پرداخت با کیو آر کد (QR Code) چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و دوربین‌های آن‌ها، روش جدیدی را برای پرداخت ارائه می‌دهند؛ به‌این‌ترتیب که شما با اسکن QR Code (کیو آر کد) توسط دوربین تلفن همراه، می‌توانید پرداخت‌های خود را انجام دهید.

این تکنولوژی از اطلاعات موجود در تصویر بارکد محصول، مانند نام ارائه‌دهنده و شرایط پرداخت آن برای تکمیل تراکنش استفاده می‌کند. در ادامه این مطلب، درباره پرداخت با بارکد و مزایای آن را بیشتر خواهیم گفت.

 

پرداخت با QR Code چگونه است؟

QR Code (کیو آر کد) نوعی بارکد است که اطلاعات را به‌صورت پیکسل ذخیره می‌کند. با نگه‌داشتن دوربین گوشی تلفن همراه خود روی کیو آر کد مندرج روی محصول یا خدمات آنلاین، می‌توانید به اطلاعات محصول و ارائه‌دهنده‌ آن دست پیدا کرده و خیلی راحت به صفحه پرداخت منتقل می‌شوید. در صفحه پرداخت، با واردکردن مشخصات کارت بانکی، می‌توانید محصول یا خدمات موردنظرتان را خریداری کنید. مطمئن باشید که این مشخصات به‌هیچ‌عنوان ثبت نخواهند شد. همان‌طورکه پیش از این گفتیم، درواقع تلفن همراه شما کیو آر کد را اسکن می‌کند و از این طریق وارد صفحه پرداخت می‌شوید. اپلیکیشن‌های بسیاری امکان پرداخت با بارکد را فراهم کرده‌اند که با دانلود و نصب آن‌ها، کار به‌مراتب برای شما ساده‌تر خواهد شد.

امنیت پرداخت با QR Code

با اسکن بارکد محصولات یا خدمات توسط دوربین گوشی تلفن همراه، کاربر به اطلاعات مربوطه دسترسی پیدا می‌کند. از این نظر می‌توانید تشخیص دهید که پرداخت با بارکد تا چه حد امن و مطمئن است. به این طریق، کاربر به‌راحتی می‌تواند پرداخت‌های آنلاین خود را انجام دهد.

با استفاده از پلتفرم‌های معتبری که برای پرداخت با کیو آر کد طراحی شده‌اند، می‌توانید تجربه‌ای امن و بدون دردسر داشته باشید. ازآنجایی‌که تمام اطلاعات پرداخت رمزگذاری شده است و نیازی به ذخیره اطلاعات مشتریان برای تکمیل تراکنش نیست، کدهای QR راهی امن و متمرکز را برای پرداخت‌ها ارائه می‌دهند؛ بنابراین، دیگر نگرانی نشت اطلاعات و سوءاستفاده‌های گسترده را نخواهید داشت. همچنین، اگر خود شما صاحب یک کسب‌وکار نوپا هستید، می‌توانید با دریافت کدپرداز، روند پرداخت‌های خود را سرعت بخشیده و پرداختی امن و بدون دردسر را برای مشتریان خود فراهم کنید. با کدپرداز، دیگر نیازی به استفاده از پول نقد نیست و حتی دردسرهای استفاده از کارت بانکی نیز وجود نخواهد داشت.

مزایای پرداخت با QR Code

کدهای QR درواقع یک میان‌بر برای پرداخت‌های آنلاین هستند و به روند کارها سرعت می‌بخشند. درواقع QR مخفف کلمه (Quick Response) و به‌معنای بازخورد سریع است؛ به‌این‌ترتیب که کاربران می‌توانند در کوتاه‌ترین فرصت ممکن پرداخت‌های خود را انجام داده و تجربه‌ای بدون استرس داشته باشند. ازجمله مزایای پرداخت با بارکد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آسان‌بودن روش استفاده: به‌راحتی، بدون صرف هزینه و با داشتن گوشی تلفن همراه هوشمند می‌توانید پرداخت‌های خود را انجام دهید. فقط کافی است که یک اپلیکیشن امن و معتبر را برای پرداخت با کیو آر کد دانلود و نصب کنید.

  • امنیت پرداخت: اطلاعات شخصی مشتری برای تکمیل تراکنش ذخیره نمی‌شود و به‌همین‌دلیل پرداخت با کیو آر کد از امنیت بالایی برخوردار است.

  • عدم‌نیاز به کارت و دستگاه‌های فیزیکی برای پرداخت: این مزیت پرداخت با کیو آر کد، آن را به روشی مقرون‌به‌صرفه و سریع تبدیل کرده است.

  • اعتباربخشیدن به کسب‌وکارها: پرداخت با کیو آر کد برای مشاغل مختلف نیز مزایایی دارد. ثبت‌نام و جمع‌آوری امتیاز برای مشتریان، به کسب‌وکار شما اعتبار بیشتری می‌بخشد و در میان رقبا بهتر دیده خواهید شد.

کدپرداز در کجاها قابل استفاده است؟

پرداخت با بارکد در چند سال آینده برای تمام محصولات و خدمات قابل اجرا خواهد بود. اکثر برندها می‌توانند از این طریق به پرداخت‌ها سرعت بیشتری ببخشند. امروزه بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای پرداخت‌های خود از کیو آر کد استفاده می‌کنند؛ همچنین، خدماتی مانند تاکسیرانی و حمل‌ونقل عمومی، پرداخت با کیو آر کد را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند. شرکت‌های هواپیمایی و مسافرتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به‌طورکلی، مکان‌هایی که قابلیت استفاده از کدپرداز در آن‌ها وجود دارد، عبارت‌اند از:

  • فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای

  • سیستم حمل‌ونقل عمومی

  • رستوران‌ها و کافه‌ها

  • تئاتر و سینما

  • بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها

  • مدارس و موسسات آموزشی

  • شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی

  • داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی

آیا افراد حقیقی می‌توانند کدپرداز دریافت کنند؟

درحال‌حاضر، خودپرداز فقط برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل قابل استفاده است و برای دریافت آن باید مدارکی را تهیه کرده و روند قانونی را طی کنید. اگر به‌تازگی برند محصولات خود را راه‌اندازی کرده‌اید و یا خدمات خود را در بستر آنلاین ارائه می‌دهید، می‌توانید ازطریق کدپرداز، تجربه امن و راحت را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

سرویس کدپرداز برای چه کسب‌وکارهایی استفاده می‌شود؟

سرویس پرداخت با بارکد در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای تهران، مشهد و ... قابل انجام است. تاکسیرانی تهران و مشهد نیز از روش پرداخت با کیو آر کد استفاده می‌کنند و این موضوع رضایت هرچه بیشتر شهروندان را به‌همراه داشته است. در کافه‌ها، رستوران‌ها و برخی از داروخانه‌ها نیز شاهد خدمات پرداخت با کیو آر کد هستیم که استفاده از پول نقد را به‌مراتب کاهش داده و حتی دردسرهای استفاده از کارت بانکی را نیز از میان برداشته است.

معرفی کدپرداز تاپ

کدپرداز تاپ، روشی نوین و آسان را برای انواع پرداخت‌های اینترنتی ارائه داده است که ازطریق آن می‌توانید هزینه‌های مربوط به کالا یا خدمات متنوع، انواع قبوض، پرداخت هزینه تاکسی و ... را بدون نیاز به کارت بانکی و پول نقد و تنها با یک اسکن ساده با گوشی تلفن همراه خود انجام دهید. با گسترش کسب‌وکارهای آنلاین، نحوه پرداخت هزینه محصولات یا خدمات اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

پرداخت با بارکد، امنیت بسیار بالایی دارد؛ چراکه اطلاعات شخصی شما به‌عنوان مشتری به‌هیچ‌عنوان ثبت نمی‌شود. درعوض شما به مشخصات کالا و خدمات مربوطه به‌طور کامل دسترسی خواهید داشت. امنیت بالا، سهولت استفاده و سرعت‌بخشیدن به خریدهای آنلاین، کدپرداز تاپ را به یک پلتفرم امن و حرفه‌ای برای پرداخت‌های آنلاین تبدیل کرده است. به‌راحتی و با نصب سوپر اپلیکیشن تاپ می‌توانید از این خدمات نوین بهره‌مند شوید و پرداخت‌های آنلاین خود را با اسکن بارکد محصولات یا خدمات انجام دهید.

پرداخت بدون کارت بانکی

این روزها، امکان پرداخت آسان و بدون نیاز به کارت بانکی در میان برندها، به‌نوعی بازی رقابتی تبدیل شده است و کسب‌وکارهای جدید سعی دارند از این امکان برای ایجاد جلوه‌ای شاخص در میان رقبا استفاده کنند. سوپر اپلیکیشن تاپ نیز این امکان را به‌خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. درحال‌حاضر کدپرداز تاپ در چندین فروشگاه زنجیره‌ای فعال است؛ همچنین می‌توانید از آن برای پرداخت هزینه تاکسی هم استفاده کنید.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد