ارز دیجیتال مانا و پلتفرم دیسنترالند چیست؟ و چه تحولی در حوزه NFT پدید آورد

مانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه متاورس و هم چنین در پلتفرم های NFT است. در ماه های اخیر در بازار رمز ارزها پلتفرم های بسیار زیادی برای توسعه بخش گیمینگ و هم چنین گسترش NFT ها در بازار به وجود آمده است.

 

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

مانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه متاورس و هم چنین در پلتفرم های NFT است. در ماه های اخیر در بازار رمز ارزها پلتفرم های بسیار زیادی برای توسعه بخش گیمینگ و هم چنین گسترش NFT ها در بازار به وجود آمده است. رمز ارزهایی که به دلیل جذابیت‌های سرمایه گذاری بر روی NFT ها و پروژه‌های متاورس در میان کاربران محبوب شده‌اند.

ارز دیجیتال مانا تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزهای موجود در بازار شده است. حتی عدم افزایش قیمت این رمز ارز نیز باعث نشده تا حجم معاملات آن تحت تأثیر قرار گیرد. پلتفرمی که هم می توان از آن برای توسعه و خرید و فروش NFT ها استفاده کرد و هم امکان پیاده‌سازی پروژه‌های متاورس در آن وجود دارد. ارز دیجیتال مانا توکن بومی پلتفرم مانا دیسترالند است.

پلتفرم دیسترالند

دیسنترالند چیست؟
اگر هنوز شک دارید که متاورس واقعی است، دیسنترالند (Decentraland) (متاورس جهان باز) را نگاه کنید. شما می‌توانید با زمینی که در دیسنترالند خریداری می‌کنید، هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، و از ایده های گیمرها و تاجران استفاده کنید. این یک ماجراجویی بی نظیر در یک بازار آزمایش نشده است.

دیسنترالند یک بازی متاورس مبتنی بر اتریوم است که یک شبکه جهانی از کاربران را تشویق می کند تا یک دنیای مجازی مشترک را اداره کنند. Ari Meilich و Esteban Ordano، دو متخصص بلاک چین، قراردادهای هوشمند دیسنترالند را بوجود آوردند. این پروژه در سال 2020 توسط این دو سازنده ایجاد شد و توسط یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) اداره می شود.

کاربران دیسنترالند می توانند در حین خرید و فروش املاک دیجیتال در این محیط مجازی، از آنجا بازدید کنند، تعامل داشته باشند و بازی کنند. به لطف تکامل این پلتفرم، کاربران اکنون می توانند از برنامه های تعاملی، پرداخت های درون پلتفرم و ارتباطات همتا به همتا استفاده کنند.

دیسنترالند، همانند Skyrim و Fallout یک قلمرو مجازی کاملاً جذاب است. با این حال، به جای اجرا روی صفحه نمایش دو بعدی، مجذوب یک محیط سه بعدی خواهید شد. این دنیای مجازی مدل خلاقانه مالکیت دیجیتال را ترویج می‌کند. در مکان‌های آنلاین مانند موزه‌ها، کاربران می‌توانند قطعه های غیرمثلی از هنر دیجیتال به نام NFT را به نمایش بگذارند.

به نظر می رسد دیسنترالند یک مرحله منطقی، قبل از تولید بازی های کاملا مبتنی بر هوش مصنوعی باشد. این مقاله نحوه عملکرد دیسنترالند، نحوه خرید زمین مجازی در متاورس و علت صعودی بودن توکن مانا (MANA) را توضیح میدهد. بیشتر بخوانید » تاثیر هاوینگ بیت کوین بر روی ارزهای دیجیتال

سه توکن بومی دیسنترالند

ESTATE، یک توکن ERC-721 است که ادغام قطعات زمین دیجیتال را نشان میدهد. LAND، یک توکن مثلی ERC-721 است که قطعات زمین دیجیتال را نشان میدهد. و مانا، یک توکن ERC-20 است که واحد پول رسمی دیسنترالند است.

این توکن ها توکن های بومی این پلتفرم هستند.

راهنمای مبتدیان برای خرید زمین دیسنترالند (MANA)

بیایید قبل از اینکه ببینیم توکن‌های دیسنترالند چگونه اقتصاد دیجیتال آن را تقویت می‌کنند، تفاوت‌های بین توکن‌های ERC-20 و ERC-721 را بررسی کنیم. مانا و دیگر توکن‌های ERC-20 به عنوان توکن‌های غیرمثلی شناخته می‌شوند، زیرا ممکن است با توکن‌های دیگر ERC-20 مبادله شوند. هر توکن مانا یکسان و بدون هیچ گونه ویژگی متمایز است. این ویژگی‌ها به تناسب توکن مانا به عنوان یک ارز داخلی دیسنترالند کمک می‌کند.

از سوی دیگر، توکن های ERC-721 مانند LAND و ESTATE دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. در نتیجه به آنها NFT می گویند زیرا غیر مثلی هستند. این امر به این معنی است که آنها نمی توانند به عنوان ارز مورد استفاده قرار گیرند، اما می توان از آنها برای ساخت محصولات منحصر به فرد در جهان مانند آواتارها، لباس ها و قطعات زمین استفاده کرد.

سه قرارداد هوشمند ویژگی های مانا، LAND و ESTATE را توصیف می کنند که عبارت اند از قراردادهای ماناtoken، LANDregistry و EstateRegistry. قطعه های خاص LAND که می توانید با مانا در بازار دیسنترالند خریداری کنید، تمام فضای دیسنترالند را تشکیل میدهند.

همچنین می‌توانید لباس، کفش و لوازم جانبی را در بازار برای آواتار خود خریداری کنید. بلاک چین اتریوم هر تراکنش را ثبت می‌کند و عملاً آن را به تاریخچه ای برای ثبت دارایی های دیجیتال در دیسنترالند تبدیل میکند.

شما می‌توانید محیط‌ها و برنامه‌های دیجیتالی مانند بازی‌ها و انجمن‌های مضمونی را در LAND بسازید که در صورت داشتن مالکیت زمین مجازی می‌توانید از آنها درآمدزایی کنید. Estates را می توان با ترکیب قطعاتی که از نظر فیزیکی مجاور یکدیگر هستند تشکیل داد. Rarible، یک شرکت ارزهای دیجیتال، دفاتر مجازی و گالری های هنری را در دیسنترالند راه اندازی کرده است. علاوه بر این، چندین کنفرانس مجازی و سرمایه گذاری در املاک مجازی نیز در دیسنترالند برگزار شده است.

ساختار تکنولوژی دیسنترالند
بسیاری از اجزای لایه‌ی دیسنترالند با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم ساخته شده اند. لایه consensus، از طریق یک دفتر کل بر قطعه زمین نظارت می کند. هر قطعه LAND مختصات دنیای مجازی، مالک و لینک توضیحات دارد که اطلاعات داخل قطعه را شرح میدهد.

در نهایت، با استفاده از آواتارهای کاربر و چت صوتی و پیام رسانی، لایه real-time از تعاملات اجتماعی در دیسنترالند پشتیبانی می کند.

بازار و سازنده

تیم دیسنترالند همچنین یک بازار و یک ویرایشگر درگ اند دراپ برای کاربران ایجاد کرده است تا از آن برای ایجاد تنظیمات خارج از منطقه بازی استفاده کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند از بازار برای مدیریت و مبادله توکن‌های LAND که بر اساس مانا قیمت‌گذاری شده‌اند، استفاده کنند. علاوه بر این، مالکان می توانند از بازار برای خرید، فروش و معامله قطعه ها و سایر محصولات درون بازی مانند پوشاک و نام های منحصر به فرد استفاده کنند. شایان ذکر است که تمام تراکنش‌ها بین کیف پول‌های اتریوم حل و فصل می‌شوند و در نتیجه توسط شبکه اتریوم اعتبارسنجی شده و در بلاک چین آن ثبت می‌شوند.

مالکان می توانند از ابزارهای ساختمانی دیسنترالند برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد در زمین های خود استفاده کنند. توسعه دهندگان می توانند از طریق ابزار ویرایش آن به کتابخانه های سفارشی سازی و پیاده سازی پرداخت دسترسی داشته باشند، که به آنها اجازه می دهد صحنه های تعاملی ایجاد کنند.

دیسنترالند چگونه کار میکند؟
دیسنترالند یک محیط مجازی است. می توانید نقشه دیسنترالند را جستجو کنید و در یکی از رویدادهای اجتماعی که در حال برگزاری است شرکت کنید. جوامع در رویدادهای مختلف شرکت میکنند و اوقات خوبی را سپری می کنند.

همچنین می‌توانید با خرید آثار هنری دیجیتال و یا مبادله آن با سایر بازیکنان روی پلتفرم، در اقتصاد درون‌بازی شرکت کنید. بازیکنان می‌توانند در پلتفرم مشارکت کنند و بسته‌های LAND را که بسته‌های املاک و مستغلات هستند، دنبال کنند. این توکن ها توسط کاربران قابل خرید و فروش هستند.

با این حال، برخلاف سایر بازی‌های واقعیت مجازی، شرکت‌کنندگان در دیسنترالند کنترل مستقیمی بر قوانین پلتفرم دارند. در نتیجه کاربران می توانند مستقیماً از طریق DAO به بازی و خط مشی سازمان رای دهند.

هر مربع کوچک در نقشه دیسنترالند نشان دهنده یک قطعه زمین است. یک منطقه مجموعه ای از قطعات زمین است. منطقه مجموعه ای از زمین ها با علایق، سبک ها یا جوامع مشترک است. شهر وگاس، منطقه X (که قبلاً به عنوان منطقه ردلایت شناخته می‌شد)، خیابان مد، شهر اژدها و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. دیسنترالند همه چیز را دارد، چه بخواهید درباره استارتاپ‌ها بحث کنید، چه بازی‌های کازینویی، تماشای استریم Minecraft، نگاهی به املاک مجازی یا حتی تجزیه و تحلیل آخرین افت NFT Southeby.

تاریخچه ارز دیجیتال مانا

  • دیسترالند در سال ۲۰۱۵ تحت نظر یک سازمان غیر متمرکز (DAO) تاسیس شده و کار خود را شروع کرد.
  • در سال ۲۰۱۵ با تغییر مدیریت این پلتفرم اهداف تعریف شده برای آن نیز تغییر نمود.
  • در سال ۲۰۱۷ ارز دیجیتال مانا که توکن بومی این پلتفرم بود، به صورت عرضه اولیه اختصاصی برای کاربران عرضه شد.
  • در سال ۲۰۲ نوبت به عرضه عمومی مانا برای کل کاربران رسید.
  • این رمز ارز و پلتفرم مانا دیسترالند دائماً در حال به روز رسانی های بیشتر و توسعه است. هم چنین از نظر ابعاد نیز فضای تعریف شده برای این پلتفرم روز به روز بیشتر می‌شود تا تعداد کاربران بیشتری بدون محدودیت در میزان عرضه بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین می توانید در مورد سریع ترین بلاکچین جهان در شهر سخت افزار

نحوه توزیع توکن های MANA

ارز دیجیتال مانا با تعداد کل سکه های ۲.۱۹۳ میلیارد توکن عرضه شده است که در حال حاضر ۱.۸۳ میلیارد از توکن های آن در گردش هستند. این امر نشان می‌دهد که برای این رمز ارز تعداد توکن های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که البته اهداف و دلایلی منطقی پیشت آن وجود دارد. البته بقیه سکه های این رمز ارز که وارد بازار نشده‌اند، در اختیار افراد خصوصی و سرمایه گذاران اصلی آن می‌باشند.

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله،  ۲۲۱۳۶۳ آدرس و کیف پول فعال وجود دارد که رمز ارز مانا در آنها ذخیره شده و دارنده این ارز دیجیتال می‌باشند.

سه دارنده اول ارز دیجیتال مانا هر کدام حدود ۸.۵ درصد از توکن های این رمز ارز را در اختیار دارند. این موضوع نشان می‌دهد که افراد کمی اکثریت توکن های آن را در اختیار دارند. با توجه به تعداد بسیار زیادی توکن های مانا در بازار این امر می‌تواند چالش هایی را برای آن به دنبال داشته باشد.

قیمت ارز مانا به کدام سمت خواهد رفت ؟

قیمت توکن دیسنترالند یعنی مانا (MANA) در دومین تلاش خود برای صعود به بالای 3.5 دلار شکست خورد. رد مکرر افزایش قیمت در هفته گذشته، کاهش 25 درصدی را به همراه داشت که نشان دهنده افزایش فشار فروش است. آیا این ریزش باعث کاهش قیمت به زیر سطح 2.5 دلار خواهد شد؟

قیمت توکن مانا با ریسک ریزش 18 درصدی مواجه است؛ امکان بازگشت مجدد به سطح 1.83 دلار
قیمت توکن دیسنترالند یعنی مانا (MANA) در دومین تلاش خود برای صعود به بالای 3.5 دلار شکست خورد. رد مکرر افزایش قیمت در هفته گذشته، کاهش 25 درصدی را به همراه داشت که نشان دهنده افزایش فشار فروش است. آیا این ریزش باعث کاهش قیمت به زیر سطح 2.5 دلار خواهد شد؟

نکات کلیدی تکنیکالی:

در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه، خطوط K و D به سمت ایجاد یک تقاطع صعودی پیش می روند.

قیمت مانا بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه قرار دارد و روند صعودی کلی خود را حفظ می کند.

حجم معاملات 24 ساعته توکن دیسنترالند 1.22 میلیارد دلار است که نشان دهنده ریزش 6.6 درصدی است.

photo_2022-02-23_12-12-33.jpg
 

تقاطع صعودی میانگین های متحرک نمایی (EMA) مهم یعنی 20 و 50، قیمت دیسنترالند (MANA) را با یک افزایش 18.3 درصدی از 2.8 دلار را به 3.5 دلار رساند. این افزایش قیمت دومین تلاش ناموفق خریداران برای بالا رفتن از ناحیه مقاومت و به دنبال آن کاهش 17 درصدی بود.

تشکیل الگوی کف دوقلو فشار فروش را تقویت کرد و قیمت را به زیر سطح روانی 3 دلار رساند. علاوه بر این، در 21 فوریه با توجه به شکل گیری کندلی با سایه بلند، عرضه شدید مشهود است. بنابراین، پرایس اکشن از ادامه روند نزولی حمایت می کند.

کندل دوجی در تایم فریم روزانه نشان دهنده بلاتکلیفی در میان فعالان بازار است. اگر خریداران از این حمایت بازگردند. قیمت تلاش می کند مقاومت مشترک 2.8 دلار و میانگین متحرک 50 روزه را بشکند. اگر آنها موفق شوند، معامله گران اولین نشانه ها برای بهبودی را دریافت می کنند و قیمت این کوین را به مقاومت 3.45 دلار می برند.

اندیکاتورهای شاخص قدرت نسبی روزانه و استوکاستیک نشان می دهند که خط K و D آماده ارائه یک تقاطع صعودی هستند. این تقاطع در محدوده حمایتی نمودار، مومنتوم خرید (صعودی) فزاینده به همراه احتمال بازگشت صعودی را افزایش می‌ دهد.

اگر فروشندگان مانا را به زیر سطح حمایت 2.43 دلار ببرند، فروش سرعت می‌ گیرد و قیمت مانا را با 18 درصد کاهش به 1.83 دلار می رسانند.

چگونه مانا را ذخیره کنیم؟

توکن های مانا را می توان به یکی از دو روش ذخیره کرد. اولین مورد کیف پول های سخت افزاری است که اگر قصد دارید مانا را برای مدت طولانی نگه دارید بسیار مفید است. از آنجایی که این کیف پول ها آفلاین هستند، بسیار ایمن هستند و هک آنها غیرممکن است. Ledger Nano S و Ledger Nano X دو کیف پول سخت افزاری موجود در بازار هستند که از مانا پشتیبانی می کنند.

Nano S برای تازه واردان طراحی شده است و فقط شامل ویژگی های مورد نیاز برای ایمن نگه داشتن ارزدیجیتال است. Nano X پیشرفته‌تر است، دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و اتصال بلوتوث و مزایای دیگری است. کیف پول های نرم افزاری دومین جایگزین برای نگهداری توکن های مانا هستند و راه حل مناسبی برای ذخیره سازی کوتاه مدت هستند. بیشتر بخوانید » مزیت ها و مشکلات استفاده از بازار ارزهای دیجیتال

مقایسه دیسنترالند و سندباکس

دیسنترالند (مانا) خود را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی با پشتیبانی از شبکه اتریوم توصیف می کند که به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن و آثار خود را بسازند و کسب درآمد کنند. به طور مشابه، سند باکس (Sandbox) یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن کاربران ممکن است برای توسعه، ساخت و خرید و فروش کالاهای دیجیتال بازی کنند.

آیا دیسنترالند سرمایه گذاری خوبی است؟

هدف اصلی دیسنترالند این است که به عنوان یک بازی استفاده شود. توسعه تجارت مجازی یکی دیگر از موارد استفاده است. از آنجایی که مانا اساساً به عنوان ارز درون بازی استفاده می شود، مانا به کاربران اجازه می دهد تا کالاها را در بازی بخرند و بفروشند.

محبوبیت بازی‌های «alternative life» امیدوار کننده است، اما پیش‌بینی اینکه آیا این روند به 3D و بلاک‌چین هم خواهد رسید، دشوار است. با این حال، اگر دیسنترالند به پذیرش انبوه دست یابد ممکن است شاهد تولد اکوسیستم کاملاً جدیدی از شرکت ها و تجربیات باشیم.

در مقابل، بسیاری از مردم بر این باورند که متاورس در آینده مفیدتر خواهد شد. برای مثال، ممکن است تماس‌های ویدیویی و کنسرت در متاورس امکان پذیر شود. با این حال، دیسنترالند می‌خواهد فناوری‌های خود را به دست مخاطبان بزرگ‌تری برساند و ابتکار عمل را در زندگی روزمره ادغام کند و آن را به یک دارایی سرمایه‌گذاری قابل توجه تبدیل کند.

با این حال، بازار ارز دیجیتال پر نوسان است و احتمال رونق و یا رکود وجود دارد، بنابراین، برای خرید Land در دیسنترالند باید محتاط بود.

منبع : https://eitaa.com/nipotomarket

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان