با قوانین رزرو هتل برای کودکان آشنا شوید

هنگامی که قصد سفر می‌کنید ممکن است در لیست اسامی مسافرین، اسم فرزند کوچکی نیز باشد و شما باید برای کودک خود شرایط آرامی را مهیا کنید؛ ضمن اینکه باید درباره‌ی شرایط رزرو هتل بدانید، تا نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

 

برای رزرو هتل در تهران و دیگر شهرهای ایران، باید حتما به این نکات توجه کرد. به همین دلیل ما در این متن به این مهم می‌پردازیم. 

گروه‌های سنی مختلف و قوانین مربوط به هر یک

در قوانین و ضوابط هتل‌ها، هر گروه سنی قوانین و شرایط مختص به خودش را دارد و شما باید در هنگام انتخاب هتل و رزرو اتاق، به این نکته دقت کنید که اگر به طور مثال نوزادی همراه خود دارید، هتل را در جریان گذاشته و از اتاقی مناسب نگهداری از نوزاد‌تان بهره‌مند شوید. گاهی نیز پرسنل هتل تلاش می‌کنند لوازمی که برای نگهداری از نوزاد نیاز است را به اتاق شما اضافه کنند؛ اما تمامی این موارد در صورتی است که زمان رزرو هتل، خدمه را در جریان شرایط خاص خود بگذارید تا آن‌ها آگاهی کامل داشته باشند.

بررسی قوانین رزرو برای رده های سنتی مختلف

قوانین رزرو هتل برای گروه نوزادان

قوانین هتل‌های خارجی و داخلی، زیاد در این باره با یکدیگر تفاوتی نداشته و می‌توان به طور کلی قوانین موجود برای نوزادان را به شکلی ثابت مطرح کرد. در بسیاری از هتل‌ها کودکان کوچک‌تر از 2 سال، به طور رایگان اقامت می‌گیرند، مگر اینکه درخواست خدمات اضافی کرده باشید که این هزینه را نیز می‌توانید موقع رزرو هتل در بخش قوانین، بخوانید و انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از رزرو هتل در تهران، سایر شهر‌ها و یا خارج از ایران، قوانین و شرایط هر هتل را در این باره بررسی کرده و سپس اقدام کنید.

این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر از خدمه‌ی هتل بخواهید تا تخت اضافی برای شما فراهم کنند یا اینکه مواردی مثل جای تعویض نوزاد را در اختیار شما بگذارند، ممکن است زمان تحویل اتاق لازم باشد هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید. اما اگر هیچ مورد اضافی درخواست نکرده باشید و نوزاد را روی تخت خود بخوابانید یا اینکه تمامی لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید، لازم نیست هیچ هزینه‌ای غیر از پول رزرو اتاق برای بزرگسالان را پرداخت کنید.

قوانین رزرو هتل برای گروه سنی کودکان ۲ تا ۱۲ سال

کودکان 2 تا 12 سال، در اکثر هتل‌ها شامل هزینه‌ی نیم‌بها خواهند شد؛ اما در برخی از هتل‌ها، هزینه‌ی اقامت کودک ممکن است حتی تا 6 سالگی نیز رایگان باشد و شما همان‌طور که گفتیم می‌توانید با مطالعه‌ی قوانین هتل مد نظرتان، از این اطلاعات مهم باخبر شوید.

یک موضوع را به یاد داشته باشید که خدمات هتل مثل استخر یا باشگاه، الزاما برای کودکان زیر 6 یا 12 سال، به صورت نیم‌بها نخواهد بود. آنچه که نیم‌بها حساب می‌شود تنها خدمات مربوط به اتاق و رزرو آن است. در برخی موارد مسافرین از این مورد شاکی بوده‌اند که هتل‌ها علی‌رغم درج کردن نیم‌بها بودن هزینه در سایت خود، هزینه‌ی استخر را به صورت کامل دریافت کرده‌اند که این نشان می‌دهد از این شرایط اطلاعات کافی نداشته‌اند.

قوانین برای رزرو کودکان 2 سال به بالا

هزینه اقامت کودکان در هتل: بررسی تعرفه‌های مختلف

هتل‌ها درباره‌ی اقامت کودکان قوانین متفاوتی را رعایت کرده و برای سنین مختلف، میزان هزینه‌ی مختلفی را نیز طلب می‌کنند. دلیل این تفاوت، سرویس اضافی است که کودک شما ممکن است نیاز داشته باشد و هتل، وظیفه دارد این سرویس را برای کودک شما تعبیه کند. قوانین سنی در این باره، ضد و نقیض هستند و ما در این‌جا به صورت کلی با مثال برای شما توضیح خواهیم داد.

در چه صورت کودکان رایگان اقامت می‌گیرند؟

به طور کلی در هتل‌ها، اقامت کودکان زیر 2 سال و نوزادان به صورت رایگان است زیرا این دسته از مهمانان از هیچ کدام از خدمات هتل استفاده نمی‌کنند و هتل نیز هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اما در این بین مثال‌های ضد و نقیضی نیز وجود دارد؛ به طور مثال هتل پارسیان آزادی تهران و هتل سرای عامری‌های کاشان، هزینه‌ای از کودکان زیر 3 سال به شرطی که از خدمات هتل استفاده نکنند، دریافت نمی‌کند و هتل توپرام وان از طرف دیگر این طبقه‌بندی سنی را برای کودکان زیر 6 سال مشخص کرده است.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که خدمات در صورتی رایگان است که کودکان از هیچ سرویس خاصی استفاده نکنند. به این دلیل که کودکان زیر دو سال نیز، نیاز به خدمت یا سرویس خاصی نیستند، پس همه چیز برای آن‌ها رایگان است.

در چه صورت نیم‌بها اقامت می‌گیرند؟

باز در این‌جا هزینه‌ی اقامت کودکان ممکن است هتل تا هتل متفاوت باشد و نیازمند هوشیاری شما نسبت به قوانین هتل است اما به طور کلی کودکان بین 2 تا 12 سال از اقامت نیم‌بها بهره‌مند می‌شوند. این دسته از مهمانان از بخشی از خدمات هتل استفاده می‌کنند و هتل نیز تنها بابت همین بخش، از والدین هزینه را دریافت می‌کند. از مثال‌های نقض این قوانین می‌توان باز هم به هتل سرای عامری‌های کاشان اشاره کرد که هزینه‌ی نیم‌بها را تنها به کودکان 3 تا 6 سال اختصاص داده است. از طرفی هتل توپراک وان‌ را داریم که هزینه‌ی نیم‌بها را برای کودکان 6 تا 12 سال اختصاص داده است.

اگر بخواهیم این موضوع را با مثال برایتان شرح دهیم می‌توانیم به سرویس استخر اشاره کنیم. معمولا کودکان بین 2 تا 6 سال می‌توانند در کنار والدین خود از استخر استفاده کنند. در برخی از هتل‌ها این هزینه به صورت نیم‌بها حساب می‌شود و لازم نیست کل هزینه را پرداخت کنید.

در چه صورت با هزینه‌ی کامل اقامت می‌گیرند؟

اگر کودک شما 12 سال به بالا باشد به طور کلی هزینه‌ی کامل را از شما طلب خواهند کرد، زیرا کودک شما از تمامی خدمات هتل بهره‌مند خواهد شد. در هتل سرای عامری‌های کاشان، این عدد از 6 سال به بالا معین شده است و شما موظف هستید سرویس کامل را برای کودک خود تهیه کنید.

