هتل در ولنجک تهران؛ اقامت در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران

منطقه ولنجک تهران، در شمال پایتخت در منطقه ۱ شهرداری و در ناحیه ۲ آن واقع شده و در کوهپایه قله توچال است. البته اگر قرار باشد از ابتدا تاریخچه منطقه ولنجک را برای شما شرح دهیم، باید بگوییم که منطقه ولنجک در اصل محل سکونت کشاورزان و دامدارانی بود که در اطراف شهر تهران زندگی می‌کردند.

این افراد بعد از مهاجرت از اطراف به سمت شمال، با اینکه وضع مالی متوسط و تقریبا رو به پایینی داشتند، با حفظ جایگاه خود در منطقه محل سکونت توانستند از نظر مالی ارتقاء پیدا کنند. در ادامه با توجه به اهمیت این منطقه، با برخی هتل در ولنجک تهران آشنا خواهیم شد.

منطقه ولنجک و هتل های آن

ولنجکی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید، در گذشته‌های دور صرفا دهستانی بسیار سردسیر بود که در شمال‌غرب امامزاده صالح و با فاصله فقط ۲ کیلومتر از آن قرار داشت. اهالی آن همه با زراعت و باغبانی گذران زندگی می‌کردند؛ ضمن اینکه غالب اهالی سادات بودند. برخی بر این باورند که قدمت این منطقه به دوره زرتشتیان برمی‌گردد؛ بعد از دوره صفویان با ورود اهالی مازندران به این منطقه، ولنجک قدیم شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفت و سپس در ابتدای دهه ۱۳۵۰ شمسی، ولنجک جدید متولد شد.

حالا منطقه ولنجک یکی از خوش‌آب‌و‌هواترین و لوکس‌ترین مناطق شمال تهران محسوب می‌شود که شما با سفر به تهران، امکان بازدید از این منطقه و حتی اقامت در هتل‌ های نزدیک ولنجک تهران را هم دارید. البته این منطقه با اینکه لاکچری و بسیار سطح بالا محسوب می‌شود، باز هم می‌توانید چند هتل ارزان در تهران را در ناحیه ولنجک برای اقامت پیدا کنید؛ اما در هر حال بد نیست بدانید که بیشتر هتل‌های این منطقه، هتل‌هایی بسیار لوکس و متفاوت هستند که با اقامت در هر کدام از اتاق‌های آن‌ها می‌توانید از خدمات و امکانات متفاوتی برخوردار شوید. ضمن اینکه فراموش نکنید که حتما رزرو هتل خود در محله ولنجک یا اطراف آن را قبل از سفر انجام دهید. در ادامه بهترین هتل‌های این منطقه را به شما معرفی خواهیم کرد:

هتل توچال؛ اولین هتل در ولنجک تهران

اولین هتل در ولنجک تهران که قصد معرفی آن به شما را داریم، هتل توچال است. این مجموعه در اتوبان شهید چمران، خیابان ولنجک، ایستگاه ۱ قرار گرفته است؛ هتلی 3 ستاره و متفاوت که هم پارکینگ رایگان دارد و هم با امکانات و خدمات مختلف مانند خدمات پزشکی، خدمات تور، اتاق چمدان و تفریحات جذابی مثل بیلیارد و فوتبال دستی به خوبی از شما پذیرایی خواهد کرد.

هتل توچال؛ یک هتل در محدوده ولنجک تهران

شما می‌توانید وعده‌های غذایی، نوشیدنی‌ها، اسنک‌ها و میان‌وعده‌های خود را در رستوران و کافی‌شاپ این هتل بخورید و حتی دورهمی‌ها، جلسات کاری و همایش‌های خود را هم در اتاق جلسات کاری و مهمانی این مجموعه برگزار کنید. جالب است بدانید که هر شب با چشم‌انداز رو به کوه به خواب خواهید رفت و صبح فردا دوباره با همین چشم‌انداز منحصربه‌فرد از خواب بیدار خواهید شد. ناگفته نماند که تمامی پرسنل و کارمندان این هتل به زبان انگلیسی مسلط هستند.

هتل بلوط؛ دومین هتل در محدوده ولنجک تهران

از دیگر هتل‌ های نزدیک ولنجک تهران می‌توان به هتل بلوط اشاره کرد که در ولنجک، خیابان یمن، بالاتر از چهارراه مقدس اردبیلی (سمت چپ) قرار گرفته است. این هتل نیز امکانات و خدمات متفاوتی دارد. پارکینگ و اینترنت در این هتل کاملا رایگان است و شما در تمام نقاط آن به راحتی می‌توانید از اینترنت وای‌فای استفاده کنید. ضمن اینکه امکانات دیگری مثل سالن بدنسازی، سالن همایش و سالن تشریفات هم در این هتل تعبیه شده‌اند. همین‌طور روم سرویس، لاندری، خدمات تبدیل ارز، پذیرش ۲۴ ساعته و امکانات استفاده از دستگاه‌های فتوکپی، فکس و پرینتر از خدمات متفاوت این هتل محسوب می‌شوند.

شما می‌توانید صبحانه یا وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌های خود را در رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ و سالن صبحانه‌خوری این هتل در ولنجک تهران صرف کنید. ویو تمام اتاق‌ها رو به فضای سبز است و کارکنان مسلط به زبان انگلیسی به بهترین شکل ممکن به شما خدمت‌رسانی می‌کنند. در فضای خارج از هتل هم مسیر پیاده‌روی و باغچه‌کاری‌های متعدد با درختان، گل‌ها و گیاهان گوناگون، محیط متنوع و منحصربه‌فردی را برای شما خلق می‌کنند. در خارج از هتل هم آلاچیق‌هایی در محوطه قرار گرفته‌اند که برای استراحت و تمدد اعصاب بسیار مناسب هستند.

هتل استقلال؛ نزدیک به محله ولنجک تهران

در میان ۵ ستاره‌های خوش‌نام و لوکس ولنجک تهران، به هتل استقلال می‌رسیم. این مجموعه یکی دیگر از هتل‌ های ولنجک تهران است که در تقاطع بزرگراه چمران و خیابان ولیعصر در چهارراه پارک‌وی قرار گرفته و به جاذبه‌های گردشگری تهران دسترسی راحت و سریع دارد. البته قیمت این هتل شاید کمی بالا باشد که در مقایسه با نحوه دسترسی به بلوارها، خیابان‌ها، جاذبه‌ها و دیدنی‌های شهر تهران و همین‌طور خدمات و امکانات ارائه‌شده در هتل، واقعا ناچیز است.

هتل استقلال؛ ازجمله هتل های نزدیک ولنجک تهران

این هتل در ولنجک تهران، پارکینگ و اینترنت کاملا رایگان دارد و شما در اوقات فراغت خود می‌توانید از استخر، سالن بدنسازی، جکوزی، سونای بخار، سونای خشک، ماساژ و زمین تنیس استفاده کنید. ضمن اینکه برگزاری همایش‌ها در سالن کنفرانس و سالن همایش این هتل برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. سالن تشریفات، سالن اجتماعات، اتاق مهمانی و جلسات کاری و تالار عروسی هم ازجمله فضاهای خدماتی این هتل در ولنجک تهران هستند. از دیگر امکانات هتل استقلال می‌توان به دستگاه خودپرداز، بانک، تاکسی سرویس، آرایشگاه زنانه، آرایشگاه مردانه و اتاق عقد اشاره کرد. روم سرویس، لاندری، خدمات تبدیل ارز، پذیرش ۲۴ ساعته، اتاق چمدان، آژانس مسافرتی و خدمات باربری هم از بهترین امکانات این هتل به‌شمار می‌آیند.

نوشیدنی‌ها، غذاها و میان‌وعده‌های خود را هم می‌توانید در رستوران، کافی‌شاپ، رستوران فضای باز، رستوران سنتی و رستوران فست‌فود این هتل صرف کنید. برای انجام کارهای مهم در فضای مجازی هم کافی‌نت با اینترنت پرسرعت در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

در خارج از فضای هتل هم مسیر پیاده‌روی مجهز تعبیه شده که اگر از فعالیت‌های روزانه و شلوغی تهران خسته شدید، می‌توانید در این مسیر قدم بزنید و آرامش پیدا کنید. چشم‌انداز برخی اتاق‌ها به سمت کوه است و تمامی کارمندان این مجموعه همگی به زبان انگلیسی مسلط هستند؛ ضمن اینکه می‌توانیم هتل استقلال را یکی از گزینه‌های هتل در محدوده ولنجک تهران بدانیم که در منطقه‌ای واقع شده که دسترسی شما به خیابان‌‌ها و منطقه ولنجک را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

هتل در محدوده ولنجک تهران برای اقامتی خاص

انتخاب هتل در ولنجک تهران شاید کمی سخت باشد؛ البته در اطراف این منطقه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های مناسب و منحصربه‌فرد زیاد دیگری هم وجود دارند. برای مثال هتل آپارتمان سپهر، هتل آپارتمان جم، هتل دیاموند، هتل پارسیان آزادی، هتل ویستریا، هتل اوین، هتل زیتون، هتل آپارتمان ملل و دیگر هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در دسته بهترین اقامتگاه‌هایی هستند که در ولنجک یا در کوتاه‌ترین فاصله از محله ولنجک واقع شده‌اند. در هر حال باز هم تاکید می‌کنیم که هنگام سفر به تهران و پیش از انجام مقدمات اصلی، اگر دوست دارید که در منطقه ولنجک اقامت داشته باشید، حتما پیش از هر کاری، رزرو هتل خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد