مشخص شد: پایه حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اکثریت آرا پایه حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳ را به تعداد ۱۰ میلیون تومان تعیین کردند. این تصمیم در قسمتی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

تصویب پایه حقوق ۱۰ میلیون تومانی برای کارمندان دولت

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که در روز شنبه، ۷ بهمن برگزار شد، نمایندگان با تصویب ردیف (۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پایه حقوق کارمندان دولت را به میزان ۱۰ میلیون تومان تعیین کردند. این تصمیم با ۱۲۳ رأی موافق، ۵۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه به تأیید رسید.

تعیین حداقل مبلغ حقوق برای کارمندان دولت

به موجب بند (۲-۱) ردیف (۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقد ماهانه حقوق‌بگیران به میزان ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

افزایش مستمری والدین شهدا

در ادامه، بند (۲-۲) همین تبصره به موجب آن مقرر می‌کند که مستمری والدین شهدا به میزان ۱.۵ برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین خواهد شد. این تصمیم به منظور حمایت از خانواده‌های شهدا و تسهیل در معیشت آن‌ها اتخاذ شده است.

خلاصه:

در نهایت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب پایه حقوق ۱۰ میلیون تومانی برای کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳ و افزایش مستمری والدین شهدا، تلاش برای تحقق معیشت بهتر برای اعضای خانواده‌ها و کارمندان دولت را به عهده گرفته‌اند.

منبع: خبرآنلاین

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد