آشنایی با موضوع

شاید بشر اولین بار با کشف قانون حرکت، قانونی که حیات و هستی وابسته به آن است، با علم فیزیک آشنا شد. علمی که به یاری ‌آن چرخ‌ها را ساخت، شکار کرد و شکارش را حمل نمود و سپس به مرور با کشف قوانین بیشتری از علم فیزیک توانست بنیاد مسائل و قوانین طبیعت را درک و با به خدمت در آوردن و استفاده از این قوانین به تمدن قرن بیستم دست پیدا کند. در معرفی علم فیزیک دکتر پروین استاد فیزیک دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: «فیزیک علم زندگی و اصلا علم حیات است». و یا دکتر منیژه رهبر استاد فیزیک دانشگاه تهران معتقد است هر چیزی که در اطراف خویش می‌بینیم به فیزیک ربط پیدا می‌کند. همچنین پاسخ به بسیاری از سوالهایی را که همیشه ذهن بشر به آن مشغول بوده است به وسیله علم فیزیک می‌توان داد. مثل این که دنیا چگونه بوجود آمده است؟ از چه تشکیل شده و کوچکترین جزء آن چیست؟
در این صفحه، فهرستی از مقالاتی که در «نشریات فیزیک و نجوم پایگاه ساینس دایرکت» منتشر شده و پیش از این به صورت کامل به زبان فارسی ترجمه شده اند، نمایش داده شده است.
این مقالات به موضوعات آکوستیک و فرا صوت، نجوم و فیزیک نجومی، فیزیک اتمی و مولکولی و اپتیک ، فیزیک ماده چگال، ابزار دقیق، فیزیک هسته ای و انرژی بالا، فیزیک و نجوم (عمومی)، تشعشع، فیزیک آماری و غیرخطی، سطوح و رابط، و... مرتبط هستند و با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی ISI همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
ترجمه مقالات ISI فیزیک و نجوم

سفارش ترجمه

در صورتی که ترجمه مقاله مورد نظر شما در لیست فوق وجود ندارد، می توانید با مراجعه به لیست نشریات و مقالات انگلیسی این موضوع، مقاله مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید تا مترجمان این سایت مقاله مورد نظر را برای شما ترجمه نمایند.
مشاهده نشریات و مقالات فیزیک و نجوم