عدم اطمینان به آینده بازار طلا: طلا بخریم یا نه؟!

در دنیای پرتلاطم اقتصادی امروز، مردم همواره در جستجوی راه‌هایی برای حفظ و افزایش دارایی‌های خود هستند. بازار طلا به عنوان یکی از این راه‌ها همیشه مورد توجه بوده است. اما با توجه به تغییرات اخیر، سرمایه‌گذاری در این بازار ممکن است به همان اندازه‌ای که جذاب است، پرریسک نیز باشد.

تأثیر تحولات خاورمیانه و بازار ارز

  • افزایش قیمت‌ها: به دنبال تنش‌های اخیر در خاورمیانه، بازار ارز دچار نوسان شده است. این امر منجر به افزایش قیمت دلار و در نتیجه افزایش قیمت سکه و طلا شده است. سکه به بیش از 34 میلیون تومان و هر گرم طلای 18 عیار به حدود 3 میلیون تومان رسیده است.

نظرات رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران

  • نادر بذرافشان، از افزایش قیمت سکه و طلا در هفته جاری نسبت به انس جهانی طلا خبر داد. وی تأکید کرد که این افزایش بیشتر از رشد انس جهانی است.

  • تأثیر نرخ ارز: به گفته بذرافشان، نوسانات بازار ارز و التهاب تقاضا تاثیر مستقیمی بر بازار سکه و طلا داشته است.

  • عدم اطلاع از برنامه‌های بانک مرکزی: رئیس اتحادیه اشاره کرد که زمان و نحوه عرضه سکه‌های بدون تاریخ از سوی بانک مرکزی هنوز مشخص نیست. اما ورود بانک مرکزی به بازار ارز می‌تواند به ثبات بازار کمک کند.

پیش‌بینی آینده بازار

  • ثبات نسبی قیمت‌ها: بذرافشان پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در طول یک ماه اخیر ثبات نسبی داشته‌اند و انتظار کاهش یا افزایش خاصی نباید داشت.

  • احتمال کم کاهش قیمت‌ها: وی تأکید کرد که احتمال کاهش قیمت‌ها کم است و توصیه کرد که اگر افراد قصد مبادله دارند، اقدام کنند.

  • نوسانات احتمالی: براساس پیش‌بینی‌ها، نوسان چشمگیری در بازار در روزهای پایانی هفته انتظار نمی‌رود، اما تغییراتی حدود یک تا ۵ درصدی ممکن است رخ دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد