محیط مجازی، انتقال، آرشیو، بهینه سازی اجزا و … بسیار انعطاف پذیر می باشد.
در این صفحه تعداد 216 مقاله تخصصی درباره مجازی‌سازی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده مجازی‌سازی
مقالات ISI مجازی‌سازی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مجازی‌سازی; 3GPP; 3rd Generation Partnership Project; 5G; 5th Generation (mobile networks); AAA; Authentication, Authorization, Accounting; ATIS; Alliance for Telecommunications Industry Solutions; BBF; Broadband Forum; DMTF; Distributed Management Task Force; ETSI;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مجازی‌سازی; Virtualization; Virtual network embedding; Virtual network assignment; Resource allocation; Optimization; Integer linear programming; Heuristic algorithm;