کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
6846000 621341 2016 11 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Academic uses of language (re)defined: A case of emergent bilinguals engaging in languages and literacies in and outside of school
ترجمه فارسی عنوان
استفاده دانشگاهی از زبان (باز) تعریف شده: مورد دو زبانه در حال ظهور درگیر در زبان ها و ادبیات در داخل و خارج از مدرسه
کلمات کلیدی
ترجمه چکیده
این مقاله شرح مفصلی از استفاده دانشگاهی از زبان را فراهم می کند که در آن زبان دو زبانه زبان اسپانیایی و انگلیسی در کلاس 4 در مدرسه و خارج از مدرسه شرکت می کند. این تحقیقات کیفی بیش از یک سال تحصیلی در مدرسه و در خانه های کودکان انجام شده است و شیوه هایی را که در آن شش کودک کانونی از دو کلاس درس (یک دو زبانه و یک محیط انگلیسی) از بین رشته های انگلیسی و اسپانیایی استفاده می کنند، را نشان می دهد. نویسنده معتقد است که این روش ها برای بررسی یک زبان مدرسه، مهم است. یافته ها نشان می دهد که اگرچه معلمان صریحا برخی از جنبه های زبان علمی را آموزش می دهند، دانش آموزان به لحاظ استراتژیک از رونویسی چند زبانه برای رسیدن به اهداف تحصیلی استفاده می کنند و برای مقاصد علمی در انواع مختلف تنظیمات ارتباط برقرار می کنند. با استفاده از رویکرد ترجمه، که در نظر گرفته می شود تمام ریزه های زبان زبانی کودکان، این تجزیه و تحلیل باعث می شود راه های استفاده کودکان از زبان (نه فقط یک زبان و یا دیگر) قابل مشاهده کودکان و در نتیجه کمک می کند تا تعریف آنچه که در زبان دانشگاهی در نظر گرفته شده است.
موضوعات مرتبط
علوم انسانی و اجتماعی علوم انسانی و هنر زبان و زبان شناسی
چکیده انگلیسی
This paper provides nuanced description of the academic uses of language in which Spanish-English emergent bilinguals in Grade 4 engage in and out of school. This qualitative research conducted over one academic year at school and in children's homes, captures the ways in which six focal children from two classrooms (one bilingual, one English medium) use and move between repertoires of English and Spanish. The author argues that these ways have important implications for examining the “language of school.” Findings illustrate that although teachers explicitly teach some aspects of academic language, students strategically draw from multilingual repertoires to accomplish academic tasks and communicate for academic purposes in a variety of settings. By using a translanguaging approach, which takes into consideration children's entire linguistic repertoires, this analysis makes visible children's ways of using language (not just one language or another) and thus helps redefine what is considered academic language.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Linguistics and Education - Volume 35, September 2016, Pages 109-119
نویسندگان
,