تغییرات قیمت مواد غذایی اصلی در آستانه ماه رمضان و عید نوروز

در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز، بازار مواد غذایی ایران شاهد تغییرات قیمتی در محصولات اساسی مانند برنج، روغن و حبوبات بوده است. بر اساس اظهارات سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، این تغییرات شامل افزایش قیمت برنج و کاهش قیمت روغن می‌شود، در حالی که قیمت حبوبات پایدار مانده است.

افزایش قیمت برنج

  • افزایش 2 تا 3 هزار تومانی: در روزهای اخیر، قیمت برنج هم در محصولات ایرانی و هم در برنج‌های وارداتی، افزایش 2 تا 3 هزار تومانی در هر کیلوگرم را تجربه کرده است.

کاهش قیمت روغن

  • روغن در بازار موجود و قیمت آن کاهش یافته: سخنگوی اتحادیه بیان کرد که روغن به میزان کافی در بازار موجود است و قیمت آن 15 درصد کاهش داشته است.
  • علت کاهش قیمت: این کاهش قیمت به دلیل ارزان شدن مواد اولیه تولید روغن در سطح جهان و واردات این مواد با ارز 28500 تومانی رخ داده است. همچنین، هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی، کاهش قیمت روغن را برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته است.

ثبات قیمت حبوبات

  • عقب افتادن تغییرات ارزی: تصمیم به تغییر ارز واردات حبوبات از تالار اول به تالار دوم، که می‌توانست قیمت حبوبات را افزایش دهد، به دلیل نزدیکی به ماه رمضان و عید نوروز به تعویق افتاده است.
  • پیش‌بینی ثبات قیمتی در ماه رمضان و عید نوروز: بر اساس گفته‌های فرهادی، به نظر می‌رسد که قیمت حبوبات برای ماه رمضان و عید نوروز ثابت باقی خواهد ماند.

منبع: همدلی

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان