آشنایی با موضوع

نگاشت کاهش (یا تلخیص و انتخاب) ثبت اختراعی است که چارچوب نرم‌افزاری است که از جانب شرکت گوگل برای پشتیبانی از رایانش توزیع‌شده ارائه شده‌است. این رایانش بر روی مجموعه‌های داده که متشکل از خوشه‌هایِ رایانه‌ای است، صورت می‌گیرد. این مدل برنامه نویسی بطور موفقیت آمیزی در بسیاری از برنامه های گوگل (نظیر سیستم های پردازش متون و جستجوی محتوای وب) برای پردازش حجم عظیم داده های وب که بروی سیستم فایل توزیع شده GFS و BigTable قرار دارند، مورد استفاده قرار گرفته است. این کار سرآغاز شروع پیاده‌سازی این مدل توسط دیگر شرکت‌ها نظیر یاهو شد که درنهایت با متن‌باز شدن این پروژه توجه سایر شرکت‌ها نیز به این پروژه محبوب افزایش پیدا کرد. بنابراین، نگاشت/کاهش یک مدل برنامه‌نویسی است که اجازه اجرای پردازش توزیع شده و موازی بروی مجموعه بزرگی از داده‌ها را می‌دهد. نگاشت‌کاهش با الهام از زبان‌های کاربردی به برنامه‌نویسان امکان نوشتن کدهای به سبک کاربردی می‌دهد تا به صورت خودکار به صورت وظایف متعدد نگاشت یا کاهش تقسیم شده و در تمام داده‌های توزیعی سراسر دستگاههای متعدد زمانبندی شوند. گام نگاشت: گره اصلی ورودی را به قطعاتی کوچک‌تر تقسیم می‌نماید(تقسیم مسئلۀ بزرگ به مسایل کوچک) و سپس تقسیم این مسایل کوچک(زیر مسایل) بین گره‌های کارگر. یک گره کارگر نیز ممکن است این عملیات را به نوبۀ خود تکرار نماید، که ایجاد‌کننده‌ای ساختاری درختی و چند مرحله‌ای است. هر گره کارگر زیر مسئلۀ خود را حل نموده و نتیجه را به گره اصلی خود برمی‌گرداند. گام کاهش: سپس گره‌ِ اصلی جواب زیر مسایل را از گره‌های کارگرش گرفته و خروجی را می‌سازد تا خروجی، که حل مسئلۀ ورودی است، را ایجاد نماید.
در این صفحه تعداد 249 مقاله تخصصی درباره نگاشت کاهش که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده نگاشت کاهش
مقالات ISI نگاشت کاهش (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.