ضد و نقیض بودن این اعداد و سنین، به دلیل قوانین و شرایط متفاوت هتل‌هاست. به طور مثال دریافت هزینه‌ی کامل هتل سرای عامری‌های کاشان از کودکان 6 سال به بالا، به دلیل بالا بردن سطح امنیت خانواده است. در برخی هتل‌ها هزینه‌ی نیم‌بهایی که دریافت می‌شود به واسطه‌ی خدمات غذایی و همچنین یک تخت تاشو و مسافرتی است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شرایط رزرو هتل برای کودک با هزینه کامل

مدارک و اسناد مورد نیاز برای رزرو هتل با کودکان

شاید تصور کنید که برای کودک خود نیاز به ارائه‌ی مدارک نخواهید داشت؛ اما قوانین هتل، شما را ملزم می‌کند که کارت ملی و یا شناسنامه‌ی کودک خود را حتما همراه داشته باشید. اگر فرزند شما مشکل بیماری خاصی دارد یا اینکه به دلیل معلولیت نیاز است تا خدمات خاصی دریافت کند، حتما زمان رزرو هتل، این موضوع را صراحتا بازگو کنید تا بتوانید اقامتی راحت را هم برای خود و هم فرزندتان، رقم بزنید.

شرایط غذا برای کودکان در هتل

شرایط وعده‌های غذایی برای کودکان

همان‌طور که گفتیم، تفاوت هزینه‌ی هتل برای کودکان به دلیل تفاوتی است که در ارائه‌ی خدمات وجود دارد و یکی از این خدمات وعده‌های غذایی کودک شماست. اگر کودک شما به صورت رایگان در هتل اقامت داشته باشد، نشان‌دهنده‌ی این است که از هیچ یک از خدمات هتل استفاده نخواهد کرد و وعده‌های غذایی کودک شما با خود شماست. نیم‌بها بودن هزینه، نشان دهنده‌ی استفاده از برخی خدمات هتل است که می‌تواند به دو شکل صورت گیرد. اگر کودک شما تخت اضافه نگرفته باشد، می‌تواند از خدمات غذایی هتل بهره‌مند شود و اگر هزینه‌ی نیم‌بها را بابت تخت اضافه داده باشید، این خدمات نیز هزینه‌ای جدا برای شما خواهند داشت. زمانی که به صورت کامل هزینه‌ی هتل را پرداخت کرده باشید، کودک شما بدون هیچ محدودیتی اجازه‌ی استفاده از تمامی خدمات را خواهد داشت. البته که این قوانین هتل تا هتل متفاوت خواهند بود و شما باید با خواندن قوانین هر هتل و اطلاع از این موارد، در انتخاب خود دقت کنید.

پس نتیجه‌ی نهایی می‌تواند این باشد که هزینه‌ی نیم‌بها برای خدماتی انتخابی است و شما باید بین دو گزینه یکی را انتخاب کنید و انتخاب هر یک به معنای عدم استفاده از دیگری یا پرداخت هزینه‌ی آن خواهد بود.

مقررات استفاده از امکانات در هتل‌ها برای کودکان

هتل‌ها قوانین خاصی را در جهت استفاده از خدمات، پیگیری می‌کنند که شرایط آرامش‌بخشی را برای همه ایجاد خواهد کرد. در ادامه به برخی از قوانین هتل‌ها برای استفاده از خدمات، اشاره می‌کنیم.

استفاده از استخر و امکانات ورزشی

کودکان برای بهره بردن از استخر و امکانات ورزشی هتل باید حتما تحت نظارت والدین و یا نگهبان باشند و در ساعت مخصوص استفاده از این امکانات حاضر شوند. به این موارد استفاده از حمام، قبل از ورود به استخر را نیز بیفزایید. این سخت‌گیری برای آن است که هتل اعلام می‌کند مسئولیتی در قبال حفظ ایمنی فرزند شما به عهده ندارد و این شما هستید که باید مراقب سلامت کودک خود باشید و او را همراهی کنید.

استفاده از رستوران

تمامی هتل‌ها قوانین خاصی را برای رستوران داخلی خود قرار داده‌اند که باید قبل از رزرو میز و تعیین زمان ورود، از این قوانین آگاهی یابید. ممکن است فرزند شما بتواند به تنهایی از خدمات هتل استفاده کند اما باید قبل از ورود او به فضای رستوران، میز خود را رزرو کرده باشید. البته این موضوع برای کودکان زیر 6 سال، تا حدی محدودیت‌هایی دارد.

استفاده از اتاق‌ها

زمان تحویل و تخلیه‌ی اتاق‌ها برای کودکان مانند بزرگسالان بوده و تفاوتی نمی‌کنند همچنین اینکه قوانین جابه‌جایی وسایل و خرابی اتاق را نیز در این مواقع باید بیشتر در نظر داشته باشید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فرزند زیر 1 سال شما در بسیاری از هتل‌ها نمی‌تواند اتاق مجزا داشته باشد. این سخت‌گیری به دلیل آسیب‌هایی است که کودکان ممکن است به خود یا لوازم اتاق وارد کنند.

استفاده از اینترنت

استفاده از اینترنت برای کودکان تفاوتی با بزرگسالان نمی‌کند و آن‌ها نیز می‌توانند از این اینترنت بهره‌مند شوند. کودکان شما در فضای لابی و اتاق‌ها می‌توانند به راحتی از اینترنت وای‌فای استفاده کنند.

استفاده از خدمات پذیرش

کودک شما باید حتما با مدارک موثق، هویت خودش را در بخش پذیرش هتل اثبات کند. البته این مورد همراه با والدین صورت می‌گیرد. هیچ کودک زیر 12 سال نمی‌تواند به تنهایی برای گرفتن اتاق اقدام کند.

ایمنی و اضطرار

کودکتان را از موارد ایمنی اتاق و راهروهای هتل مطلع سازید و در مواقع اضطرار، مقررات ایمنی را انجام دهید.

سوالات رایج مسافران درباره رزرو اتاق با کودک

به دلیل تفاوت زیادی که در قوانین هتل‌ها وجود دارد، ممکن است سوالات شما زیاد باشد و نتوانیم به همه‌ی آن‌ها پاسخ دهیم، در این‌جا به بخشی از سوالات متداول شما در این باره پاسخ داده‌ایم.

  • دلیل تفاوت قیمت رزرو هتل برای کودکان و بزرگسالان چیست؟ استفاده از خدمات برای سنین مختلف متفاوت است و هتل‌ها موظف هستند طبق قوانین مشخصی این هزینه‌های متفاوت را از شما مهمانان طلب کنند. به این دلیل که کودک شما از برخی خدمات استفاده نمی‌کند، طبیعتا لازم نیست هزینه آن را نیز پرداخت کند.
  • اگر فرزندم روی تخت همراه خودم بخوابد باز هم نیاز به پرداخت هزینه مازاد است؟ اگر طبق قوانین هتل اجازه‌ی این کار را داشته باشید، خیر و هزینه‌ در صورت استفاده از خدمات غذایی هتل به صورت نیم‌بها از شما گرفته می‌شود اما زمان‌هایی که هتل اجازه‌ی این کار را به دلایل امنیتی و حفظ جان شما نمی‌دهد، موظف هستید، تخت اضافی را تهیه کنید. تخت اضافی نیز هزینه نیم‌بها دارد و باید آن را پرداخت کنید.
  • چه مواردی باعث تفاوت قیمت در هتل‌ها می‌شود؟ مواردی مثل امکاناتی که هتل به شما ارائه می‌دهد، موقعیت جغرافیایی هتل و نوع اتاقی که انتخاب می‌کنید از موارد مهمی هستند که در قیمت هتل شما اثر می‌گذارند. در برخی موارد نیز قدمت هتل باعث می‌شود هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  • آیا در صورت عدم رزرو تخت برای فرزند بالای دو سال باید هزینه پرداخت کرد؟ در این شرایط به طور معمول هزینه‌ی هتل به صورت نیم‌بها محاسبه شده و شما تنها هزینه‌ی امکانات غذایی هتل را پرداخت خواهید کرد. البته معمولا بچه‌های بالای دو سال نیازمند تخت یا رخت‌خواب اضافی هستند.
  • آیا امکان رزرو اتاق جدا برای فرزندان زیر 18 سال وجود دارد؟ قوانین هتل این اجازه را حتی با رضایت والدین به طور معمول نخواهد داد و برای داشتن اتاق جدا فرزند شما باید حتما بالای 18 سال سن داشته باشد.
کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان