صبحونه فردا: راز افزایش قد کودکان در این صبحانه‌ها نهفته است!

در دنیایی که قد بلند بودن اغلب به عنوان یک مزیت تلقی می‌شود، والدین و کودکان به دنبال راه‌هایی برای به حداکثر رساندن پتانسیل رشد قدی هستند. در ادامه، اهمیت تغذیه مناسب و نقش آن در رشد قدی کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تاثیر تغذیه بر رشد قدی کودکان

  • نقش تغذیه در کنار ژنتیک: تغذیه نقش کلیدی در رشد قدی کودکان دارد. احمد اسماعیل زاده، متخصص تغذیه، تاکید دارد که مصرف مواد مغذی و غذاهای غنی از ویتامین‌ها برای رشد استخوان‌ها و افزایش قد ضروری است.

  • اهمیت شیر در رژیم غذایی: مصرف روزانه شیر می‌تواند به افزایش تراکم مواد معدنی استخوان کمک کند. این مصرف در دوران کودکی می‌تواند ۲۰ تا ۴۰ درصد از قد فرد را تعیین کند.

پروتئین: کلیدی برای رشد قدی

  • اهمیت پروتئین در رشد بدن کودک: پروتئین نه تنها برای ساخت بافت‌های بدن مهم است بلکه به تحریک هورمون‌های رشد کمک می‌کند. این ماده غذایی برای سلامت ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست، بافت‌ها و اندام‌های بدن حیاتی است.

  • منابع پروتئینی: شیر و ماست از جمله بهترین منابع پروتئین و مواد مغذی دیگر هستند که به افزایش قد کمک می‌کنند. مصرف لبنیات مثل پنیر، ماست، و شیر (۳-۴ وعده در روز) می‌تواند در دستیابی به پتانسیل رشد کودکان و نوجوانان موثر باشد.

نقش فیزیولوژی و محصولات لبنی در رشد قدی

  • تاثیر شیر و فرآورده‌های لبنی: محصولات لبنی منابع خوبی از انرژی، درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها (پروتئین‌ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و بالاتر از همه کلسیم) برای رشد و نمو هستند. آن‌ها به جذب کلسیم کمک می‌کنند و ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را افزایش می‌دهند که به رشد اسکلتی کمک می‌کند.

ویتامین D: عاملی حیاتی در رشد قدی

  • نقش ویتامین D در استحکام استخوان‌ها: ویتامین D نقش مهمی در افزایش تراکم و سختی استخوان‌ها دارد. کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به نقص در رشد، ضعف عضلات و کوتاهی استخوان شود.

تغذیه مناسب و متعادل می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند رشد قدی کودکان داشته باشد. مصرف مواد مغذی مناسب همراه با توجه به منابع خاص مانند پروتئین و ویتامین D در وعده‌ی صبحانه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: فارس

کپی شد
دیدگاه
  • ابوالفضل دورانی

    سلام بسیار عالی بود

  • Nezukox

    یعنی منم قدم بلند میشه ؟

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد