تحقیقات جدید: شب زنده داری دشمن سلامت روان؟!

دانشمندان دانشگاه استنفورد در مطالعه ای که اخیراً در مجله "پژوهش های روانپزشکی" منتشر شده است، به این نتیجه رسیده اند که خوابیدن قبل از ساعت 1 بامداد می تواند خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روان را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

جیمی زایتزر، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه استنفورد و سرپرست این مطالعه، در این باره می گوید: "ما دریافتیم که میزان خواب افراد هیچ ارتباطی با خلق و خوی آنها ندارد و همه افراد با هر شخصیتی، در صورت دیر به رختخواب رفتن و دیر بیدار شدن، **در معرض مشکلات روحی و روانی قرار می گیرند."

طلوع با خورشید، طلوع سلامتی روان

مطالعه ی مذکور نشان می دهد که افرادی که با طلوع خورشید بیدار می شوند، از بهترین سلامت روان برخوردارند. زایتزر در این خصوص توضیح می دهد: "اگر بخواهم حدس بزنم، افراد شب زنده دار کاملاً متوجه اختلال در عملکرد مغز خود در هنگام دیر بیدار شدن هستند و به همین دلیل **ممکن است تصمیمات صحیح را به تعویق بیندازند."

توصیه متخصصان: 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز

متخصصان خواب 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز را برای حفظ سلامتی روان و جسم توصیه می کنند. زایتزر به "جغدهای شب زنده دار" تغییر تدریجی الگوی خواب خود را حتی در صورت سختی، پیشنهاد می کند و می گوید: "از نظر بیولوژیکی، بدن انسان و رابطه سلامتی آن با خواب شبیه یک کش لاستیکی است. خواب به موقع پس از یک روز کاری سخت، بدن را به حالت اولیه و سالم خود باز می گرداند."

نکات کلیدی

  • خوابیدن قبل از ساعت 1 بامداد خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روان را افزایش می دهد.
  • افرادی که با طلوع خورشید بیدار می شوند، از بهترین سلامت روان برخوردارند.
  • متخصصان 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز را توصیه می کنند.

با تنظیم یک برنامه خواب منظم و خوابیدن به موقع، می توانید از فواید بی شمار آن برای سلامتی روان و جسم خود بهره مند شوید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان