قاتل حافظه را حذف و با 4 روش ساده و طبیعی، از آلزایمر پیشگیری کنید!

در دنیای پرمشغله امروز، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که حافظه‌مان یارای ما نیست و فراموشی‌های کوچک و بزرگ، زندگی روزمره را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. خبر خوب این است که با وجود نقش ژنتیک در قدرت حافظه، می‌توان با استفاده از روش‌های طبیعی و ساده، توانایی‌های ذهنی خود را تقویت کرد و از فراموشی پیشگیری نمود. در این مقاله، به 4 راهکار علمی برای تقویت حافظه می‌پردازیم که به راحتی قابل اجرا هستند.

1. قاتل حافظه را از سفره خود حذف کنید

شاید تعجب کنید، اما قند دشمن شماره یک حافظه شماست! مطالعات نشان داده‌اند که رژیم غذایی سرشار از قند و نوشیدنی‌های شیرین، می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش حافظه و کوچک شدن حجم مغز منجر شود. راه حل:

  • مصرف قند و شیرینی را به طور چشمگیری کاهش دهید.
  • به جای نوشیدنی‌های شیرین، از آب، چای و دمنوش‌های گیاهی استفاده کنید.

2. با مدیتیشن، ذهنتان را قوی‌تر کنید

مدیتیشن فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد و یکی از این فواید، تقویت حافظه است. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که مدیتیشن می‌تواند حافظه کوتاه‌مدت را در افراد در هر سنی بهبود بخشد و همچنین در تقویت حافظه کاری فضایی که به ما کمک می‌کند اطلاعات مکانی اشیاء را در ذهن نگه داریم، مؤثر است. راه حل:

  • روزانه 10 تا 20 دقیقه را به مدیتیشن اختصاص دهید.
  • برای شروع، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیتیشن یا آموزش‌های آنلاین استفاده کنید.

3. ویتامین D، کلید طلایی حافظه

ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای بدن است که نقش مهمی در عملکرد شناختی و حافظه دارد. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به کاهش حافظه و عملکرد ضعیف ذهنی شود. راه حل:

  • در معرض نور خورشید قرار بگیرید. (البته با رعایت ضد آفتاب)
  • از غذاهای حاوی ویتامین D مانند ماهی‌های چرب، تخم مرغ و قارچ استفاده کنید.
  • در صورت نیاز، از مکمل ویتامین D با مشورت پزشک استفاده نمایید.

4. زردچوبه، ادویه حافظه

زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین، خواص ضد التهابی قوی دارد و به سلامت مغز کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که کورکومین می‌تواند از مرگ سلول‌های مغزی جلوگیری کند و به این ترتیب از کاهش حافظه ناشی از بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر پیشگیری کند. راه حل:

  • به طور روزانه از زردچوبه در غذاهای خود استفاده کنید.
  • می‌توانید از مکمل‌های کورکومین نیز با مشورت پزشک استفاده نمایید.

جمع‌بندی

با به کارگیری این 4 روش ساده و طبیعی، می‌توانید حافظه خود را تقویت کرده و از ذهنی قوی‌تر و عملکردی بهتر در زندگی روزمره بهره‌مند شوید. به یاد داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و خواب کافی نیز در حفظ سلامت حافظه و عملکرد شناختی نقش بسزایی دارند.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان