کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8661812 1576081 2018 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Bone marrow-derived mononuclear cell seeded bioresorbable vascular graft improves acute graft patency by inhibiting thrombus formation via platelet adhesion
ترجمه فارسی عنوان
کاشت سلول تک‌هسته‌ای گرفته‌شده از مغز استخوان بر روی پیوند عروقیِ زیست-‌جذب‌پذیر گشودگی حاد این پیوند را با جلوگیری از ایجاد لخته در اثر چسبیدن پلاکت به آن بهبود می‌دهد.
کلمات کلیدی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1-‌ مقدمه 

2- مواد و روش‌ها 

2-1   ‌پیوندهای عروقی جذب‌پذیر زیستی. 

2-2   ‌آماده‌سازی حیوان 

2-3 تعداد پلاکت

2-4   ‌ارزیابی آزمایشگاهی اتصال پلاکت بر روی BVGها

2-5 ‌ کاشت پیوند 

2-6  ‌اولتراسوند 

2-7   ‌بافت‌شناسی و بافت‌شیمیِ ایمنی

2-8   ‌تحلیل آماری 

3- نتایج 

3-1  ‌تعداد پلاکت‌ها در مدل‌های تخلیه پلاکت 

3-2‌  گشودگی پیوند

3-3   ریخت‌شناسی بافت 

3-4   اتصال پلاکت بر روی BVGها در آزمایشگاه 

4-‌  بحث 

4-1   ‌محدودیت‌های مطالعه 

5-‌   نتیجه‌گیری 

 
ترجمه چکیده
پیشینه: ترومبوز حاد علت اساسی عدم مؤفقیت پیوند عروقی جذب‌پذیر زیستی (BVG) است. BVGهایی که سلول تک‌هسته‌ای گرفته‌شده از مغز استخوان (BM-MNC) بر روی آنها کاشته شده بود، گشودگی زیادی نشان دادند، با این حال، تأثیر BM-MNCهای کاشته‌شده در برابر ترومبوز هنوز روشن نشده است. بنابراین، اثر ضدترومبوز کاشت BM-MNC را ارزیابی کردیم و از مدل‌های موشی تخلیه پلاکت برای ارزیابی نقش پلاکت‌ها در ترومبوز حاد BVGها استفاده کردیم. روش‌ها و نتایج: BVGها از حلقه (اسید گلیکولیکِ) چندگانه ساخته شده‌اند که سطح‌شان با (L-لاکتیدیکو - -کاپرولاکتونِ) چندگانه پوشانده می‌شود. BVGهای کاشته‌شده با BM-MNC و BVGهای کاشته‌نشده با این سلول‌ها به‌صورت مجاری بینابینی سیاهرگ بزرگ زیرین به موش‌های وحشی C57BL/6 (تعداد = 10 در هر گروه) پیوند زده می‌شوند. برای ارزیابی تأثیر پلاکت بر ترومبوز حاد، BVGهای کاشته‌نشده با این‌ سلول‌ها به موش‌های و موش‌های ؛ پیوند زده شدند (تعداد = 10 در هر گروه). گشودگی BVG در 2، 4 و 8 هفته با اولتراسوند ارزیابی شد. در طی مرحله حاد، BVGهای کاشته‌شده با BM-MNC در مقایسه با BVGهای کاشته‌نشده با این سلول‌ها نرخ گشودگی معنادار بیشتری را نشان دادند (2-هفته‌، 90 % در برابر 30 %، 20/0= p) و نرخ‌های گشودگیِ این پیوندها تا هفته 8 حفظ شد. مشابه با BVGهای کاشته‌شده با MB-MNC، موش‌های و نیز در مرحله حاد گشودگی پیوند مطلوبی را نشان دادند (2-هفته، 90 % و 80 %، به‌ترتیب). با این حال، نرخ گشودگی پیوند موش‌های پس از درمان با DTR به‌تدریج کاهش یافت، زیرا تعداد پلاکت‌ تا خط مبنا بازیابی شد. مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که کاشت BM-MNC در مقایسه با BVGهای کاشته‌نشده با این سلول‌ها به‌طرز معناداری از چسبیدگی پلاکت به BVGها را جلوگیری می‌کند، نتیجه‌گیری‌ها: کاشت BM-MNC و کاهش تعداد پلاکت از ترومبوز جلوگیری کرد و گشودگی BVG را بهبود داد، و جلوگیری از چسبیدگی پلاکت به BVG می‌تواند علت این نتایج باشد.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی کاردیولوژی و پزشکی قلب و عروق
چکیده انگلیسی
BM-MNC-seeding and the reduction in platelet number prevented BVG thrombosis and improved BVG patency, and those results might be caused by inhibiting platelet adhesion to the BVG.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: International Journal of Cardiology - Volume 266, 1 September 2018, Pages 61-66
نویسندگان
, , , , , , , , , , , ,