یادگیری کار با هوش مصنوعی چه کمکی به ما می کند؟

هوش مصنوعی پدیده جدیدی در زندگی انسان ها نیست. سال هاست که در صنایع بزرگ و کارخانه ها از هوش مصنوعی استفاده شده است. اما حضور هوش مصنوعی در زندگی افراد، به نوعی تازگی دارد. هنوز بسیاری از افراد نمی دانند که از قابلیت های هوش مصنوعی به چه طریق می توانند استفاده نمایند. برای بسیاری از صاحبان کسب و کار باور کردنی نیست که هوش مصنوعی می تواند در تحلیل دیتاهای موجود چه قدر مفید و کارآمد باشد. در این مقاله سعی شده درباره هوش مصنوعی و نحوه یادگیری آن توضیحاتی جامع و کاربردی ارائه شود. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هوش مصنوعی چیست؟

به شکل ساده می توان این طور بیان کرد که هوش مصنوعی رفتاری از سمت رایانه است که به نیازهای انسان پاسخ می دهد. این پاسخ در مقابل فرایندهایی است که تاکنون توسط انسان به شکل دقیق انجام می شد؛ اما ضریب خطاهای انسانی صفر نبود. در واقع هوش مصنوعی به هوش و دانشی که یک کامپیوتر از خود نشان می دهد، گفته می شود.

چرا نیاز به یادگیری کار با هوش مصنوعی داریم؟

هوش مصنوعی می تواند در زمینه های مختلف به ما کمک کند. هوش مصنوعی با دقت بالایی به سوالات ما پاسخ می دهد. لذا سرعت انجام کار افزایش خواهد یافت. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که هوش مصنوعی یک ابزار برای پیشبرد کارها بوده و به صورت مستقل نمی توان در بسیاری از کارها از آن بهره برد. برای مثال در مباحث سئو وب سایت می توان برای انتخاب کلمات کلیدی از آن کمک گرفت. اما نمی توان از هوش مصنوعی انتظار داشت که مانند یک کارشناس سئو، به بهبود وضعیت سایت در جستجوی گوگل کمک کند.

پس می توان گفت که یادگیری کار با هوش مصنوعی می تواند در بالا رفتن سرعت و دقت انجام بسیاری از امور، بسیار مفید و کارآمد باشد.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کسب و کار

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار هوشمند می تواند مزایای بسیار زیادی در حوزه کسب و کار ایفا کند. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم ترین مزایای هوش مصنوعی در کسی و کار خواهیم پرداخت.

بهبود عملکرد کسب و کار

هوش مصنوعی می تواند در حوزه کسب و کار باعث کاهش خطاهای انسانی شود. همچنین استفاده از هوش مصنوعی می تواند یک گزینه رقابتی در بین کسب و کارها باشد. چرا که استفاده از تکنولوژی و فناوری همواره برای کاربران در اولویت بالایی قرار دارد.

افزایش بهره ‌وری در سازمان ‌ها

هوش مصنوعی می تواند به افزایش بهره وری در سازمان کمک نماید. در یک مثال ساده می توان گفت که فرض کنید که یک طراحی سایت فروشگاهی را انجام داده اید و قصد فروش محصولات خود را دارید. وب سایت شما دارای امکان چت آنلاین است که به سوالات کاربران پاسخ دهد. شما می توانید با استخدام تعدادی نیرو، به سوالات متداول و تکراری کاربران پاسخ دهید. اما شرکتی در این راستا برنده بازار رقابت است که با استفاده از هوش مصنوعی، به سوالات متداول و رایج کاربران پاسخ دهد. در چنین شرایطی نیروهای سازمان صرفا به سوالات کاملا تخصصی کاربران پاسخ خواهند داد. همین موضوع می تواند روی کاهش خستگی نیرو از ارائه پاسخ های تکراری خودداری کرده و نیرو با تمرکز بیشتر بتواند مشتری ها را برای یک خرید بهتر راهنمایی نمایند.

پیشگیری از اشتباهات انسانی

زمان تحلیل دیتا و اطلاعات ثبت شده، خطاهای انسانی می توانند در نتایج کسب شده اثرگذاری بالایی داشته باشند. اما هوش مصنوعی می تواند با یک تحلیل بی نقص و کامل، خطاهای انسانی را به صفر رسانده و نتیجه بهتری را برای یک سازمان به ارمغان آورد.

افزایش سرعت و دقت در اجرای کارها

توجه داشته باشید که نمی توان از یک نیروی انسانی انتظار انجام کارها را با سرعت بالا و ضریب خطای پایین داشت. چرا که رابطه مستقیمی بین بالا رفتن سرعت و بالا رفتن درصد خطاهای انسانی وجود دارد. اما در زمینه هوش مصنوعی ماجرا کاملا متفاوت است. چرا که کارها با سرعت بالا و خطایی نزدیک به صفر صورت می پذیرد.

انواع آموزش هوش مصنوعی

تا اینجای کار درباره مزایای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کسب و کار صحبت کردیم. حال وقت آن رسیده که درباره چگونگی آموزش کار با هوش مصنوعی صحبت کنیم. از سه طریق می توان به یادگیری در زمینه هوش مصنوعی پرداخت. در ادامه به توضیح درباره این موارد خواهیم پرداخت.

استفاده از پلتفرم‌های آموزشی آنلاین

آموزش های آنلاین زیادی در حوزه هوش مصنوعی بر بستر اینترنت موجود می باشد که می توان برای یادگیری به آنها مراجعه نمود. این آموزش ها معمولا به صورت آپدیت و به روز هستند و می توان برای یادگیری کار با هوش مصنوعی از آن ها استفاده نمود.

مشارکت در دوره ‌های آموزشی و کارگاه‌ های آموزشی

دوره های آموزشی و کارگاه های مختلفی در زمینه آموزش کار با هوش مصنوعی در حال برگزاری است که می توان با شرکت در آنها، تا حد زیادی در زمینه استفاده از هوش مصنوعی به مهارت رسید.

انجام پروژه‌های عملی با استفاده از هوش مصنوعی

تجربه عملی همواره می تواند تاثیر زیادی بر یادگیری داشته باشد. می توان با انجام پروژه های مختلف به همراه هوش مصنوعی، به کسب تجربه و مهارت پرداخت. این نوع آموزش برای افرادی که عملگرا هستند، بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

هوش مصنوعی در کسب و کار

هوش مصنوعی در انواع کسب و کارها

می توان با قاطعیت اعلام کرد که هر کسب و کاری در هر حوزه ای می تواند از هوش مصنوعی برای بالا بردن بهره وری خود استفاده نماید. از صنعت گرفته تا حوزه بهداشت و درمان، بازاریابی و فروش، حمل و نقل و ترافیک، مالی و بانکداری و هر زمینه کاری دیگری، هوش مصنوعی می تواند با تحلیل دیتا و بررسی رقبا به آنها کمک نماید. البته می توان استفاده های مختلف دیگری از هوش مصنوعی در این زمینه انجام داد. اما به شکل عمومی تمامی کسب و کارها حداقل در زمینه تحلیل دیتا می توانند از هوش مصنوعی بهره های لازم را برده و نتایج خوبی کسب نمایند.

چالش های موجود در زمینه کار با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هم می تواند کاستی هایی داشته باشد. در زمینه کسب و کار می توان گفت که هوش مصنوعی می تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

عدم توانایی در تفسیر و پردازش داده‌ های بزرگ

تحلیل دیتاهای کوچک و متوسط توسط هوش مصنوعی امکان پذیر است. اما نمی توان از هوش مصنوعی انتظار داشت که برای مثال تمام دیتاهای شرکت حمل و نقل ریلی کشور را بررسی نماید. پس در زمینه تحلیل پروژه های بسیار بزرگ، هوش مصنوعی نمی تواند کارایی های لازم را برای کسب و کارها داشته باشد.

نیاز به تخصص‌ های مرتبط با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نیاز به آموزش، تخصص و مهارت دارد. لذا نمی توان انتظار داشت که در یک سازمان بتوان از تمامی کارمندان، کارشناس کار با هوش مصنوعی ساخت. در واقع هر سازمان نیاز به تیمی متخصص در این زمینه دارد. این تیم می تواند بسته به اندازه سازمان، کوچک و یا بزرگ باشد. آن چیزی که مسلم است هزینه استخدام نیروهای متخصص در زمینه هوش مصنوعی برای بالا بردن بهره وری در سازمان است.

هزینه بالای پیاده ‌سازی هوش مصنوعی

تا اینجای کار درباره مزایای استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارها صحبت کردیم. اما باید به این موضوع آگاهی داشت که پیاده سازی هوش مصنوعی در هر کسب و کاری نیاز به پرداخت هزینه دارد. چرا که نیاز به دانش برنامه نویسی و همچنین استخدام افراد متخصص در این زمینه دارد. بنابراین باید در کنار مزایای استفاده از هوش مصنوعی در هر کسب و کار، هزینه های پیاده سازی آن را نیز در نظر داشته باشید.

آموزشگاه دارکوب

هوش مصنوعی، ابزاری لازم در حوزه کسب وکار

هر چند درباره چالش های موجود در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارها صحبت کردیم، اما باید بدانید که در چنین بازار رقابتی، استفاده از هوش مصنوعی می تواند برای ارتقای جایگاه سازمان در بین رقبا انکار ناپذیر باشد. لذا می توان با تعریف پروژه های کوچک شروع به استفاده از هوش مصنوعی نمود. چرا که در صورت عدم هزینه برای استفاده از این پدیده، در کوتاه مدت شاهد حرکت رقبای خود خواهید بود. عدم استفاده از تکنولوژی و فناوری می تواند به یک بیزینس ضربه های جبران ناپذیری وارد نماید. چرا که ظهور پدید های جدید باعث بالا رفتن میزان انتظار کاربران شده و لازم است که هر کسب وکاری در حد توان خود ولو بسیار کم و کوچک، وارد موج های جدید فناوری شود.

پس از همین امروز در زمینه یادگیری کار با هوش مصنوعی اقدامات لازم را انجام داده و برنامه ریزی مدونی برای این کار داشته باشید. چرا که پیشرفت کسب و کار شما چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان کارمند می تواند در گرو همین انتخاب و شروع آموزش ها باشد. شما می‌توانید برای یادگیری هوش مصنوعی و ابزار آن به دوره های حضوری و غیر حضوری آموزشگاه دارکوب مراجعه کنید و در دوره آموزش کاربردی هوش مصنوعی شرکت کنید.

آموزشگاه فنی و حرفه ای دارکوب | دوره های حضوری و آنلاین + فیلم آموزشی + مدرک فنی و حرفه ایی | 02122083926 – 02122085386 – 02122082258

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد