خواص موم و عسل چیست؟

خواص موم عسل در کنار عسل بسیار زیاد می باشد، حتما هنگام خرید عسل، عسل همراه با موم تهیه کنید این ماده دارای سابقه درمان طولانی می باشد. آیا میدانستید در گذشته از موم برای درمان سوختگی، درد و زخم مفاصل استفاده می کردند؟

خواص موم عسل

 

موم عسل در روزهای آغاز تولید عسل شفاف و بسیار شکننده می باشد، اما کم کم سفت می شود، رنگ و خصوصیات هر موم بسته به‌ اینکه زنبورها از چه نوع شهد و گرده‌ای استفاده کرده باشند، با سایر موم‌ها متفاوت است.در ادامه خواص مهم آن را باهم بررسی خواهیم کرد.

برای مطالعه دقیق‌تر و اختصاصی تر " خواص موم عسل " کلیک کنید و از سایت عسلو این مقاله تخصصی را کامل تر مطالعه کنید.

ضد باکتری و ضد قارچ: موم عسل حاوی موادی است که در برابر باکتری ها و قارچ ها فعالیت می کند و در تمیز نگه داشتن عسل و جلوگیری از رشد بیماری ها در داخل لانه زنبور عسل مفید است. یکی از ترکیبات مهم و پرطرفدار، عسل و دارچین می‌باشد، ترکیب عسل و دارچین یک ترکیب جذاب و بی‌نظیر دارای خاصیت ضد باکتری و قارچ برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌باشد.همچنین عسل و دارچین به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند هنگام ترکیب با یکدیگر شاهد یک معجون پر خاصیت و جذاب خواهیم بود.

اثر ضد عفونی کنندگی: از موم عسل به دلیل اثر ضدعفونی کنندگی و تسکین دهنده پوست در برخی از فرآورده های دارویی و پمادها استفاده می شود. موم عسل یک انتخاب محبوب در تولید محصولات مراقبت از پوست طبیعی است.

اثر تسکین دهنده و مرطوب کننده: موم عسل می تواند به مرطوب و نرم شدن پوست کمک کند و آن را برای استفاده در ساخت لوازم آرایشی و مرطوب کننده های پوست مناسب می کند.

مقاوم در برابر آب: به دلیل خاصیت ضد آب بودن، موم عسل برای بهبود خواص محصولات آرایشی و مراقبت از مو استفاده می شود.که از موم عسل به عنوان یک تقویت کننده طبیعی پوست و مو یاد می شود.

استفاده در شمع: از موم عسل در صنعت شمع سازی استفاده می شود، زیرا مکمل ایده آلی برای موم شمع برای افزایش قوام موم و بهبود تداوم سوختن است.

افزودنی در صنایع غذایی: از موم عسل در برخی موارد به عنوان نگهدارنده طبیعی در ساخت برخی محصولات غذایی استفاده می شود.

خواص عسل با موم برای معده

کسانی که دچار درد معده هستند می توانند با مصرف موم  عسل این موضوع را درمان کنند. چرا که موم عسل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی می باشد. پس گزینه خوبی برای از بین بردن باکتری های مضر داخل معده هستند. همچنین زخم معده یکی از مشکلاتی متداول می باشد که حتما باید درمان شود بهترین راه برای درمان آن درمان طبیعی می باشد می توانید با مصرف عسل همراه با موم این بیماری را بعد از یک دوره مصرف به طور کامل از بین ببرید.

چرا که موم عسل به علت قرار گرفتن بر روی زخم معده می تواند به عنوان یک درمانگر طبیعی در از بین بردن انواع زخم های معده موثر واقع گردد.

برای خرید عسل طبیعی و خالص همراه با موم به فروشگاه اینترنتی خرید عسل عسلو www.Asalo.ir مراجعه کنید.

چگونه موم طبیعی را تشخیص دهیم؟

از روی رنگ موم نمی توان تشخیص داد که آیا طبیعی است یا نه چرا که موم عسل با توجه به نوع شهد گل می تواند قهوه ای، سفید یا حتی زرد باشد و همچنین طعم عطر آن به نوع گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده است بستگی دارد .  موم طبیعی خالی از هر گونه مواد اضافی گرد و خاک و یا هر ماده غیر مجاز دیگر است بهتر است این موم را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید که دارای برگه آزمایش برای عسل های خود باشد چرا که با خیال راحت می توانید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد