بررسی رقیب سرسخت گوشی گلکسی A54؛ آنر ایکس 9 بی

برای آشنایی با یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت، یعنی ایکس 9 بی، با ما همراه باشید.

هنگامی که صحبت از گوشی های مقرون به صرفه می‌شود، معمولا ذهن‌ها به سمت گوشی های شیائومی و سامسونگ می‌رود؛ اما سامسونگ و شیائومی، تنها شرکت‌های سازندۀ گوشی های مقرون به صرفه نیستند. یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکنندۀ گوشی های مقرون به صرفه و البته باکیفیت، شرکت آنر (Honor) است.

از جمله گوشی های مقرون به صرفۀ شرکت آنر در بازۀ قیمتی 15 میلیون تومان، می‌توان به آنر ایکس 9 بی (X9b) اشاره کرد. فروشگاه موبایل7 معتقد است که گوشی آنر ایکس 9 بی، که به‌عنوان رقیب سرسخت سامسونگ گلکسی A54 نیز از آن یاد می‌شود، یک گوشی با طراحی منحصر به فرد است که متأسفانه خیلی به آن توجه نشده‌است.

ماجرای شرکت آنر چیست؟

شرکت آنر، از زیر مجموعه‌های گروه فناوری‌های هوآوی بود که در سال 2016، به‌دلیل تحریم‌های هوآوی از سمت گوگل، از این گروه جدا و در نهایت مستقل شد. به همین دلیل، گوشی های شرکت آنر برخلاف گوشی های هوآوی، از سرویس‌های گوگل و چیپست 5G پشتیبانی می‌کنند.

گوشی های شرکت آنر، به سرسخت بودن معروف هستند که آنر ایکس 9 بی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی Honor X9b

بخش طراحی، یکی از بزرگترین نقاط قوت آنر ایکس 9 بی است. به‌طور حتم، شما با خرید اقساطی گوشی آنر ایکس 9 بی، صاحب یک گوشی بسیار شیک و زیبا می‌شوید. و هنگامی که آن را در کنار دیگر رقبای خود، بویژه سامسونگ گلکسی A54 قرار می‌دهید، طراحی منحصر به فرد گوشی آنر ایکس 9 بی، کاملا مشهود است.

قاب پشتی

شرکت آنر، گوشی ایکس 9 بی را در دو نوع قاب پشتی پلاستیکی و چرمی به بازار عرضه کرده‌است. از طرفی، فریم این گوشی نیز در نگاه اول شبیه به آلومینیوم است اما در واقع، جنس آن از پلاستیک است.

این گوشی، در 3 رنگ جذاب مشکی و سبز، با بدنۀ پلاستیکی و رنگ نارنجی با بندۀ چرمی، در بازار یافت می‌شود.

دوربین

طراحی آنر ایکس 9 بی، به‌گونه‌ای است که لنزها، در یک منطقۀ دایره در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. طراحی لنزهای دوربین این گوشی، در وسط قاب پشتی واقع شده که همین امر، از لغ‌زدگی آنر ایکس 9 بی بر روی سطوح صاف جلوگیری می‌کند.

با این وجود، متأسفانه هنگامی که آنر ایکس 9 بی را در دست خود می‌گیرید، بخشی از انگشت شما بر روی دوربین آن قرار می‌گیرد. از این رو، لازم است پیش از اقدام به عکسبرداری و فیلمبرداری، دوربین‌های گوشی را تمیز کنید.

لبه‌ها

در قاب پشتی آنر ایکس 9 بی، لبه‌ها به سمت داخل کشیده شده‌اند؛ این امر، به ظرافت و خوش‌دستی گوشی می‌افزاید.

در لبۀ پایینی گوشی، خشاب سیم‌کارت، درگاه تایپ C، میکروفون و اسپیکر درج شده‌است.

در لبۀ سمت راست، دو دکمه وجود دارد که یکی، دکمۀ کم و زیاد کردن صدا و دیگری، دکمۀ پاور گوشی می‌باشد. این دو دکمه، از نوع سوزنی هستند که حس و حال بسیار خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند.

