چرت بزنید، شاداب بمانید! 4 دلیل برای بله گفتن به قیلوله‌های روزانه

در گذشته، چرت زدن در طول روز نه تنها غیراخلاقی تلقی می‌شد، بلکه مضر هم دانسته می‌شد. اما علم ثابت کرده که قیلوله‌های کوتاه می‌توانند فواید زیادی برای سلامتی جسم و ذهن ما داشته باشند. در این مقاله، 4 دلیل برای چرت زدن روزانه به شما معرفی می‌کنیم:

1. خداحافظی با خستگی و سلام به انرژی مضاعف!

احساس خستگی در طول روز برای همه ما اتفاق می‌افتد. اما خبر خوب این است که با یک چرت کوتاه 20 تا 30 دقیقه‌ای در زمان مناسب (بین 1 تا 4 بعد از ظهر)، می‌توانید انرژی خود را بازیابی کنید و با قدرت و نشاط بیشتری به فعالیت‌هایتان ادامه دهید.

2. قاتل استرس: چرت بزنید، آرام شوید!

چالش‌ها و فشارهای روزمره می‌توانند سطح استرس ما را افزایش دهند. اما چرت زدن می‌تواند به عنوان یک پناهگاه آرامش‌بخش عمل کند. قیلوله به مغز شما کمک می‌کند تا اطلاعات انباشته شده را پردازش کند و تنش‌های عصبی را کاهش دهد.

3. حافظه قوی‌تر، یادگیری آسان‌تر!

مطالعات نشان داده‌اند که چرت‌های کوتاه روزانه می‌توانند به تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری کمک کنند. قیلوله به مغز شما کمک می‌کند تا اطلاعات جدید را بهتر تثبیت کند و در حافظه بلندمدت ذخیره کند.

4. سلامتی جسم، هدیه چرت روزانه!

تنظیم ساعت بیولوژیک بدن، یکی از فواید مهم چرت زدن است. این تنظیم باعث می‌شود تا بدن شما در طول روز احساس کمبود خواب نکند و نیازی به مصرف بیش از حد کافئین، شکر و سایر کربوهیدرات‌های ساده برای جبران انرژی نداشته باشید. به این ترتیب، خطر ابتلا به اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرماخوردگی و افسردگی نیز کاهش می‌یابد.

چرت بزنید و از فواید آن بهره‌مند شوید!

یادتان باشد که چرت‌های طولانی (بیش از 30 دقیقه) می‌توانند اثرات معکوس داشته باشند. بنابراین، برای بهره‌مندی از مزایای قیلوله، به زمان آن توجه کنید و به بدن خود گوش فرا دهید.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد