پیش‌بینی امروز قیمت طلا و سکه: کانال بالاتر منتظر سکه‌هاست؟!

در آغاز هفته جاری، بازار طلا و سکه شاهد یک روند صعودی محسوس بود. تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و بازگشت طلای جهانی به کانال ۲۰۰۰ دلاری، این بازار روندی افزایشی را تجربه کرد. در این گزارش، با استفاده از ساختاربندی و فرمت‌بندی مناسب، به تحلیل و بررسی تغییرات قیمتی در بازار طلا و سکه می‌پردازیم.

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

  • روند صعودی قیمت‌ها: بازگشایی بازار طلا و سکه در اولین روز هفته با افزایش قیمت همراه بود. این افزایش قیمت، به ویژه در پی بالا رفتن نرخ دلار و بازگشت قیمت طلای جهانی به کانال ۲۰۰۰ دلاری، صورت گرفت.

  • تاثیر حراج‌های طلا: در حالی که برخی از معامله‌گران، حراج هشتمین شمش طلا را عاملی برای محدودیت روند رشد قیمت‌ها می‌دانند، دیگران معتقدند که اثر این حراج‌ها کاهش یافته و تمایل برای شرکت در حراج‌ها کمتر شده است.

تغییرات قیمتی در قطعات مختلف سکه

  • افزایش قیمت سکه امامی و بهار: سکه امامی با افزایش ۱۳۸ هزار تومانی به قیمت ۳۲ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان رسید. سکه بهار نیز ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت ۳۰ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله شد.

  • رشد قیمت‌ها در نیم‌سکه و ربع سکه: نیم‌سکه ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند، به ترتیب به قیمت‌های ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیدند.

وضعیت طلای جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی

  • بازگشت طلای جهانی به کانال ۲۰۰۰ دلاری: پس از یک دوره کاهشی، طلای جهانی مجدداً به کانال ۲۰۰۰ دلاری بازگشته و در زمان نگارش این گزارش، قیمت آن ۲۰۱۳ دلار بود.

تغییرات حباب سکه

  • کاهش حباب سکه امامی: در حالی که حباب قیمتی در بیشتر قطعات سکه افزایش یافت، حباب سکه امامی با کاهش ۱۳۹ هزار تومانی مواجه شد.

با نگاهی به این تغییرات، می‌توان دریافت که بازار طلا و سکه در حرکتی صعودی قرار دارد و ممکن است در روزهای آتی شاهد تغییرات بیشتری در این بازار باشیم.

منبع: تجارت نیوز

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد