با این ترفندها حتی مواقعی که هول شدی هم با اعتماد به نفس به نظر میرسی!

درست در همان لحظه که وارد اتاقی می‌شوید، مردم شروع به قضاوت در مورد شما می‌کنند. آنها در عرض چند ثانیه در مورد شخصیت شما، مانند اینکه آیا شما قابل اعتماد، دوستانه یا باصلاحیت هستید، نظر می‌دهند. بخش قابل توجهی از این قضاوت‌ها بر اساس زبان بدن شماست.

آیا می‌دانستید که 55 درصد از ارتباطات ما غیرکلامی است؟

ارتباط صوتی فقط 38 درصد و کلمات ما فقط 7 درصد از ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر، اعمال ما بسیار رساتر از کلماتمان هستند. حرکات ظریف فیزیکی، مانند نحوه قرار دادن دست‌ها یا شانه‌ها، لحن را تعیین می‌کنند.

چرا زبان بدن با اعتماد به نفس مهم است؟

اگر بدانید چگونه با اعتماد به نفس به نظر برسید، مردم بیشتر تمایل دارند به شما توجه کنند و به شما احترامی را که سزاوار آن هستید، بگذارند. از سوی دیگر، اگر عصبی و ناامن به نظر برسید، ممکن است مردم به سرعت شما را نادیده بگیرند یا بی‌اعتماد بدانند.

زبان بدن با اعتماد به نفس، بخش جدایی‌ناپذیری از ارتباطات است. نحوه‌ی نشان دادن بدن شما می‌تواند پیام‌های قدرتمندی را به دنیای اطرافتان ارسال کند، حتی زمانی که کلماتتان چیز دیگری می‌گویند. به همین دلیل است که یادگیری نحوه‌ی نمایش اعتماد به نفس، حتی زمانی که چنین احساسی ندارید، بسیار مهم است.

woman-with-social-anxiety_11zon

چگونه با اعتماد به نفس به نظر برسیم؟

در ادامه، 10 نکته کلیدی را برای یادگیری نحوه‌ی نمایش زبان بدن با اعتماد به نفس به شما ارائه می‌دهیم:

1. شانه‌های خود را صاف نگه دارید: قوز کردن نشان‌دهنده‌ی عدم اعتماد به نفس و فریب‌کاری است. با صاف ایستادن، کمی شانه‌ها را به عقب و قفسه سینه را باز کنید تا متوجه شوید که چقدر با اعتماد به نفس به نظر می‌رسید.

2. بی‌قراری را کنترل کنید: یکی از بزرگ‌ترین قاتلان زبان بدن با اعتماد به نفس، بی‌قراری ناخودآگاه است. به حرکات یک گوینده‌ی خبر حرفه‌ای توجه کنید. آنها هرگز صورت خود را لمس نمی‌کنند، کراوات خود را صاف نمی‌کنند، لباس خود را تکان نمی‌دهند یا با جواهرات خود بازی نمی‌کنند. آنها آموزش دیده‌اند تا طوری رفتار کنند که گویی به حرف‌هایشان ایمان دارند. اگر متوجه شدید که بی‌قراری می‌کنید، یک نفس عمیق بکشید و خود را آرام کنید. در لحظه حال حضور داشته باشید و دستانتان را در دامن یا روی میز مقابل خود به هم گره کنید.

3. به حالت دستانتان توجه کنید: مطمئن‌ترین ژست غیرکلامی چیست؟ حالت دست شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید. بسیاری از مردم عادت به "حالت برگ انجیر" دارند، جایی که یک دست روی دست دیگر قرار می‌گیرد و جلوی بدن روی ناحیه‌ی کشاله ران قرار می‌گیرد. با این حال، این حالت دست نشان‌دهنده‌ی ناامنی و ضعف است. در عوض، از "حالت دست به هم چسبیده" استفاده کنید، جایی که انگشتان شست شما به هم می‌رسند و یک نقطه را تشکیل می‌دهند. برای دیدن تصاویر و درک بهتر حالت‌های دست، آنها را در گوگل جستجو کنید. هنگامی که کسی این حالت دست را مقابل سینه‌ی خود نگه می‌دارد، نشان‌دهنده‌ی این است که به حرف‌هایش ایمان دارد. اگر دستانتان را به این شکل روی دامنتان بگذارید، به این معنی است که به آنچه می‌شنوید اعتماد دارید.

4. تماس چشمی برقرار کنید: تماس چشمی یکی از قوی‌ترین حالت‌های زبان بدن با اعتماد به نفس است. قانون 80/20 را رعایت کنید: 80 درصد مواقع چشمان شما باید با شخص مقابل قفل باشد. در 20 درصد مواقع باقی‌مانده، چشمان شما به اطراف نگاه می‌کنند تا در مورد پاسخ خود فکر کنید. تماس چشمی خوب به شخص مقابل نشان می‌دهد که به حرف‌هایش علاقه‌مند هستید. شما به خاطر تماس چشمی بیشتر، احترام و قدردانی دریافت می‌کنید و در نهایت شما را فردی قابل

5. محکم و با اعتماد به نفس دست بدهید: افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که یک دست‌دادن محکم می‌تواند اولین برداشت مثبتی را ایجاد کند. بهترین حالت دست‌دادن زمانی است که دست خود را با انگشتان جمع شده و کف دست صاف به سمت بالا دراز کنید. هنگامی که دست شخص مقابل را می‌فشارید، فشار محکمی ایجاد کنید و مطمئن شوید که مچ دستتان مماس با مچ دست او است. هنگام دراز کردن دست، تا حد امکان به دست او نزدیک شوید. نحوه‌ی دراز کردن دست، چیزهای زیادی در مورد نیت شما می‌گوید. وقتی دست کسی رو به پایین است، به این معنی است که می‌خواهد شما را کنترل کند. اگر دستش رو به بالا باشد، نشان‌دهنده‌ی فروتنی است.

6. با صلابت و با اعتماد به نفس راه بروید: می‌خواهید بدانید که چگونه به محض ورود به اتاق، اعتماد به نفس خود را نشان دهید؟ نحوه‌ی راه رفتن خود را تغییر دهید. نحوه‌ی راه رفتن شما می‌تواند نشان دهد که عصبی، شاد یا ناراحت هستید. همچنین نشان می‌دهد که شما آرام هستید یا عجله دارید.

اگر در حال ورود به جمعی هستید که می‌خواهید آنها را تحت تاثیر قرار دهید یا وارد اتاق هیئت مدیره می‌شوید تا در مذاکره دست بالا را داشته باشید، راه رفتن صحیح باعث می‌شود با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید. افرادی که تند راه می‌روند و دست‌هایشان را نزدیک بدنشان نگه می‌دارند، عصبی و ناامن به نظر می‌رسند.

آرام راه بروید و در حالی که بازوهایتان در کنار بدنتان رهاست، قدم بردارید. این را با لبخندی همراه کنید و آماده باشید که وقتی با افراد دیگر روبرو می‌شوید، دست بدهید. زبان بدن مطمئن، دیگران را به سمت شما جذب می‌کند.

7. عادات سازنده‌ی اعتماد به نفس را ایجاد کنید: هنگامی که بتوانید در لحظه از زبان بدن با اعتماد به نفس استفاده کنید، می‌توانید شروع به تغییر عادات روزانه خود برای افزایش اعتماد به نفس واقعی خود کنید. عادت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با آنها شروع کنید. سه مورد از قوی‌ترین آنها عبارتند از:

  • آمادگی: این یک روتین صبحگاهی است که توسط تونی رابینز ایجاد شده است و شامل عناصر روانشناسی و مدیتیشن برای شروع روز با قدرت و اعتماد به نفس است.
  • تصور: این نوعی شرطی‌سازی ذهنی است که از آن توسط افراد مشهوری مانند کانر مک‌گرگور و مایکل فلپس استفاده می‌شود.
  • جادو: جادو تصور را به سطح بعدی می‌برد و آن را فریاد می‌زند.

با شناسایی احساساتتان شروع کنید. از خود بپرسید که این احساسات چه چیزی به شما می‌گویند و سپس برای بازگرداندن تعادل به خود اقدام کنید. حتی می‌توانید از برخی تکنیک‌های زبان بدن با اعتماد به نفس برای فریب دادن مغزتان برای جایگزینی احساسات منفی با احساسات مثبت استفاده کنید.

8. بر احساسات خود مسلط شوید: اینکه چگونه با اعتماد به نفس به نظر برسید با توانایی کنترل احساساتتان آغاز می‌شود. اگر اجازه دهید مشکلات جزئی زندگی شما را عصبانی یا مضطرب کند، اعتماد به نفستان دائماً تحت تأثیر احساساتتان قرار خواهد گرفت. تسلط بر احساساتتان فقط منجر به ناامیدی می‌شود.

9. باورهای منفی را از بین ببرید: هنگامی که طرز فکرتان را در مورد خودتان تغییر می‌دهید، زندگی خود را تغییر داده‌اید. هنگامی که به خود و توانایی‌هایتان ایمان دارید، بسیار آسان‌تر است که یاد بگیرید چگونه با اعتماد به نفس به نظر برسید. اگر در گذشته به شما گفته‌اند که به اندازه کافی خوب نیستید، احتمالاً در اعماق وجودتان به آن باور دارید.

با به چالش کشیدن این باورها و جایگزینی آنها با باورهای مثبت و توانمند، شروع کنید. به خودتان بگویید که باهوش، با استعداد و قادر به انجام هر کاری هستید که تصمیم به انجام آن دارید. هر روز صبح جملات تاکیدی مثبتی را تکرار کنید و به یاد داشته باشید که شما شایسته خوشبختی و موفقیت هستید.

10. از شخص دیگری الگو بگیرید: برخی افراد یادگیری زبان بدن با اعتماد به نفس را آسان‌تر می‌کنند. می‌توانید با انتخاب یکی از این افراد به عنوان الگو، ظاهر با اعتماد به نفس خود را ایجاد کنید. این شخص می‌تواند یک سلبریتی باشد که در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید یا کسی در جامعه‌تان که شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

الگوی ایده‌آل کسی است که هم در موقعیت‌های مختلف با اعتماد به نفس به نظر می‌رسد و هم نسبت به دیگران دلسوز و محترم است. الگوی شما می‌تواند شخصی باشد که از دور تحسین می‌کنید یا می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید و یک رابطه مربیگری ایجاد کنید.

اعتماد به نفس

نتیجه‌گیری

باور به نفس یک مهارت است که می‌توان آن را آموخت. با استفاده از نکات ارائه شده در این مقاله، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه زبان بدن با اعتماد به نفس را به کار ببرید و در هر موقعیتی با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید. به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس واقعی از درون می‌آید، بنابراین روی ایجاد عزت نفس و باور به توانایی‌های خود تمرکز کنید. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که با اعتماد به نفس بیشتری رفتار می‌کنید و احساس می‌کنید.

به یاد داشته باشید

  • شانه‌های خود را صاف نگه دارید و قفسه سینه خود را باز کنید.
  • بی‌قراری را کنترل کنید و از حرکات عصبی مانند لمس صورت خود یا بازی با موهایتان خودداری کنید.
  • از حالت دست‌های مطمئنی مانند "حالت دست به هم چسبیده" استفاده کنید.
  • تماس چشمی برقرار کنید و با صدای واضح و محکم صحبت کنید.
  • محکم و با اعتماد به نفس دست بدهید.
  • با صلابت و با اعتماد به نفس راه بروید.
  • عادات سازنده‌ی اعتماد به نفس را ایجاد کنید، مانند آمادگی، تجسم و جادو.
  • بر احساسات خود مسلط شوید و اجازه ندهید که آنها شما را کنترل کنند.
  • باورهای منفی را از بین ببرید و آنها را با باورهای مثبت جایگزین کنید.
  • از شخص دیگری الگو بگیرید که با اعتماد به نفس به نظر می‌رسد و رفتار می‌کند.

با تمرین این نکات، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید و احساس کنید، حتی زمانی که چنین احساسی ندارید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان