کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
275522 1429678 2014 12 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
An Earned Schedule-based regression model to improve cost estimate at completion
ترجمه فارسی عنوان
یک مدل رگرسیون مبتنی بر زمان بندی کسب شده برای بهبود تخمین هزینه پایانی پروژه
کلمات کلیدی
برآورد هزینه تکمیل - برنامه کسب - مدیریت ارزش کسب شده - تجزیه و تحلیل رگرسیون
فهرست مطالب مقاله
چکیدهکلمات کلیدی1.مقدمه2. چارچوب و متدهای ‌هزینه پایانی پروژه 2.1 رویکرد مبتنی بر شاخص 2.2 رویکرد مبتنی بر رگرسیون و برازش منحنی Sجدول 1 شاخص عملکرد EVM و فرضیاتشکل 1: پیش بینی‌ها و معیارهای EVM2.3 فرمولاسیون مدل رشد Gompertzشکل 2 منحنی S مدل رشد Gompertz3. متدلوژی 3.1 متد زمان بندی کسب شده3.2 مدل CEAC پیشنهادی 3.3 ارزیابی مدل4. کاربرد و نتایج4.1 کاربرد نمونهجدول 2: مقادیر پاسخ و پیش بینی نرمال شده برای مرحله 1 (پروژه 1)4.2 صحت و دقتجدول 3: نتایج صحت CEAC برای مرحله اولیه4.3 نقش ES در پیش بینی هزینه جدول 4 دقت و صحت CEACشکل 3: تایم لاین CEAC با فرمول متفاوت. A) صحت و B) دقتجدول 5: تاثیر زمان بندی بر CEAC برای موارد GGM مبتنی بر ES و پایه شکل 4: تاثیر متد ES بر مدل CEAC. A) مرحله اولیه (10-35% BAC) مرحله میانی (45-65%) و مرحله آخر (70-95% BAC)5. بحث 6. نتیجهضمیمه A. محاسبه CEAC برای یک پروژه نمونهواژه نامه جدول 8: محاسبات CEAC توسط دو GGM و چهار متد IB
ترجمه چکیده
متدهای مبتنی بر شاخص مدیریت ارزش کسب شده (EVM) سنتی برای هزینه پایانی پروژه (CEAC) یک پروژه در حال اجرا برای محدودیت‌هایی که از هردو فرضی که داده EVM گذشته بهترین اطلاعات موجود است و در مراحل ابتدایی غیر قابل اعتماد است نشات گرفته است. در تلاش برای غلبه بر این محدودیت‌ها، یک متدلوژی CEAC جدید بر اساس فرمول پیش بینی کننده مبتنی بر شاخص هزینه مورد انتظار برای کار باقی مانده با مدل رشد Gompertz با برازش منحنی رگرسیون غیر خطی اصلاح شده است. علاوه بر این، معادله پیشنهادی برای پیشرفت برنامه به عنوان فاکتوری از عملکرد هزینه در نظر گرفته شده است. مدل پیشنهادی خود را در تخمین‌های ابتدایی، میانی و انتهایی دقیق تر از چهار فرمول مبتنی بر شاخص سنتی مقایسه شده نشان می‌دهند. متدلوژی توسعه یافته یک ابزار عملی برای مدیران پروژه برای ترکیب بهتر وضعیت موجود در محاسبه CEAC است و در بسط پژوهش EVM برای اتخاذ بهتر رابطه ذاتی بین فاکتورهای هزینه و برنامه سهم دارد.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه سایر رشته های مهندسی مهندسی عمران و سازه
چکیده انگلیسی
The developed methodology is a practical tool for Project Managers to better incorporate the progress status into the task of computing CEAC and is a contribution to extending EVM research to better capture the inherent relation between cost and schedule factors.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: International Journal of Project Management - Volume 32, Issue 6, August 2014, Pages 1007–1018
نویسندگان
, ,