در نهایت، در لبۀ بالایی نیز یک درگاه میکروفون درج شده‌است.

صفحه نمایش Honor X9b

در بخش صفحه نمایش، به‌طور حتم آنر ایکس 9 بی از حد یک میان‌رده فراتر رفته و بسیار شبیه به گوشی های پرچمدار می‌باشد.

در ساخت صفحه نمایش آنر ایکس 9 بی، از یک پنل خمیده از نوع آمولد استفاده شده‌است. خمیدگی پنل آنر ایکس 9 بی، باعث می‌شود که حاشیه‌های صفحه نمایش این گوشی، در مقابل رقبایی مانند گلکسی A54، بسیار کم به نظر برسد که این موضوع، به جذابیت صفحه نمایش می‌افزاید.

اندازۀ صفحه نمایش آنر ایکس 9 بی، 6.78 اینچ، رزولوشن آن، 1200 در 2652 پیکسل و نرخ نوسازی آن نیز، 120 هرتز است. در کل، می‌توان گفت که انجام بازی های ویدیویی و دیدن فیلم و سریال با این گوشی، تجربۀ لذت‌بخشی خواهد بود.

از طرفی، نمایشگر آنر ایکس 9 بی، از بیش از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و این موضوع، نشان از کیفیت بالای صفحه نمایش این گوشی دارد.

سخت افزار Honor X9b

شرکت آنر، از چیپست اسنپ دراگون 6 نسل 1 در طراحی آنر ایکس 9 بی استفاده کرده‌است. این چیپست، به‌اندازه‌ای قدرتمند است که در استفادۀ همزمان از چند برنامه، به مشکل بر نخواهید خورد و می‌توانید به‌راحتی و بدون لگ، به گشت و گذار در برنامه‌های مختلف بپردازید.

پردازندۀ گرافیکی به‌کار رفته در این گوشی نیز،  Adreno 710است که به باعث عملکرد بهتر پردازشی آنر ایکس 9 بی می‌شود.

این گوشی در رم 12 با حافظۀ داخلی 256 گیگابایت در بازار یافت می‌شود و متأسفانه از کارت حافظۀ خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

حس و حال خوبی که هنگام انجام بازی های ویدیویی از گوشی آنر ایکس 9 بی دریافت می‌کنید، همانند حس و حالیست که با خرید اقساطی کنسول بازی و استفاده از آن، احساس می‌کنید. دلیل این امر، کیفیت بالای صفحه نمایش و تراشۀ قدرتمند گوشی آنر ایکس 9 بی می‌باشد.

نرم افزار و رابط کاربری Honor X9b

گوشی آنر ایکس 9 بی، از رابط کاربری Magic UI 7.2 و سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی می‌کند. این گوشی، رابط کاربری ساده‌ای دارد و این رابط کاربری جذاب، دست مخاطب را برای شخصی‌سازی تا حد بسیار زیادی باز گذاشته‌است.

شرکت آنر، به‌طور معمول دریافت آپدیت نرم‌افزاری را تا 2 سال تضمین می‌کند.

باتری و شارژر Honor X9b

جالب است بدانید که شرکت آنر، از یک باتری با ظرفیت بسیار خوب 5800 میلی‌آمپر ساعت بر روی گوشی ایکس 9 بی استفاده کرده‌است. این گوشی، در استفادۀ سنگین، تا یک روز و در استفادۀ معمولی، تا یک و نیم روز دوام می‌آورد.

آنر ایکس 9 بی، از یک شارژر 35 واتی با قابلیت شارژ سریع (یا به قول شرکت آنر، سوپر شارژ)، پشتیبانی می‌کند. آداپتور شارژر، در جعبۀ گوشی قرار دارد. با چنین شارژری، آنر ایکس 9 بی در یک و نیم ساعت به شارژ 100 درصد می‌رسد.

از نکات قابل توجه آنر ایکس 9 بی، قابلیت شارژ معکوس آن است؛ با این قابلیت، شما می‌توانید با استفاده از یک کابل دو سر تایپ C، دیگر لوازم الکتریکی خود را با کمک آنر ایکس 9 بی (به‌عنوان منبع انرژی)، به‌راحتی شارژ کنید.

ظرفیت بالای باتری، شارژدهی خوب و قابلیت شارژدهی معکوس، از نقاط قوت این گوشی است که باعث می‌شود آنر ایکس 9 بی، یک گزینۀ بسیار خوب برای افرادی باشد که ضمن انجام کارهای سنگین، دغدغۀ تمام شدن باتری گوشی خود را دارند.

دوربین Honor X9b

بخش دوربین گوشی آنر ایکس 9 بی، از جمله بخش‌هایی است که نمی‌توان بیش از یک میان‌رده از آن انتظار داشت.

دوربین پشتی

آنر ایکس 9 بی، دارای 3 لنز اصلی، اولترا واید و ماکرو است. این لنزها، در یک منطقۀ دایره‌ای جذاب قرار گرفته که نمونۀ آن را در هیچ گوشی دیگری ندیده بودیم.

لنز اصلی این گوشی، سنسور 108 مگاپیکسلی دارد و از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

لنز اولترا واید، سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و لنز ماکروی این گوشی نیز، سنسور 2 مگاپیکسلی دارد.

دوربین‌های پشتی، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی آنر ایکس 9 بی، به‌صورت یک پانچ هول بر روی نمایشگر تعبیه شده که تصاویر شفاف و باکیفیت را ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز مانند دوربین‌های پشتی، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد.

در کل، عملکرد دوربین‌های گوشی آنر ایکس 9 بی، همانند یک میان‌ردۀ واقعی عمل می‌کند و همانطور که گفتیم، نباید از دوربین‌های این گوشی، انتظار کیفیت بیشتری داشت.

دوربین‌های آنر ایکس 9 بی، در روشنایی روز عکس‌ها را با وضوح، رنگ‌ها و کیفیت مناسبی ثبت می‌کنند؛ اما با کاهش روشنایی، کیفیت ثبت تصاویر افت پیدا می‌کنند. از این رو، شما مجبور خواهید بود برای ثبت تصاویری با کیفیت مطلوب، قابلیت نایت مود خود را فعال کنید.

اسپیکر Honor X9b

یکی از نقاط ضعف گوشی آنر ایکس 9 بی، اسپیکر آن است. این گوشی، تنها یک اسپیکر در لبۀ پایینی خود دارد و صدا در ولوم بالا، نویز خواهد داشت نویز خواهد داشت.

آیا گوشی آنر ایکس 9 بی، ارزش خرید دارد؟

گوشی آنر ایکس 9 بی، نسبت به نسخۀ قبلی خود یعنی آنر ایکس 9 ای، پیشرفت‌های چشمگیری داشته که از جملۀ آن‌ها، می‌توان به افزایش ظرفیت باتری و رم، بهبود دوربین و چیپست بهتر اشاره کرد.

در مقایسه با گلکسی A54، باید گفت که گوشی آنر ایکس 9 بی، در بخش سخت افزار، وضوح صفحه نمایش،

در مقایسه با رقیبی همچون گلکسی A54، گوشی آنر ایکس 9 بی، از حافظه، پردازندۀ گرافیکی و وضوح کمتری برخوردار است. از طرفی، کیفیت صفحه نمایش، طراحی خاص و جذاب، باتری قدرتمند، از نقاط قوت گوشی آنر ایکس 9 بی هستند.

اگر دوربین و اسپیکر برایتان اولیت دارد، بهتر است گزینۀ دیگری را انتخاب کنید. اما اگر به طراحی شیک، صفحه نمایش خود و امکانات بسیار بالای شخصی‌سازی گوشی علاقمند هستید، گوشی آنر ایکس 9 بی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

نظر شما در خصوص این گوشی جذاب چیست؟

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد