لاک مات مُد شده و همه لاک‌هات براقن؟! ۸ ترفند جادویی برای مات کردن لاک براق

لاک‌های مات این روزها حسابی ترند شده‌اند و جلوه‌ای شیک و مدرن به دستانتان می‌دهند. اما اگر فقط لاک‌های براق در دسترس دارید و به دنبال راهی برای مات کردن آنها هستید، نگران نباشید! در این مقاله ۸ روش خلاقانه و ساده برای تبدیل لاک براق به مات را به شما آموزش می‌دهیم.

ترفندهای مات کردن لاک

  1. تاپ کات مات: ساده‌ترین روش استفاده از تاپ کات مات است. بعد از زدن لاک براق، تاپ کات مات را روی آن بزنید تا درخشش لاک از بین برود و ظاهری مات و مخملی پیدا کند.

  2. پودر تالک: کمی لاک را در ظرفی ریخته و با پودر تالک (یا نشاسته ذرت یا بکینگ پودر) مخلوط کنید. سپس با براش لاک، این ترکیب را روی ناخن بزنید.

  3. سوهان زدن: بعد از خشک شدن کامل لاک، با استفاده از سوهان ناخن، سطح لاک را به آرامی بسایید تا براقی آن از بین برود. مراقب باشید تاپ کات زیرین را خراش ندهید.

  4. رژگونه پودری: برای ایجاد رنگ‌های مات پاستلی، رژگونه پودری را با لاک بی رنگ یا تاپ کات مخلوط کرده و روی ناخن بزنید.

  5. بخار آب: لاک را روی ناخن زده و سپس ناخن‌ها را به مدت چند ثانیه در مقابل بخار آب (مثلا بخار کتری) بگیرید. این کار درخشش لاک را از بین می‌برد.

  6. سایه چشم: سایه چشم را روی لاک بی رنگ یا تاپ کات ریخته و مخلوط کنید. سپس با لاک سایه‌دار، ناخن‌هایتان را مات کنید.

  7. مات کننده لاک: مات کننده‌های لاک، محصولاتی هستند که به طور خاص برای مات کردن لاک‌های براق طراحی شده‌اند.

  8. لاک ناخن بیس: قبل از زدن لاک براق، حتماً از لاک بیس استفاده کنید. لاک بیس علاوه بر اینکه به ماندگاری بیشتر لاک کمک می‌کند، سطح ناخن را صاف‌تر کرده و برای مات شدن لاک مناسب‌تر می‌کند.

در آخر

شما می‌توانید با توجه به سلیقه و امکاناتتان، یکی از این روش‌ها را برای مات کردن لاک‌هایتان امتحان کنید. به یاد داشته باشید که کمی خلاقیت و صبر و حوصله می‌تواند به شما در داشتن مانیکوری زیبا و منحصر به فرد کمک کند.

نظرتون رو درباره این ترفندها بهمون بگید! شما کدوم روش رو امتحان کردید؟

کپی شد
دیدگاه
  • ناشناس

    جالب بود

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان