راز سلامتی نهفته در تلخی انتهای خیار!

شاید تا به حال به تلخی انتهای خیار توجه کرده باشید و آن را دور انداخته باشید. اما این تلخی می تواند فواید شگفت انگیزی برای بیماران دیابتی داشته باشد. در اینجا به بررسی این موضوع و تاثیرات آن بر قند خون می پردازیم.

ماده تلخ خیار چیست؟

تلخی انتهای خیار به دلیل وجود ماده ای به نام "کوکوربتاسین" است. این ماده عمدتاً در انتهای خیار و ریشه گیاه یافت می شود و در خیارهای گلخانه ای به ندرت دیده می شود.

چرا خیار برای دیابتی ها مفید است؟

خیار به طور کلی به دلیل داشتن فیبر بالا، خاصیت حجم دهندگی به غذا، قدرت هیدراتاسیون بالا و کالری و قند پایین، برای کنترل قند خون در افراد دیابتی بسیار مفید است. اما تلخی انتهای خیار نقشی در این امر ندارد.

چرا انتهای خیار تلخ می شود؟

خیارهایی که در شرایط نامساعد مانند هوای سرد، کم آبی یا تغییر شکل رشد می کنند، کوکوربتاسین بیشتری تولید می کنند و به همین دلیل تلخ می شوند.

مصرف قسمت تلخ خیار چه خطراتی دارد؟

اگرچه تلخی انتهای خیار بی ضرر است، اما مصرف آن می تواند در برخی افراد منجر به واکنش های آلرژیک و حالت تهوع شود.

نکات کلیدی

  • خیار به دلیل فیبر بالا، خاصیت حجم دهندگی به غذا، قدرت هیدراتاسیون بالا و کالری و قند پایین، برای کنترل قند خون در افراد دیابتی مفید است.
  • تلخی انتهای خیار به دلیل وجود ماده ای به نام "کوکوربتاسین" است.
  • مصرف قسمت تلخ خیار الزاما برای دیابتی ها مفید نیست و حتی ممکن است مضر باشد.
  • در صورت ابتلا به دیابت، برای کنترل قند خون خود حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع: ایسنا

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد