افزایش حقوق معلمان از ۳ تا ۷ میلیون تومان با رتبه‌بندی جدید

با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان توسط مجلس شورای اسلامی، حقوق معلمان به میزان ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش یافته و رتبه‌بندی حاکم بر زمینه آموزش و پرورش شده است.

۱. اعلام افزایش حقوق با رتبه‌بندی:

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که با انجام رتبه‌بندی، حقوق معلمان از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش یافته و هر معلم به نسبت ۳۰ درصد از رتبه‌بندی مشمول افزایش حقوق می‌شود.

۲. وضعیت فعلی رتبه‌بندی معلمان:

علیرضا منادی در توضیح وضعیت فعلی اجرای رتبه‌بندی، اعلام کرد که این قانون پس از ۱۲ سال از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به تصویب رسیده و هم‌اکنون یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند.

۳. اصلاحات در اجرای رتبه‌بندی:

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد که ایین‌نامه اجرای رتبه‌بندی اشکالاتی داشته که با اصلاحات در کمیته تطبیق قوانین رفع شده و معلمان بر اساس حق‌شان رتبه‌بندی شده‌اند.

۴. ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان نوسازی مدارس نیز مشمول رتبه‌بندی:

منادی اعلام کرد که طبق مصوبه دیوان محاسبات، ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان نوسازی مدارس نیز مشمول رتبه‌بندی شده و بیش از ۷۰ هزار معلم مهرآفرین نیز حق رتبه‌بندی را دارند.

۵. رتبه‌بندی معلمان غیردولتی در آینده:

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرد که معلمان غیردولتی در آینده مشمول رتبه‌بندی خواهند شد و با اجرای اصلاحات در قوانین مربوطه، حقوق آنها نیز افزایش خواهد یافت.

۶. راهکارهای حل مشکل برای ۲ هزار کارمند مشغول در ادارات آموزش و پرورش:

در این بخش، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد که حدود ۲ هزار کارمند مشغول در ادارات آموزش و پرورش مشمول رتبه‌بندی نشده‌اند و راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه داد.

خلاصه:

با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق و بهبود شرایط آموزشی پدید آمده و این تغییرات به عنوان یک تحول مهم در زمینه آموزش و پرورش در کشور معرفی شده است.

منبع: ایسنا

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد