اشتباهات رایج افراد متاهل در برخورد با دوستان مجرد

همه ما دوستانی داریم که هنوز ازدواج نکرده‌اند و ممکن است ناخواسته با گفتن برخی جملات، آن‌ها را ناراحت کنیم. اگر شما هم تجربه این دست از گفت‌وگوها را داشته‌اید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از این جملات و دلایل اشتباه بودن آن‌ها می‌پردازیم.

1. از نقش زن‌های خیر محله‌های قدیم بیرون بیایید

بسیاری از افراد مجرد از اینکه دیگران دائماً به فکر ازدواج آن‌ها باشند، ناراحت می‌شوند. وقتی به جای اینکه از دوست مجردتان بپرسید آیا دوست دارد کسی را به او معرفی کنید، خودتان دست به کار می‌شوید، در واقع به حریم شخصی او تجاوز کرده‌اید. به یاد داشته باشید: هر فردی حق دارد خودش تصمیم بگیرد که چه زمانی و با چه کسی ازدواج کند.

2. غصه نخور، زمان زیادی برای خوشبخت شدن داری

این جمله ممکن است به جای دلداری، باعث ایجاد حس ناامیدی و اضطراب در دوستتان شود. چرا که او ممکن است احساس کند که با بالا رفتن سن، فرصت‌هایش برای ازدواج کمتر می‌شود. به جای آن: به او اطمینان دهید که شما همیشه کنارش هستید و به او اهمیت می‌دهید.

3. سخت نگیر من هم مثل تو بودم

وقتی به دوستتان می‌گویید که شما هم قبلاً همین شرایط را داشتید، اما در نهایت ازدواج کردید، ممکن است او احساس کند که شما در حال کوچک شمردن احساسات او هستید. به یاد داشته باشید: هر فرد تجربیات منحصر به فردی دارد و نمی‌توانید تجربیات خود را به او تعمیم دهید.

4. این را به مشغله‌های بعد از ازدواج ربط ندهید

اگر به تازگی ازدواج کرده‌اید، ممکن است به دلیل مشغله‌های جدید، نتوانید به اندازه قبل به دوست مجردتان وقت اختصاص دهید. اما این دلیل نمی‌شود که به او بگویید که این فاصله به دلیل ازدواج شماست. بهتر است: به او بگویید که به دوستی شما اهمیت می‌دهید و سعی می‌کنید زمان بیشتری را با هم بگذرانید.

5. چرا اینقدر عجله داری؟

این جمله نشان می‌دهد که شما صبر و تحمل کمی دارید و نمی‌توانید با سرعت و تصمیمات دوستتان کنار بیایید. به جای آن: به او بگویید که به تصمیمات او احترام می‌گذارید و از او حمایت می‌کنید.

در نهایت: مهم‌ترین نکته این است که به احساسات دوست مجردتان احترام بگذارید و او را قضاوت نکنید. با ایجاد یک فضای امن و صمیمی، می‌توانید روابط دوستانه‌تان را تقویت کنید.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد