رعنا آزادی‌ور: از مارمولک تا سمیرا؛ بشنویم از مهدی پاکدل

رعنا آزادی‌ور، بازیگری که با نقش‌آفرینی‌های ماندگار در سینما و تلویزیون ایران به شهرت رسیده است، شب گذشته به همراه همسرش مهدی پاکدل مهمان برنامه فوتبال ۳۶۰ بود. در این برنامه، پاکدل به تمجید از بازی همسرش در سریال "زخم کاری" پرداخت و این فرصتی شد تا بار دیگر نام رعنا آزادی‌ور بر سر زبان‌ها بیفتد.

به همین بهانه، در این مطلب نگاهی به کارنامه هنری این بازیگر می‌اندازیم و به بررسی برخی از نقش‌آفرینی‌های او در آثار برجسته‌ی سینما و تلویزیون می‌پردازیم.

• مارمولک: سکوی پرتاب یک ستاره

اولین تجربه‌ی حضور رعنا آزادی‌ور در سینما، نقشی کوتاه در فیلم "مارمولک" (۱۳۸۲) به کارگردانی کمال تبریزی بود. او در این فیلم در کنار پرویز پرستویی، با ظرافت بازی یک دختر روستایی معصوم را به نمایش گذاشت و توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. "مارمولک" سکوی پرتاب آزادی‌ور بود و او پس از این فیلم، مسیر پر فراز و نشیبی را در عرصه‌ی بازیگری آغاز کرد.

مارمولک

• درباره الی: درخشش در میان ستارگان

حضور در فیلم "درباره الی" (۱۳۸۷) به کارگردانی اصغر فرهادی، نقطه عطفی در کارنامه‌ی رعنا آزادی‌ور محسوب می‌شود. او در این فیلم در کنار ستارگانی همچون ترانه علیدوستی و شهاب حسینی به ایفای نقش پرداخت و توانست با بازی ظریف و تاثیرگذار خود، نظر منتقدان را به خود جلب کند. "درباره الی" یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است و بازی آزادی‌ور در این فیلم، سهم بسزایی در موفقیت آن داشت.

رعنا 2

• خانه‌ی دختر: نقشی چالش‌برانگیز

آزادی‌ور در فیلم "خانه‌ی دختر" (۱۳۹۳) به کارگردانی محمد رحمانیان، نقشی چالش‌برانگیز را بر عهده گرفت. او در این فیلم، نقش دختری را بازی می‌کرد که راز تاریکی را در خود نهفته دارد. بازی او در این فیلم با تحسین برخی منتقدان همراه بود، اما در عین حال، برخی دیگر از منتقدان، بازی او را اغراق‌آمیز و تصنعی دانستند.

• خشم و هیاهو: وداع با معصومیت

رعنا آزادی‌ور در فیلم "خشم و هیاهو" (۱۳۹۲) به کارگردانی هومن سیدی، نقشی متفاوت را تجربه کرد. او در این فیلم از معصومیت فیلم‌های اولیه‌ی خود فاصله گرفت و نقشی پر از خشم و کینه را به نمایش گذاشت. بازی او در این فیلم، نظر منتقدان را جلب کرد و نشان داد که او توانایی ایفای نقش‌های متنوع را دارد.

• زخم کاری: سمیرا؛ زنی که همه او را می‌شناسند

اما بی‌شک، مهم‌ترین نقش‌آفرینی رعنا آزادی‌ور تا به امروز، نقش "سمیرا" در سریال "زخم کاری" (۱۴۰۰) به کارگردانی محمدحسین مهدویان است. او در این سریال، نقشی پیچیده و چندبعدی را بازی می‌کند و به خوبی از پس ایفای این نقش برآمده است. "سمیرا" زنی قدرتمند و جاه‌طلب است که برای رسیدن به اهدافش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. بازی آزادی‌ور در این سریال با تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان همراه بوده است و "زخم کاری" را می‌توان به عنوان یکی از بهترین آثار کارنامه‌ی او در نظر گرفت.

رعنا+آزادی_ور+کتک+زدن

**رعنا آزادی‌ور در طول سال‌های فعالیت خود، بارها مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است. او بازیگری توانمند و با استعداد که نقش‌های متنوعی را تجربه کرده است.

 

کپی شد
دیدگاه
  • معصومه

    مهدی جان یه زمانی هم از بازی بهنوش تعریف میکردی.نفرسوم کی باشه خدا میدونه!

  • منیره

    منم واقعا ناراحت شدم وقتی یاد مصاحبه قدیمی مهدی پاکدل وبهنوش افتادم
    اونجا دائم تاکید میکرد یکدل نه صد دل عاشق بهنوش شدم
    دلم برای زن بیچارش سوخت

  • ناشناس

    اینا عشقشون فقط چند صباحی هست. زود داغ میشن زود سرد میشن. مگه میشه مرد زن اولش بهنوش طباطبایی باشه خوشکل باشه هنرمند باشه دکتر باشه استاد باشه بعد دوباره هوس یکی دیگه کنه

  • هموطن

    اومده موهاشو زرد کرده که کمی مثل بهنوش طباطبایی بشه. بابا اون خودش سفید بور خوشکله نه بارنگ

  • بی نام

    رعنا از بهنوش خیلی سرتره
    هم از نظر تیپی و هم از نظر بازیگری
    بازیگر باکلاس و درجه یکی است و در فیلم‌های بنامی مثل پارک وی و ..... هم خوش درخشیده ..

  • داود

    اون بزرگتون که شهاب حسینی بود زن اولش رو که فرشته بود را رها کرد دیگه چه برسه به اینها که فقط اسم در کردن

  • سارا

    بهنوش صدای به این قشنگی داره سرشار از ظرافت زنانه س
    رعنا کلا خیلی زمخت و نچسبه
    حیف بهنوش به اون عروسکی.مهدی لیاقتش رو نداشت

  • ناشناس

    من یادم نبود تو درباره الی بازی کرده

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان