هشدار هواشناسی؛ این استانها، سفیدپوش می‌شوند

در این گزارش، توجه به هشدارهای جدید سازمان هواشناسی ایران در مورد شرایط جوی نامساعد در چندین استان کشور معطوف می‌شود. سازمان هواشناسی اخیراً اعلام کرده که انتظار می‌رود در ۱۰ استان ایران شاهد بارش‌های سنگین برف و کولاک باشیم.

پیش‌بینی وضعیت جوی

  • بارش برف و باران: بر اساس گزارش‌های اخیر سازمان هواشناسی، استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، و جنوب آذربایجان غربی امروز شاهد بارش‌های برف و باران خواهند بود.
  • بارش‌های پراکنده: در استان‌های زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و شمال خراسان رضوی نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید

  • گرد و خاک: در نیمه شمالی و جنوب شرق کشور، وزش باد شدیدی پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق ممکن است منجر به پدیده گردوخاک شود.

پیش‌بینی برای روزهای آینده

  • عدم بارش: پیش‌بینی می‌شود که از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده هیچ پدیده بارشی در کشور نخواهیم داشت.
  • وزش باد گرم: وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی امروز و فردا انتظار می‌رود.
  • افزایش دما: تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت دریاها

  • دریای مواج: خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در دو روز آینده مواج خواهند بود.

این گزارش به منظور آگاه‌سازی شهروندان و برنامه‌ریزی مناسب در برابر شرایط جوی پیش‌رو تهیه شده است. از عموم مردم و مسافران خواسته می‌شود تا در زمان بروز شرایط نامساعد جوی احتیاط کنند و از سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند.

منبع: تسنیم

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد